Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_03_02-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1995_03_02-seq4 type Speech.
- 1995_03_02-seq4 number "4".
- 1995_03_02-seq4 date "1995-03-02".
- 1995_03_02-seq4 isPartOf 1995_03_02.
- 1995_03_02-seq4 spokenAs 49.
- 1995_03_02-seq4 spokenText "Cienījamais priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Tātad runa faktiski nav par 5. pantu - maksāšanas kārtību, bet ir runa vēlreiz par sadalījumu. Es gribu vēlreiz atzīmēt šā gada budžeta, teiksim, tādas īpatnības. Tātad - kas ir bijis šā gada budžetā? Būtisks ir tas, ka sociālais nodoklis iet sociālajā budžetā. Būtisks ir tas, ka pilnīgi visu iedzīvotāju ienākuma nodoklis ieiet vietējo pašvaldību budžetos un pamatbudžetu sastāda pēc būtības divi tikai lielie maksājumi - viens no tiem ir apgrozījuma nodoklis, otrs ir akcīzes nodoklis. Saeima, pieņemot lēmumu par speciālo budžetu izveidošanu, principā pateica, ka daļa no tā, kas jau bija ielikta pamatbudžeta ieņēmumos, tiek... jāizveido speciālais budžets veselības aizsardzībai. Tas nozīmē, ka, ja pēc būtības negroza likmes, ko arī mēs nedarām, tas viss ir jāpanāk, balstoties uz iekasēšanu. Iekasēt papildus pēc būtības 14 miljonus, jo izdevumu daļa medicīnai, kas ir pamatbudžetā... tie jau paliek. Tāpēc, lai cik šis priekšlikums neizklausītos jauks (ka 2% - tur, 2% - tur, 2% - tur), tas pēc būtības noņem naudu no pamatbudžeta un no veselības aizsardzības speciālā budžeta. Un tādā gadījumā mēs neizpildīsim ne pamatbudžetu, ne speciālo, ne arī šos trīs speciālos budžetus. Un es vēlreiz gribu atgādināt, ka kultūras attīstības speciālais budžets mums nāk no azartspēlēm un loterijām (50%), sporta attīstībai 50% iet no loterijām un azartspēlēm, lauku attīstības speciālais budžets mums kā tāds neeksistē, tajā pašā laikā eksistē liela daļa no privatizācijas fonda, kas iet lauku attīstībai. Tātad, pirmkārt, mēs neko reāli neiegūstam šeit, tā nav ienākumu nesošā daļa, bet, sadalot vēl vairāk, mēs faktiski noņemam budžeta līdzekļus no pamatbudžeta un no veselības aizsardzības speciālā budžeta. Tāpēc es domāju, ka mans priekšlikums ir viskorektākais: 50% akcīzes. Un tiešām pēdējā laikā akcīze ir stipri labāk iekasēta. Es nevaru teikt, ka pirmajos divos mēnešos ir bijis spoži, bet tomēr bija 11% pret to, kas bija paredzēts, tas ir daudzmaz normāli. Bet katrā ziņā es lielas cerības lieku uz marķēšanu, lielas cerības lieku uz tām darbībām, ko šobrīd veic Iekšlietu ministrija kopīgi ar Valsts ieņēmumu dienestu, kopīgi ar Spirta monopola pārvaldi, lai iznīdētu alkohola kontrabandas iespējas, lai iznīdētu iespējas realizēt to un lai tiktu ar reālām cenām tas izdarīts. Un bez tam es gribu teikt, ka ir notikušas izmaiņas alkohola tirgotāju, teiksim, sabiedrībā, jo viena daļa jau pilnīgi "pagriezusies" - dara to tikai legāli, un šī daļa kļūst arvien lielāka, tāpēc es domāju, ka mēs varbūt varam "izvilkt" gan pamatbudžetu, gan veselības aizsardzības speciālo budžetu. Bet, sadalot vēl sīkāk, mēs nekā neiegūstam, tikai zaudējam pamatlīdzekļus. Tā ka es aicinu atbalstīt deputāta Piebalga priekšlikumu. Paldies.".
- 1995_03_02-seq4 language "lv".
- 1995_03_02-seq4 speaker Andris_Piebalgs-1957.
- 1995_03_02-seq4 mentions Q822919.
- 1995_03_02-seq4 mentions Q4294315.