Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_04_27-seq206> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1995_04_27-seq206 type Speech.
- 1995_04_27-seq206 number "206".
- 1995_04_27-seq206 date "1995-04-27".
- 1995_04_27-seq206 isPartOf 1995_04_27.
- 1995_04_27-seq206 spokenAs 34.
- 1995_04_27-seq206 spokenText "Godātais priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Tiešām - ar šo likumprojektu mēs nepiedāvājam vieglu risinājumu, jo vieglu risinājumu vides aizsardzības ekonomiskajos regulēšanas mehānismos nemaz nav. Risinājums ir sarežģīts, un tieši tādēļ es piekrītu, ka mēs varam to vēl uzlabot. Es piekrītu, ka var strādāt un ir jāstrādā pie konkrētajiem skaitļiem, un, lai deputātiem atvieglotu šo darbu, mēs esam sagatavojuši īpašu datorprogrammu, kurā, izmainot jebkuru no nodoklī paredzētajiem skaitļiem, mēs varam redzēt galaiznākumu attiecībā uz iedzīvotāju "patēriņa grozu". Ja mēs runājam par tiem skaitļiem, kas šobrīd ir iekļauti sarakstā, tad jāsaka, ka arī tāda programma ir izstrādāta un ir smalki aprēķināts, cik lielu sadārdzinājumu, tas izraisīs. To es varu atbildēt pilnīgi precīzi. Pavisam "patēriņa groza" sadārdzinājums ir par 1,51%: nepārtikas daļā - 2,12% un pārtikas daļā - 0,91%. Komunālo pakalpojumu sadārdzinājums ir visaugstākais, un tas sasniedz 3,06%. Transportam - 0,75%, apģērbiem un apaviem - 1,2%, un citām precēm - 1%. Tā kā mums šī datorprogramma ir spējīga darboties, tā atvieglos mums deputātu priekšlikumu izskatīšanu, gatavojot otro lasījumu. Un jau priekšlaikus es varu teikt, ka Zaščerinska kunga teiktais, protams, ir jāņem vērā. Un es piekrītu, ka stāvoklis laukos ir tik sarežģīts, ka lauku iedzīvotāju situācija ir izvērtējama īpaši, un tāpēc vēl būtu ieviešamas korekcijas skaitļos, lai nepadarītu šo stāvokli sliktāku. Proti, būtu iespējams samazināt šos maksājumus par eļļām. Un man jāsaka, ka tas mums ļoti sarežģīs šā likuma ieviešanu, jo ekonomiskie likumi ir nepielūdzami un cilvēku ieinteresētība atdot izlietoto produktu, tā teikt, pie zināma "sliekšņa" zūd. Un, ja mēs būsim to "slieksni" noteikuši tik zemu, ka zudīs šī interese, tas mehānisms vienkārši nedarbosies. Proti, mēs gan it kā samaksāsim, pērkot šo produktu, attiecīgu piemaksu, bet nevarēsim iedarbināt pārstrādes rūpniecības iedzīvināšanu, un, lūk, tas ir tas otrs "slieksnis", jo mūsu mērķis ir iedzīvināt otrreizēji izmantojamo izejvielu pārstrādes rūpniecību (galvenokārt tas skar eļļu, papīru, stiklu, metālu un tamlīdzīgus materiālus), kā arī panākt to, lai cilvēkam nebūtu interesanti izsviest izgāztuvēs vai - vēl sliktāk - kaut kur mežā videi bīstamus produktus, piemēram, akumulatorus, dzīvsudraba lampas un tamlīdzīgas lietas. Un tikai pie zināma ekonomiskās ieinteresētības "sliekšņa", pilsoņa ieinteresētības "sliekšņa", šis mehānisms darbosies, un tā ir mūsu rūpe. Es piekrītu Zaščerinskim, un mums ir jāmeklē kopsaucējs, un es ceru, ka mēs tādu atradīsim. Es gribu vēl vienu lietu pateikt, - ka ar šo nodokli mēs nākam pretī lauku iedzīvotājam: mēs pirmo reizi Latvijā ieviešam nemuitas barjeru. Tie ir tie Ministru kabineta noteikumi, kas regulēs dažādu pārtikas preču ievešanu Latvijā, proti, regulēs šīs taras ievešanu. Un mēs varēsim aplikt ar papildu maksājumiem videi nedraudzīgu taru un tādējādi - es to gribu šeit atklāti pateikt - radīt "zaļo gaismu" vietējiem ražojumiem. Likumā mēs to rakstīt nedrīkstam, bet ideja ir tieši tāda, un Ministru kabineta noteikumos tas būs iestrādāts melns uz balta. Par vēl vienu priekšrocību lauku iedzīvotājiem. Es uzskatu, ka atvieglojumu daļā ir iespējams iestrādāt normu, ka kūdra un sapropelis, kas ir izmantots lauku auglības atjaunošanai, varētu tikt atbrīvots vispār no šiem maksājumiem. Tādā veidā mēs it kā stimulētu lauku auglības atjaunošanu, jo tas viss paliek tepat, Latvijas zemē, un ir pozitīvs rezultāts no tā. Jūs prasīsiet, kāpēc mēs šos priekšlikumus jau neesam iestrādājuši likumprojektā. Es atbildu - tāpēc, ka ir ļoti grūti iestrādāt ļoti pretrunīgus priekšlikumus, ja tie nav formulēti rakstveidā un ja mēs nevaram tos izsvērt no dažādiem politiskiem skatījumiem. Un tāpēc tas ir tieši otrā lasījuma uzdevums, lai mēs nepazaudētu kaut ko no ļoti, ļoti būtiskiem priekšlikumiem vai pretargumentus kādam priekšlikumam. Tāpēc mēs gribam, lai tas tiktu izdarīts otrā lasījuma laikā. Vēl viena piezīme. Tiešām, - šis likumprojekts ļoti sasaucas ar likumu par zemes dzīlēm, kura projektu mēs jau esam iesnieguši šeit, Saeimā, un es rosinu arī šo likumprojektu pēc iespējas ātrāk izskatīt, lai šo saikni varētu padarīt pilnīgi nesaraujamu. Attiecībā uz Inkēna kunga minētajiem likumiem par gaisa aizsardzību, par ūdeņu aizsardzību un par ķīmiskajām vielām es gribu teikt, ka šajā ziņā mēs ļoti stingri vadāmies pēc nule kā Ministru kabinetā apstiprinātā vides politikas plāna. Šajā vides politikas plānā mums ir paredzēta ļoti konkrēta rīcība likumdošanā jeb likumu izstrādāšanā. Ir noteikts, kurš likums kuram seko. Mēs principā vadāmies pēc šīs shēmas, un tieši tā mēs to visu kārtojam, un šī shēma ir pieejama. Tātad, es pasvītroju, likumi tiek izstrādāti saskaņā ar sistēmu, kurā ir skaidri izteiktas prioritātes, ir noteikts, kas vispirms tiek izstrādāts un kas - pēc tam. Šis grafiks tiek ievērots. Ir daži gadījumi, kad mēs, tā teikt, iekavējamies. Piemēram, mūsu grafikā bija paredzēts, ka šis nodoklis tagad jau būs stājies spēkā. Tagad mēs esam atvieglojuši Pārejas noteikumus un paredzam, ka šis nodoklis varētu tikt ieviests tikai 1996. gadā, pie tam šā likuma 7. pielikums varētu tikt ieviests tikai 1996. gada vidū. Un, nobeidzot savu uzstāšanos, gribu parunāt par to, kāda ir starpība starp piena pudeli un konjaka pudeli. Tiešām, - no pārstrādes viedokļa starpība nav sevišķi liela, bet mēs saskatām lielu sociālo starpību starp tiem cilvēkiem, kas pērk un dzer pienu, un tiem cilvēkiem, kas pērk un dzer konjaku. Un tāpēc mēs esam atļāvušies šeit ielikt zināmu "nelinearitāti", proti, šo pudeļu pārstrādes veicināšanai drusku vairāk paprasīt no tiem cilvēkiem, kas dzer konjaku. Paldies par uzmanību.".
- 1995_04_27-seq206 language "lv".
- 1995_04_27-seq206 speaker Indulis_Emsis-1952.
- 1995_04_27-seq206 mentions Q822919.
- 1995_04_27-seq206 mentions Q211.