Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_03_09-seq119> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1995_03_09-seq119 type Speech.
- 1995_03_09-seq119 number "119".
- 1995_03_09-seq119 date "1995-03-09".
- 1995_03_09-seq119 isPartOf 1995_03_09.
- 1995_03_09-seq119 spokenAs 78.
- 1995_03_09-seq119 spokenText "Godātie deputāti! Tātad - par šiem likumprojektiem (sākot ar nr. 3 un beidzot ar nr. 13). Tiešām ir taisnība, ka vairāk ir vajadzīgi argumenti un mazāk - vispārīga patika vai nepatika. Protams, ir atšķirība starp dienestu valsts policijā un šaujamieroču lietošanu un varbūt, teiksim, tādām lietām kā meži un farmācija, un ugunsgrēki. Protams, ka tad, ja nepilsonim deg māja, viņš var māju dzēst, arī nebūdams profesionāls ugunsdzēsējs, tātad tā situācija nav tik viennozīmīga, ka viņš tiktu atstāts pilnīgā nelaimē, bet jautājums, dabiski, ir krietni plašāks. Proti, jautājums ir par to, ka iesniedzēji... Manuprāt, šeit ir nepieļaujamas atšķirības starp Latvijas pilsoņu tiesībām un to personu tiesībām, kas Latvijā ir iebraukušas okupācijas laikā, kas ir iebraukušas tomēr nelikumīgi, un jautājums par to, kā regulēt viņu tiesisko statusu, nav atrisināts pagaidām arī šeit, Saeimā. Un, ja no iesniedzēju viedokļa darbojas, teiksim, tāds arguments, ka nevar pieļaut, ka Latvijas pilsonis var būt ierēdnis un bijušās PSRS pilsonis nevar būt ierēdnis, - un šeit tika arī minēta doma, ka tas jau nenozīmē, ka viņi kļūs par departamentu direktoriem vai ministriem, - tad, sekojot līdzi iesniedzēju loģikai, man nāk prātā pavisam cita doma: tātad civildienesta ierēdņu vidū vieni būs Latvijas pilsoņi, kuri varēs būt arī departamentu direktori, bet otri būs tādi, kuri nevarēs būt departamentu direktori. Vai tad tā, no iesniedzēju viedokļa, nebūs nepieļaujama nevienlīdzība un vai tādā gadījumā neskanēs cita doma - ko par mums atkal teiks, ja starp ierēdņiem vieni var būt departamenta direktori, bet otri, kā par nelaimi, nevar būt? Tad atkal pieņemsim jaunu labojumu vai jaunu priekšlikumu, ka arī viņi var būt departamentu direktori. Un beigu beigās - ja nepilsonis var būt departamenta direktors, kāpēc tad arī nepilsonis nevar būt ministrs vai pat deputāts? Tā loģika ir tāda: ja durvis ir pavērtas un durvīs ir iebāzta kāja, tad gribot negribot nevar būt tāda situācija, ka šī kāja tiek spiesta starp durvīm un stenderi, bet jāiet vien ir iekšā! Tātad es redzu šo loģiku daudz plašāk - nevis grozījumus 11 likumprojektos, bet zināmu soli, lai šo atšķirību starp pilsoņiem un nepilsoņiem, turklāt vēl tādiem, kuru tiesiskais statuss galīgi nav noregulēts, padarītu galīgi minimālu. Beigu beigās šī starpība būs tik minimāla, ka šis minimums pats par sevi jau kļūs par argumentu, ka arī šo minimumu nevajag: ja jau visas atšķirības likvidētas, kāpēc vēl saglabāt vienu vai divas? Tādu es šo loģiku redzu, un tādēļ arī mūsu frakcija ierosina balsot par likumprojektu - sākot ar nr. 3 ("Grozījumi likumā "Par valsts pensiju pagaidu aprēķināšnas kārtību"") un beidzot ar nr. 13 ("Grozījumi likumā "Par šaujamieročiem un speciālajiem līdzekļiem pašaizsardzībai"") - nodošanu komisijām un noraidīt šo nodošanu komisijām. Paldies par uzmanību.".
- 1995_03_09-seq119 language "lv".
- 1995_03_09-seq119 speaker Maris_Grinblats-1955.
- 1995_03_09-seq119 mentions Q822919.
- 1995_03_09-seq119 mentions Q211.
- 1995_03_09-seq119 mentions Q15180.