Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_04_12-seq76> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 1995_04_12-seq76 type Speech.
- 1995_04_12-seq76 number "76".
- 1995_04_12-seq76 date "1995-04-12".
- 1995_04_12-seq76 isPartOf 1995_04_12.
- 1995_04_12-seq76 spokenAs 16.
- 1995_04_12-seq76 spokenText ""Jautājums finansu ministram Andrim Piebalgam. Finansu ministrijā ir sagatavots likumprojekts "Par Nodokļu maksātāju reģistru". Tā 9. panta 3. punkts nosaka, ka "Tieslietu ministrijas reģistru iestādēs reģistrētajām personām piešķirtais kods ir identisks Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu maksātāju reģistra kodam". Tas rada iemeslu domāt, ka nevis jau esošais Tieslietu ministrijā reģistrēto personu kods tiks izmantots Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu maksātāju reģistra izveidošanai, bet gan Valsts ieņēmumu dienesta piešķirtais nodokļa maksātāja kods noteiks to, kādam jābūt Tieslietu ministrijas reģistra kodam. Tādu secinājumu var izdarīt arī no jau pieņemtā likuma "Par nodokļiem un nodevām" pārejas noteikumu 2. panta, kurā sacīts (citēju): "Līdz īpaša likuma pieņemšanai par Nodokļu maksātāju reģistru nodokļu maksātāju reģistrācijas koda vietā tiek lietots : 1) uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) - Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra numurs... " Ja uzņēmumi Tieslietu ministrijas Uzņēmumu reģistrā tiks pārreģistrēti ar jaunu kodu, tad zudīs iespēja operatīvi izmantot pēdējo piecu gadu laikā uzkrāto informāciju par uzņēmumu iepriekšējo darbību un saistībām. Koda nomaiņa nozīmētu arī lielus un nevajadzīgus izdevumus citām valsts struktūrām, kam būtu jāpārkārto esošās informatīvās sistēmas un jāizdod jauni dokumenti. Paredzētā kodu sistēma nav pietiekoši efektīva arī tāpēc, ka atbilstoši likuma "Par nodokļiem un nodevām" 15. panta 3. punktam fiziskajām un juridiskajām personām kā nodokļu maksātājām ir pienākums reģistrēties vietējā nodokļu administrācijas institūcijā, bet pēc Iedzīvotāju reģistra datiem vairāk nekā 10% iedzīvotāju gadā maina dzīvesvietu. 1. Kas turpmāk notiks ar Tieslietu ministrijas reģistru iestādēs esošo informāciju pēc tās izmantošanas par Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu maksātāju reģistra datu bāzi? Kādā pakļautībā un kā tās tiks glabāta? 2. Vai Nodokļu maksātāju reģistra izveidošana, īpaši projekta 13. pantā paredzētā informācijas konfidencialitāte un faktiskās attiecības starp Nodokļu maksātāju reģistru un citām valsts iestādēm, tomēr nenovedīs pie informācijas koncentrācijas vienās rokās, kas neļaus kontrolēt tās atbilstību patiesībai? Kāpēc projekta 12. pantā nav precīzi noteikts, kādu informāciju Valsts ieņēmumu dienests var pieprasīt no nodokļu maksātāja? 3. Vai projekta 15. pantā minētās Valsts ieņēmumu dienesta priekšnieka tiesības izslēgt nodokļu maksātāju no Nodokļu maksātāju reģistra pamatojas tikai uz 10. panta 2. punktā paredzētajiem gadījumiem? Ja ir domāti arī citi gadījumi, tad tie ir jānorāda šajā likumā. Vai 15. pants nepieļauj Valsts ieņēmumu dienesta priekšniekam izslēgt no Nodokļu maksātāju reģistra tādus nodokļu maksātājus, kuru uzņēmējdarbība faktiski turpinās? Uzskatām, ka, ņemot vērā iepriekš minētās pretrunas un neskaidrības, un to, ka nodokļu iekasēšanas politika ir viens no valsts saimnieciskās politikas stūrakmeņiem, nav pieļaujams, ka Ministru kabinets šo likumu pieņemtu Satversmes 81. panta kārtībā bez apspriešanas un izvērtēšanas Saeimā. " Parakstījuši Saeimas deputāti Māris Grīnblats, Jānis Straume, Olafs Brūvers, Velta Puriņa un Jānis Kokins. Jautājums tiek nodots finansu ministram Andrim Piebalgam. Tālāk, lūdzu!".
- 1995_04_12-seq76 language "lv".
- 1995_04_12-seq76 speaker Irena_Folkmane-1941.
- 1995_04_12-seq76 mentions Q822919.
- 1995_04_12-seq76 mentions Q211.
- 1995_04_12-seq76 mentions Q1771611.
- 1995_04_12-seq76 mentions Q25496595.
- 1995_04_12-seq76 mentions Q16348293.
- 1995_04_12-seq76 mentions Q318940.
- 1995_04_12-seq76 mentions Q6111458.
- 1995_04_12-seq76 mentions Q6112631.