Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_02_22_a-seq12> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1995_02_22_a-seq12 type Speech.
- 1995_02_22_a-seq12 number "12".
- 1995_02_22_a-seq12 date "1995-02-22".
- 1995_02_22_a-seq12 isPartOf 1995_02_22_a.
- 1995_02_22_a-seq12 spokenAs 90.
- 1995_02_22_a-seq12 spokenText "Cienījamie kolēģi! Kristīgo demokrātu savienības frakcija par pamatu ņem un atbalsta apvienības "Tēvzemei un brīvībai" likumprojektu, taču es gribētu vēl arī konspektīvā veidā izklāstīt un atgādināt Kristīgo demokrātu savienības viedokli par vēlēšanu likumos, ne tikai apvienības "Tēvzemei un brīvībai" variantā, iekļautajām normām un, mūsuprāt, iespējamajām izmaiņām un to, kas mūs apmierina. Pirmām kārtām svarīgākie labojumi un papildinājumi, kas, mūsuprāt, ir nepieciešami. Pirmais. Sarakstu iesniegšana. Mūsuprāt, tiesības iesniegt kandidātu sarakstus ir jāpiešķir vienīgi un tikai politiskajām partijām vai arī to priekšvēlēšanu apvienībām, tādējādi arī pieļaujot priekšvēlēšanu koalīcijas. Otrais. Balsošanas kārtība. Mūsu viedoklis ir - atteikties no līdzšinējām vēlētāju tiesībām - balsojot svītrot atsevišķu kandidātu vārdus un uzvārdus, tādējādi balsojot pret kādu no sarakstā ietvertajiem kandidātiem un tādējādi veidojot balsošanā dubultsistēmu viena kandidātu saraksta ietvaros. Trešais. Vēlēšanu kampaņas finansēšanas noteikumi. Mūsuprāt, vajadzētu iekļaut likumā partijas vai to apvienības vēlēšanu kampaņas finansiālo izdevumu maksimāli pieļaujamo summu un paredzēt noteiktus šīs prasības izpildes kontroles mehānismus. Mēs daļēji arī pieļaujam, ka priekšvēlēšanu kampaņu varētu segt arī no valsts budžeta. Mēs vēlētos noteikt arī to, ka priekšvēlēšanu izdevumu summu veido visi partijas vai to apvienības veiktie priekšvēlēšanu kampaņas finansiālie maksājumi sešu mēnešu laikā pirms vēlēšanām. Un mēs arī vēlētos noteikt, ka viena saraksta iesniedzēju vēlēšanu kampaņās izlietoto finansiālo izdevumu maksimālā pieļaujamā summa varētu būt, mūsuprāt, teiksim, 50 000 latu, tas ir, lai izslēgtu iespēju, ka cīnās nevis idejas un programmas, bet naudas maki. Ceturtkārt. Ievēlēto deputātu atbildība. Mūsuprāt, ir vajadzība noteikt, ka gadījumā, ja no viena saraksta ievēlēts deputāts zaudē piederību pie savas frakcijas, izstājas vai tiek no tās izslēgts, viņš zaudē arī savu deputāta mandātu. Viņa vietā pie deputāta pienākumu veikšanas tad ir jāstājas nākamajam no attiecīgā saraksta, lai izslēgtu deputātu staigāšanu no vienas frakcijas uz otru, kā arī tā saucamo "brīvo deputātu" rašanos. Par drošības naudu. Mūsuprāt, 2000 latu ir par daudz, un, taisnību sakot, arī 1000 latu tādām partijām, kuras neatbalsta lieli "naudas maisi", bet vienkāršā tauta, ir diezgan liela summa. Šie 1000 lati. Kas, mūsuprāt, būtu noteikti saglabājams no esošā likuma? Pirmām kārtām, mūsuprāt, ir nepieciešams saglabāt līdzšinējo aktīvo un pasīvo vēlēšanu tiesību ierobežojumus, īpašu uzsvaru liekot uz valsts valodas prasmi un uz to, ka nedrīkst kļūt par deputātiem krimināli sodīti elementi. Otrais - saglabāt līdzšinējo vēlēšanu rezultātu aprēķināšanas un mandātu sadalījuma noteikšanas metodi. Un pēdējais - saglabāt 4 procentu barjeru, jo, mūsuprāt, tā mēs dodam iespēju plašākiem tautas slāņiem tikt pārstāvētiem mūsu Saeimā. Tas tā - pavisam konspektīvi un īsi. Mēs, protams, iesniegsim savus labojumus arī otrajā lasījumā. Paldies.".
- 1995_02_22_a-seq12 language "lv".
- 1995_02_22_a-seq12 speaker Aida_Predele-1950.
- 1995_02_22_a-seq12 mentions Q822919.