Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_03_09-seq181> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1995_03_09-seq181 type Speech.
- 1995_03_09-seq181 number "181".
- 1995_03_09-seq181 date "1995-03-09".
- 1995_03_09-seq181 isPartOf 1995_03_09.
- 1995_03_09-seq181 spokenAs 112.
- 1995_03_09-seq181 spokenText "Godāto priekšsēdētāj! Godātie deputāti! Vispirms pateicos par ieinteresētību, runājot par jaunizstrādāto Izglītības likuma projektu, bet, atbildot konkrēti uz jautājumiem, paskaidroju, ka rajonu skolu valdēm tik tiešām tika izsūtīta Izglītības un zinātnes ministrijas Izglītības un zinātnes iestāžu pārvaldes vēstule (šā gada - 17. janvārī) ar lūgumu izteikt savu viedokli par divplūsmu skolu tīklu racionālu optimizāciju. Šāda tipa lauku skolās bieži vien latviešu plūsmās klases ir normāli piepildītas, bet krievu plūsmas klasēs ir ļoti mazs skolēnu skaits, pat 2 līdz 5 skolēni. Piemēram, Neretas vidusskolā ir tikai viena klase ar krievu mācībvalodu, kurā ir 3 skolēni, pārējās klasēs - 1 līdz 2. Staiceles pamatskolā un pat Salacgrīvas vidusskolā ir tikai viena klase ar krievu mācību valodu, kas nokomplektēta atbilstoši esošajiem normatīviem. Kopumā Latvijā ir 23 klases, kurās mācības nenotiek valsts valodā un kurās ir 1 skolēns klasē. Tāpēc ir jānoskaidro, vai racionālāk nav šīs mazskaitlīgās klases apvienot ar līdzīgām klasēm blakus pagastu skolās, tas ir, tieši sakārtojot skolu tīklu jau pamatskolas līmenī. Pie tam saņemtās atbildes no dažādām pašvaldībām ir ļoti pretrunīgas, un šajā sakarā es gribu piezīmēt, ka pamatskolas līmenī, protams, pašvaldības ir tiesīgas arī lemt par to, vai šādas klases neuzturēt vai uzturēt no saviem līdzekļiem pat tad, ja tās ir mazākas par noteiktajiem normatīviem. Paskaidrojot šādas vēstules likumību, kas ir viena no jautājuma sastāvdaļām... tātad tas nav saistībā ar jauno Izglītības likumu (tas vēl pagaidām nav stājies spēkā, un tam nav juridiska pamata), bet tas ir saskaņā ar esošā, spēkā esošā, Izglītības likuma 8. pantu, kur tātad ir normētas tiesības atvērt klases. Tālāk. Atbildot uz jūsu jautājumu par Latvijas Izglītības likuma projektu, paskaidroju, ka likumprojekta darba grupa ir izanalizējusi visus līdz šā gada februāra vidum saņemtos priekšlikumus, un daudzi no tiem ir iestrādāti Izglītības likuma projekta pārstrādātā, arī uzlabotā un papildinātā variantā. Šis process, protams, turpinās. Patlaban Izglītības likuma projekts ir nosūtīts visām ministrijām, Izglītības vadītāju asociācijai, arī Pašvaldību savienībai, arodbiedrībām, un jums rakstiskajā atbildē tātad ir uzskaitīti tie precizējumi, pie kādiem patlaban strādā tieši saistībā ar Izglītības likumu. Viena no problēmām, protams, ir jautājums par pamatskolas reorganizāciju, par pāreju no sistēmas "5 + 4" uz sistēmu "6 + 3". Jā, tas pasākums jeb šī reforma nav veicama viena gada laikā, un arī Izglītības likuma Pārejas noteikumi paredz, ka šāda pamatizglītības reforma ir pabeidzama līdz 2001. gada 1. jūlijam. Kas attiecas uz Izglītības likuma projektu, 6. panta norma paredz, ka Latvijas Republikā obligāta ir pamatizglītība vai tās iegūšanas turpināšana līdz 16 gadu vecumam. Tā ir jauna norma salīdzinājumā ar iepriekšējo, kas noteica, ka pamatizglītība ir iegūstama līdz 15 gadu vecumam. Šāda norma, protams, būs saistoša gan valstij, gan pašvaldībām, gan citām juridiskajām un fiziskajām personām, kas darbosies izglītības jomā. Ja runājam par valsts kompetences nodrošināšanu pamatizglītības līmenī, tad jāsaka, ka, protams, arī jaunajā likumprojektā ir vesela virkne pantu (tie ir arī jums rakstiskajā atbildē uzskaitīti), kas tātad regulē šo valsts kompetenci, un līdz ar to arī šī jautājuma daļa, šī problēmas daļa jaunajā likumprojektā ir sakārtota. Bet tas viss attiecas... mana atbilde lielā mērā attiecas uz Izglītības likuma projektu. Es, protams, esmu priecīgs, ka deputāti jau savlaicīgi iepazīstas ar šo projektu, un esmu gatavs vienmēr diskutēt un laipni aicinu arī turpmāk aktīvi sekot tam. Bet attiecībā uz šā jautājuma izskatīšanu Saeimā, attiecībā uz likumprojektu, es domāju, ka tas ir mazliet pretrunā ar to... Ja šis Izglītības likuma projekts ir izgājis visas iepriekšējās sagatavošanas procedūras, ir nonācis līdz Saeimai un ir iekļauts Saeimas darba kārtībā, - tad es saprotu... Bet jau tagad jautājuma formā apspriest Izglītības likuma projektu - es domāju, tas ir mazliet priekšlaicīgi. Galu galā, ja mēs runājam tagad par katru atsevišķu normu šajā Izglītības likuma projektā, par tās pieņemamību vai nepieņemamību, tad es varu atbildēt, ka beigu beigās šis Izglītības likuma projekts jums, vienalga, būs šeit arī debatēs jāapspriež un jāpieņem. Tā ka ar šo jautājumu mēs varbūt mazliet priekšlaicīgi jau sākam... Bet es pret to neiebilstu. Lūdzu, - mēs varam jau sākt diskutēt par jauno Izglītības likuma projektu! Tā ir mana atbilde uz šo deputātu jautājumu. Paldies.".
- 1995_03_09-seq181 language "lv".
- 1995_03_09-seq181 speaker Janis_Vaivads-1946.
- 1995_03_09-seq181 mentions Q822919.
- 1995_03_09-seq181 mentions Q211.
- 1995_03_09-seq181 mentions Q957126.
- 1995_03_09-seq181 mentions Q18543584.