Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_02_02-seq44> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1995_02_02-seq44 type Speech.
- 1995_02_02-seq44 number "44".
- 1995_02_02-seq44 date "1995-02-02".
- 1995_02_02-seq44 isPartOf 1995_02_02.
- 1995_02_02-seq44 spokenAs 46.
- 1995_02_02-seq44 spokenText "Pieprasījumu komisijas atzinums. Pieprasījumu komisija, izskatījusi Saeimas deputātu Resnā, Tomiņa, Laviņas, Krasohina, Brūvera, Budovska, Seiles, Lakševica, Lamberga un Čepāņa pieprasījumu Ministru prezidentam Gailim un finansu ministram Piebalgam par Finansu ministrijas un Valsts ieņēmumu dienesta paziņojumu 1995. gada 11. janvārī "Par peļņas nodokļa avansa maksājumu noteikšanas kārtību" un ar to saistīto spēkā esošo likumu neievērošanu (ziemas sesijas dokuments nr. 89), nolēma, ka pieprasījums ir pamatots, jo paziņojums "Par peļņas nodokļa avansa maksājumu noteikšanas kārtību" ir izdots pretrunā likumam par peļņas nodokli un likumam par 1925. gada 1. aprīļa likuma "Ministru kabineta iekārta" atjaunošanu. Komisija, iepazinusies ar paziņojumu, secina, ka Finansu ministrija un Valsts ieņēmumu dienests paziņojumu vērtē augstāk nekā likumus un arī ierēdņi nepārzina likumu uzbūvi, Satversmi, likumu par 1925. gada 1. aprīļa likuma par Ministru kabineta iekārtu atjaunošanu, kas nosaka izpildvaras - Ministru kabineta, ministriju, valsts institūciju - kompetences sadalījumu, pienākumus un tiesības. Nesaprotams šķiet arī tas, ka Reformu ministrija ir apturējusi gandrīz simts pašvaldību lēmumus, bet ne reizi nav protestējusi pret valsts ierēdņu nepamatotiem vai pat pretlikumīgiem lēmumiem. Finansu ministrijai un Reformu ministrijas Civildienesta ierēdņu pārvaldei jāatceļ paziņojums un jāsakārto instrukcijas atbilstoši likumdošanai, jāveic ierēdņu apmācība un atestācija par likumdošanas ievērošanu. Sakarā ar to, ka Finansu ministrija ir apzinājusies, ka šis lēmums nav juridiski precīzs, un izstrādājusi labojumus šim lēmumam, kā arī avansa maksājumi ir samazināti no 1,5 uz 0,75%, iesakām Finansu ministrijai atcelt paziņojumu un izdarīt nepieciešamos labojumus. Tā kā augstāk minētās problēmas ir iespējams atrisināt Finansu ministrijā un Reformu ministrijā, komisija nolēma pieprasījumu nevirzīt tālāk kā Saeimas pieprasījumu. Tātad tas ir Pieprasījumu komisijas atzinums. Gribētu paust šajā jautājumā savu viedokli - tomēr lūgt to virzīt tālāk kā pieprasījumu, jo šeit ir ļoti daudz precedentu, kas tomēr... kuriem ir sistemātisks raksturs, tātad normatīvo aktu, ko izdod valsts iestādes, neatbilstība likumam, patvaļīga traktēšana. Tendenciozs šķiet arī fakts, ka neviens no ierēdņiem, kas šo likumu izpilda, nevērtēja likumu augstāk par šo instrukciju. Visur tika ievērots tikai šis paziņojums. Otrs - ka pēc šā pagaidu nolikuma par Finansu ministriju finansu ministram ir tiesības atcelt šo lēmumu, bet līdz šim šis lēmums nav atcelts. Tāpēc es uzskatu, ka Saeimā vajadzētu šo jautājumu ļoti rūpīgi izdiskutēt un tikt skaidrībā par valsts pārvaldes iestāžu kompetenci un tiesībām un par to, kā nepieļaut turpmāk šādu rīcību, jo reformu ministrs regulāri atceļ pašvaldību lēmumus, turpretim neviens valsts ierēdņu lēmums līdz šim nav atcelts. Tātad viss it kā atbilst likumam. Paldies par uzmanību.".
- 1995_02_02-seq44 language "lv".
- 1995_02_02-seq44 speaker Gundars_Berzins-1959.
- 1995_02_02-seq44 mentions Q822919.