Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_04_05-seq60> ?p ?o. }
Showing items 1 to 22 of
22
with 100 items per page.
- 1995_04_05-seq60 type Speech.
- 1995_04_05-seq60 number "60".
- 1995_04_05-seq60 date "1995-04-05".
- 1995_04_05-seq60 isPartOf 1995_04_05.
- 1995_04_05-seq60 spokenAs 136.
- 1995_04_05-seq60 spokenText "Paldies. Godātais sēdes vadītāja kungs, cienījamie deputāti! Saeimas pieprasījumu komisija man adresējusi sekojošus trīs jautājumus. Pirmais: kāpēc tiek demontēts Vaiņodes lidlauka labākais skrejceļš? Otrais: ko Satiksmes ministrijas Aviācijas departaments darījis, lai veicinātu visas Latvijas militāro lidlauku pārstrukturēšanu civilās aviācijas vajadzībām? Trešais jautājums, kā es saprotu, ir adresēts man un manam kolēģim Iesalnieka kungam: vai Vaiņodes lidlauka jautājums ir novērtēts no reģionālās attīstības un vides aizsardzības viedokļiem? Atbildot uz uzdotajiem jautājumiem, varu paskaidrot un ziņot sekojošo. Pirmkārt, pamatojoties uz Liepājas pilsētas Domes un Liepājas rajona padomes lūgumu, kā arī Ministru kabineta šā gada 3. janvāra rīkojumu nr. 4, Vaiņodes lidlauka dzelzsbetona plātnes paredzēts izmantot Liepājas ostas rekonstrukcijai. Liepājas ostas attīstība ir svarīga visai Latvijai, bet it īpaši Kurzemei. Kravu apgrozījums ostā ir pieaudzis no nulles līdz 1,1 miljonam tonnu 1994. gadā. Šis kravu apgrozījums turpina augt, un ir prognozes, ka tuvākajos 15 gados šis kravu apgrozījums varētu sasniegt 5,5 miljonus tonnu gadā. Līdz 1993. gadam, kā jūs zināt, Liepāja bija kara osta, un tā nav piemērota kravu uzkrāšanai un apstrādei ļoti vājā seguma dēļ. Vaiņodes lidlauka plākšņu izmantošana ļauj ātri atrisināt šo problēmu ar minimāliem izdevumiem. Plākšņu ražošana Liepājas ostā prasa ražotņu veidošanu, kas daudzkārt palielina ostas rekonstrukcijas izmaksas. Ostas pārvaldei tādi līdzekļi nav pieejami. Šobrīd demontējamo skrejceļu nevar uzskatīt par labāko no diviem esošajiem skrejceļiem, jo kopš Krievijas armijas aiziešanas nav veikti nekādi regulārie profilaktiskie darbi, kas ir obligāti gadījumā, kad klājumu veido betona plāksnes. Šeit tiek domāta regulāra šuvju aizdarīšana ar bituma masu. Ja šis darbs netiek veikts, klimatisko apstākļu iedarbībā plāksnes tiek izkustinātas, kā rezultātā klājums nav ekspluatējams un tas ir no jauna jāpārklāj ar asfaltu. Ir jāatzīmē, ka tieši tā ir noticis ar otro skrejceļu, ko ir paredzēts saglabāt. Vaiņodē ir divi skrejceļi - viens ir asfaltēts, un tam apakšā tādas plāksnes jau ir, un tas ir pārklāts ar asfaltu. Atbilde uz otru jautājumu. Saskaņā ar Ministru padomes 1992. gada 11. septembra lēmumu nr. 390 Satiksmes ministrijas pārziņā nonāca bijušie militārie lidlauki Vaiņodē, Jelgavā, Daugavpilī. Daugavpils lidlauks ir nodots Daugavpils rajona pašvaldības valdījumā, Jelgavas lidlauks ir iznomāts Rīgas Aeroklubam. Bez tam Aizsardzības ministrijas pārziņā nonāca Lielvārdes, Tukuma un Jēkabpils militārie lidlauki. Tādu līdzekļu ieguldīšana bijušajos militārajos lidlaukos, kas ļautu tos izveidot par civilās aviācijas lidlaukiem sakarā ar ICAO konvencijas pielikuma nr. 14 prasībām, šobrīd nav iespējama ekonomiski pamatoti. Satiksmes ministrijas Aviācijas departaments ir apzinājis esošo un prognozējis paredzamo pieprasījumu pēc aviācijas pārvadājumiem -gan pasažieru, gan kravas. Analīze liecina, ka Rīgas lidosta tiek izmantota apmēram par 25% no tās jaudas gadā, Liepājas osta - par 5% no tās jaudas. Līdz 2010. gadam arī Rīgas lidostai nav nepieciešams otrs paralēlais skrejceļš. Jebkura līdzekļu sadrumstalošana un jau tā nelielās plūsmas novirzīšana būtiski pasliktinātu Rīgas lidostas kā potenciālā reģionālā centra situāciju un vājinātu tās konkurences spējas attiecībā pret tuvākajiem kaimiņiem. Jāapzinās, ka Rīgas lidostas kā Baltijas centra pozīcijas nākotnē vēl vajadzēs pierādīt. Pēc Aviācijas departamenta un Civilās aviācijas administrācijas ekspertu atzinuma, pamatojoties uz rezultātiem, kas iegūti Civilās aviācijas attīstības valsts programmas izstrādes gaitā, paredzamajā nākotnē Vaiņodes lidlauks netiks izmantots kā transporta aviācijas lidlauks. Jāpiezīmē, ka, saglabājot 2500 m garo asfaltbetona skrejceļu, lidlauka potenciāla izmantošana nākotnē pilnībā saglabājas. Analizējot Liepājas novada tautsaimniecības prognozes, nav pamata cerēt, ka tuvākajā nākotnē būtu gaidāma Vaiņodes ciema un tā apkārtnes tāda ekonomiska izaugsme, kas attaisnotu apmēram 20 miljonu ASV dolāru ieguldījumu, kas nepieciešams, lai izveidotu mūsdienīgu lidostu ar visu nepieciešamo infrastruktūru - lidostu, navigācijas kompleksu, tehniskās apkopes centru, noliktavām, viesnīcu un tā tālāk. Tas bija tas, ko es gribēju jums ziņot. Paldies par uzmanību!".
- 1995_04_05-seq60 language "lv".
- 1995_04_05-seq60 speaker Andris_Gutmanis-1942.
- 1995_04_05-seq60 mentions Q822919.
- 1995_04_05-seq60 mentions Q211.
- 1995_04_05-seq60 mentions Q2660080.
- 1995_04_05-seq60 mentions Q39731.
- 1995_04_05-seq60 mentions Q159.
- 1995_04_05-seq60 mentions Q2167704.
- 1995_04_05-seq60 mentions Q4294480.
- 1995_04_05-seq60 mentions Q80021.
- 1995_04_05-seq60 mentions Q179830.
- 1995_04_05-seq60 mentions Q5244326.
- 1995_04_05-seq60 mentions Q6112558.
- 1995_04_05-seq60 mentions Q505421.
- 1995_04_05-seq60 mentions Q193159.
- 1995_04_05-seq60 mentions Q8214589.