Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_02_02-seq525> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1995_02_02-seq525 type Speech.
- 1995_02_02-seq525 number "525".
- 1995_02_02-seq525 date "1995-02-02".
- 1995_02_02-seq525 isPartOf 1995_02_02.
- 1995_02_02-seq525 spokenAs 122.
- 1995_02_02-seq525 spokenText "Atvainojiet, deputāt Bērziņ, - pirmo variantu vai otro variantu? Tā... tātad vai... Artūrs Kodoliņš - ministrijas pārstāvis - izsaka savus argumentus. A. Kodoliņš (Nodokļu un muitas likumdošanas departamenta direktors). Tātad pēc būtības tiek piedāvāts svītrot 16. 1 pantu piedāvātajā redakcijā un otrajā lasījumā nobalsotajā redakcijā un pielietot šo pantu citā redakcijā. Kur tad ir principiālā atšķirība starp šīm divām pieejām? Valdības piedāvātā un otrajā lasījumā nobalsotā redakcija noteica, ka no viena hektāra lauksaimnieciski izmantojamās zemes tiek dota nodokļu atlaide 10 lati. Savukārt 10 latu nodokļu atlaide ir vienlīdzīga ar 250 latiem no hektāra tīrā ienākuma - nevis no bruto ieņēmuma, bet tīrā ienākuma. Pēc idejas šī atlaide pilnīgi droši nosargā zemnieku un vēl dod nodokļu kredītu pret citu ienākumu aplikšanu. Es saprotu, kāpēc ir mēģinājums nomainīt šo redakciju. Tāpēc, ka pateikt, cik liels ienākums ir no lauksaimnieciskās darbības un cik ir no citas darbības, nav iespējams. Grāmatvedībā nereģistrē ienākumus pa ienākumu veidiem. Ir vienkārši ienākums, kurš veidojas no jūsu ieņēmumiem mīnus jūsu izdevumi, un faktiskais mēģinājums šeit ir nevis pasargāt lauciniekus no aplikšanas ar nodokli, bet taisni pretēji - pasargāt sevi no aplikšanas par citām darbībām. Un šinī gadījumā es tomēr uzskatu, ka šeit ir apzināta manipulācija ar faktiem, jo 10 latu nodoklis jeb 250 lati tīrais ienākums no hektāra nostādītu... Jūs parēķiniet uz simts hektāriem, cik ir tādā gadījumā tīrais ienākums! Tas ir pilnīgi droši, ka tuvāko 10 vai 15 gadu laikā nevar būt ienākumi, tīrie ienākumi no lauksaimnieciskās darbības. Tāpēc deputāta Bērziņa priekšlikums, manuprāt, galīgi nebūtu atbalstāms. Kas attiecas uz Finansu ministriju, kura ir paredzējusi, tad jāteic, ka šeit tomēr tiek rēķināts pavisam kaut kas cits. Kāda ir starpība starp sociālo nodokli un ienākuma nodokli? Starpība ir tā, ka ienākuma nodoklī, pirmkārt, ir divas likmes un neapliekamais minimums, tāpēc, pieaugot ienākumam, palielinās procents - nodokļu efektīvais procents, turpretī sociālajā nodoklī viņš ir neatkarīgs no izmaksātās summas un ir pilnīgi stabils. Tas ir viens. Otrkārt, tā, ka ne visi ienākumu veidi, kas ir aplikti ar iedzīvotāju ienākumu nodokli, ir aplikti ar sociālo nodokli. Ar sociālo nodokli tiem, kas ir mazie uzņēmumi, tiek aplikts pēc principa - divas minimālās algas reiz 37 procenti, bet ienākumu nodoklī tiek ņemts pēc cita veida kritērija - tīrais ienākums. Un tāpēc šeit tomēr tādas paralēles, kā Gundars Bērziņš teica, manuprāt, nav korektas.".
- 1995_02_02-seq525 language "lv".
- 1995_02_02-seq525 speaker Aivars_Berkis-1936.
- 1995_02_02-seq525 mentions Q5618600.