Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_04_12-seq126> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1995_04_12-seq126 type Speech.
- 1995_04_12-seq126 number "126".
- 1995_04_12-seq126 date "1995-04-12".
- 1995_04_12-seq126 isPartOf 1995_04_12.
- 1995_04_12-seq126 spokenAs 77.
- 1995_04_12-seq126 spokenText "Godātie kolēģi, tagad strādāsim ar dokumentu nr. 268. Atšķiriet to, tur tālāk ir redzama šī priekšlikumu tabula. Pirmais labojums ir likuma 2. pantā, un tas attiecas uz Kriminālkodeksa 78. pantu. Tas ir tas daudz aprunātais pants, kurš ir jādarbina, runājot par visiem bēgļiem - legālajiem un nelegālajiem - un cilvēkiem, kas cauri Latvijai ceļo nelegāli. Attiecībā uz šo pantu ir divi priekšlikumi. Viens ir tapis Iekšlietu ministrijā, otrs ir Aizsardzības un iekšlietu komisijas izstrādāts. Es sākšu vispirms raksturot otro, jo šie ir viens otram alternatīvi varianti. Iekšlietu un aizsardzības komisija ir paredzējusi, ka tiek precizētas šīs soda sankcijas - bez cietumsoda tiek paredzēts arī naudassods un obligāta tā transporta līdzekļa konfiskācija, kas izmantota nelegālas robežšķērsošanas gadījumā. Tāda pati izmaiņa ir šī panta otrajā daļā, un komisijas piedāvātā redakcija paredz arī izslēgt no panta trešo daļu. Tātad mēs izsakām pantu divās daļās, un līdz ar to, salīdzinot ar spēkā esošo, zūd trešā daļa. Kādēļ tas ir jādara? Gluži vienkārši tādēļ, ka šī pašreiz spēkā esošā trešā daļa ļauj ikvienai personai, kura nelegāli ir šķērsojusi robežu, likumīgā ceļā izvairīties no attiecīgās atbildības, proti, ir nepieciešams tikai iesniegt Latvijas valdībai lūgumu piešķirt politisko patvērumu, un šī panta piemērošana vairs nav iespējama. Iekšlietu ministrijas priekšlikuma būtība ir sekojoša: viņi ir gribējuši paplašināt to personu loku, kuras būtu saucamas pie atbildības pēc šī panta. Taču man ir jāatzīst, ka, steigā sagatavojot šo labojumu, daudz kas te ir izdarīts nepietiekami pārdomāti. Jo, redzat, šī panta dispozīcija, tātad šī nozieguma apraksts, paplašinās ar tādu jēdzienu kā ļaunprātīga uzturēšanās Latvijas Republikā bez noteiktiem dokumentiem. Tas nozīmē, ka pēc šī panta pie atbildības varēs saukt un būs jāsauc ne tikai tie, kuri nelegāli Latvijas Republikā ir ieceļojuši, bet arī tie, kuri ieceļojuši legāli, likumīgi, bet pēc tam dažādu iemeslu dēļ šīs uzturēšanās likumība viņiem ir zudusi, respektīvi, ja ir izbeigusies uzturēšanās atļauja vai arī tā, kā tas ir pašreiz ļoti lielam skaitam bijušo PSRS militārpersonu, ka nu viņu ieceļošana Latvijā, izejot no šīs okupācijas prettiesiskuma, pati par sevi nav tiesiska. Mēs nonākam situācijā, ka šīs plašās Latvijā esošo personu kategorijas tad būtu pakļautas atbildībai pēc šī panta un praktiski mums nebūtu cita ceļa, kā vien viņus likt cietumā. Es uzskatu un mūsu komisija vienprātīgi bija par to, ka tādu ceļu mēs iet nevaram. Pret šādu Iekšlietu ministrijas priekšlikumu iebilda arī Cilvēktiesību komisija, un to ir noraidījusi arī Kriminālkodeksa izstrādes darba grupa. Tādējādi es ierosinātu noraidīt, kā to ir darījusi komisija, Iekšlietu ministrijas izstrādāto priekšlikumu, bet atbalstīt Aizsardzības un iekšlietu komisijas ieteikumu.".
- 1995_04_12-seq126 language "lv".
- 1995_04_12-seq126 speaker Andris_Ligotnis-1959.
- 1995_04_12-seq126 mentions Q211.
- 1995_04_12-seq126 mentions Q4294315.
- 1995_04_12-seq126 mentions Q15180.