Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_02_02-seq216> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1995_02_02-seq216 type Speech.
- 1995_02_02-seq216 number "216".
- 1995_02_02-seq216 date "1995-02-02".
- 1995_02_02-seq216 isPartOf 1995_02_02.
- 1995_02_02-seq216 spokenAs 46.
- 1995_02_02-seq216 spokenText "Es tomēr iebilstu arī pret procedūru. Nevienam no deputātiem nebija iebildumu, bet Ministru kabinetam bija iebildums, un šeit tomēr lemj Saeima nevis... Ministru kabinetam ir sava vieta, kur lemt. Un kāpēc šis priekšlikums... Tā nu tīri nebūs, ka šīs pretpārbaudes nevarēs veikt, viņas varēs ļoti lieliski veikt, jo, ja atklāsies kāds pārkāpums - tātad dokumentu viltošana, krāpšana vai citi kriminālsodāmi fakti... un šis ir vērsts pret to, ka vienreiz atnāk pārbaude, izdara slēdzienu, ka ir vai nu pārkāpumi vai kas, ka ir nomaksāts vai nu viss... Ka ir kārtībā, ir slēdziens. Paiet laiks, atkal var nākt kāds un pārskatīt šo pat tad, ja netiek mainīti dokumenti. Ja tiek pieprasīts tā kā Kodoliņa kungs... jo pretpārbaudes galvenais uzdevums ir atklāt kādu krāpšanas gadījumu - tātad nav uzrādīti kādi ieņēmumi vai ir uzrādīti savādāk, vai arī citā vietā. Tad šis rezultāts ir pārskatāms, bet, ja visi dokumenti ir uzrādīti, ir bijuši precīzi, tas ir kategoriski... Es iebilstu pret to, ka tiek pārskatīts nepārtraukti, tātad uzņēmējiem nepārtraukti var tikt pārskatīti šie rezultāti. Pat tad, kad viņš iesniedz, pēkšņi atnāk cits revidents, un viņš uzskata, ka cita metodoloģija ir kaut kāda, kas līdz šim ir... Es tomēr lūgtu neatbalstīt šo te Kabineta iniciatīvu. Manuprāt, Grīnblata kunga formulējums ir ļoti korekts. Komisijā viņš ir guvis atbalstu, un es neredzu šeit vajadzību taisīt kaut kādu pavisam nepārtrauktu šo te revīzijas materiālu revidēšanu, jo paskatieties arī, kāpēc varbūt par šo likumu iet tomēr raiti apspriešana. Tāpēc, ka komisija ir ļoti izsvērusi visus "par" un "pret", viedokļi ir saskaņoti, varbūt reizēm piekāpjoties gan vienai pozīcijai, gan otrai, un likums tāpēc rit ļoti raiti, bet, ja mēs sākam revidēt, un šis ir viens no tādiem diezgan būtiskiem jautājumiem... ja mēs sākam revidēt šo līdzsvaru, tad parādās jautājums: cik reižu var pārbaudīt? Šeit parādījās, ka tikai ar rakstisku Valsts ieņēmumu dienesta rīkojumu, bet saprotiet, kas notiek šodien. Šodien ir tiesības pārbaudīt katru nodokļa veidu atsevišķi, un uzņēmumos, paskatieties, kas notiek, - beidzas apgrozījuma nodokļa pārbaude, tad nākošais, ja ir akcīzes, nāk akcīzes nodokļa inspektors. Nedēļu visi dokumenti uz galda - visus šurp! Nākamais nāk peļņas nodoklis un vēl... Tā uzņēmējdarbību principā ar nekorektu nodokļu iekasēšanu vai ļaunprātīgi izmantojot šo var pilnīgi paralizēt. Tāpēc ir šis Ieņēmumu dienesta priekšnieka rīkojums, un priekšnieks, ja būs šī pārbaude, uzreiz dos un zinās, ka šodien ir šī te pievienotās vērtības nodokļa... ka mums te arī tie pārējie reizē jāpārbauda, un tad nebūs šis uzņēmums paralizēts. Tāpēc es tiešām aicinu atbalstīt komisijas variantu, jo likums ir ļoti izsvērts, ļoti korekts un sabalansēts visās jomās, tāpēc viņš tik raiti iet, un es negribētu, ka šeit notiek būtiska šī te komisijas priekšlikuma un principā arī likuma būtības revīzija.".
- 1995_02_02-seq216 language "lv".
- 1995_02_02-seq216 speaker Gundars_Berzins-1959.
- 1995_02_02-seq216 mentions Q822919.