Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_01_19-seq10> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1995_01_19-seq10 type Speech.
- 1995_01_19-seq10 number "10".
- 1995_01_19-seq10 date "1995-01-19".
- 1995_01_19-seq10 isPartOf 1995_01_19.
- 1995_01_19-seq10 spokenAs 46.
- 1995_01_19-seq10 spokenText "Es arī aicinu balsot pret nodošanu komisijām, jo tikai tādā veidā šie noteikumi, kam šobrīd vēl likuma spēks, var tikt atcelti. Juridisko jautājumu... Ļoti gribas izteikt atzinību Juridiskajai komisijai, ka ļoti precīzi novērtēja šos juridiskos jautājumus, bet es tomēr gribētu nedaudz arī skart būtību. Būtība ir tomēr tik vērtīga, ka šeit būtu jādomā. Tātad - kas ir parādījies. Šajā likumprojektā it kā ir diezgan daudz strīpiņu, bet paskatīsimies šajās strīpiņās, kas tad ir labots attiecībā pret iepriekšējo likumprojektu! Tātad parādās jauns termins - labības pārstrāde, kas nebija, un dažos pantos, kuri šeit ir pārrakstīti, ir vienkārši ielikts šis vārds "pārstrāde". 4. panta 7. punkts ir papildināts pēc šā termina "pārstrāde" ieviešanas tieši tā: prognozēt un analizēt pārstrādātās labības produkcijas rezultātus. Kas te ir domāts un kādā veidā tas ir iespējams, - to ir diezgan grūti pateikt. 7. panta 7. punkts ievieš, manuprāt, diezgan nepārdomātu, ļoti smagu jaunu normu. Tātad šis punkts paredz to, ka, lai nodrošinātu labības bilanču sagatavošanu, ikvienam labības ražotājam katru gadu līdz 1. oktobrim jāiesniedz Latvijas Republikas Zemkopības ministrijas rajonu lauksaimniecības departamentiem deklarācijas par saražotās labības daudzumu, un tā tālāk līdz 15. datumam to visu apkopo. Tātad visiem labības audzētājiem - šeit vairs nav runas par kooperatīvām sabiedrībām, lielākām saimniecībām, pēc aprēķina šis punkts varētu attiekties apmēram uz 150-170 tūkstošiem cilvēku, - tātad līdz 1. oktobrim viņiem visiem ir jābrauc, jāved šīs atskaites uz departamentu. Ne šīs formas apstiprinātas, nekas. Manuprāt, statistikas vākšana normāli ir jārisina caur statistikas sistēmu un caur pagastiem. Piemēram, es pats, kā zemnieks, šogad uz Jauno gadu aizpildīju gan gada pārskata lapu, kur viss bija, gan statistikas atskaiti, kur precīzi bija uzrādīti gan hektāri, gan novāktās platības, gan viss cits. Tātad, manuprāt, tas ir tomēr ļoti liels apgrūtinājums - un arī nepamatots. Ja tas tiek saistīts, piemēram, ar labības bilances sastādīšanu. Varētu būt tātad... Lai precīzāk labības bilanci sastādītu, protams, ir vajadzīgi precīzāki dati, tātad šī atskaite jāiesniedz līdz 1. oktobrim, bet lasām tanī pašā 1. pantā - līdz 1. oktobrim ir jābūt jau sastādītai labības bilancei, kura līdz 1. novembrim ir jāapstiprina valdībai. Tātad šie dati šai bilancei nav principā izmantojami. Kāpēc tad tiešām likt tādu apgrūtinājumu cilvēkiem - vēlreiz braukāt, sniegt nez kādas atskaites? Tātad vēl viens jautājums - tirdzniecības organizācija. Tātad šeit parādās termins... Līdz šim ir jāreģistrējas tirgotājiem, tātad tiem, kas nodarbojas ar labības produktu tirdzniecību. Tagad tiek paredzēts, ka arī pārstrādātājiem šeit būs daudzi apgrūtinājumi. Labi, - ja tas attiecas uz lielajiem, kontrolēsim, skatīsimies, ja tiešām šī funkcija ir vajadzīga, bet principā tas skar arī visus citus pārstrādātājus, tos, kas labību pārstrādā. Piemēram, kooperatīvajās sabiedrībās šobrīd ir dzirnavas, kas maļ pašpatēriņam, - un tā tālāk, nekas tāds šeit nav atrunāts, tas skar atkal ļoti lielu skaitu sīko dzirnavu, kas strādā vairāk pašpatēriņam - un tā tālāk. Nu, ja mēs spējam kontrolēt un uzskaitīt, - nu, tad varētu arī šo lietu darīt. Un pēdējais pants. Tātad tas ir tieši tas pants, kurā ir izdarītas izmaiņas. Gribu atgādināt, ka Saeimā šis likumprojekts tika skatīts. Un, kad iesniedzēji, toreizējie šā likumprojekta iesniedzēji, vērsās pret to, pret labības reģionālās izlīdzināšanas fondu, šiem 3%, bija divi panti, tātad izsvītrot šo reģionālās izlīdzināšanas veidošanu un pēc tam arī sadali. Izsvītrot to, ka tāda vispār ir vajadzīga. Divus pantus. Un, kā saka, paldies Dievam, ka izdevās šo pantu neizsvītrot. Pagājušajā gadā Latgale no šā reģionālās izlīdzināšanas fonda saņēma pa 7 latiem par hektāru pagastos, kur zemes novērtējums bija zem 40 ballēm. Šogad šī reģionālās izlīdzināšanas sistēma ir jāattīsta tālāk, jāpilnveido, varbūt skarot arī citus rajonus, ne tikai Latgales kaut kādas malienes, kas ir tālāk no pārstrādes centriem, - un tā tālāk. Un vēl kas ir tomēr būtiski: ja jau šo likumu maina, tad šeit ir tomēr vēl ļoti daudz problēmu, jo likums ir pieņemts 1992. gadā un pa šo laiku ir mainījies diezgan daudz kas. Piemēram, tad, kad ir izdarītas šīs izmaiņas, ir pavisam aizmirstas tādas lietas, kas šobrīd principā ir pretrunā ar visām šīm esošajām likumdošanām. Tātad šeit, piemēram, Labības biroja padomes veidošanā figurē Ārējās tirdzniecības ministrijas pārstāvis. Tāda ministrija nepastāv jau labu laiku. Arī citos jautājumos. Piemēram, šeit ir arī piedāvāts Labības birojs, lietot, it kā pašreiz lietot šo terminu "pārraudzība". Šis termins, protams, šobrīd ir precīzāks, bet to jau nosaka arī cita likumdošana, un Kabinets ir apstiprinājis, kā pārraudzībā atrodas Labības birojs, bet šeit ir noticis arī būtisks svītrojums - ir izsvītrota bezpeļņas organizācija, tātad Labības birojs strādā ar valsts labības rezervi. Ja tas nav bezpeļņas organizācija, tad parādās problēmas sakarā ar nodokļiem. Manuprāt, arī šis izsvītrojums nav īsti pamatots, tas rada vairāk problēmu nekā labuma. Neiedziļinoties vēl daudzās niansēs, kas ir šajos labojumos, es tomēr uzskatu arī principā tos par nepamatotiem - ne tikai no juridiskā viedokļa, bet arī neredzu tiem loģiku un pamatojumu. Paldies par uzmanību, un aicinu noraidīt.".
- 1995_01_19-seq10 language "lv".
- 1995_01_19-seq10 speaker Gundars_Berzins-1959.
- 1995_01_19-seq10 mentions Q822919.
- 1995_01_19-seq10 mentions Q211.
- 1995_01_19-seq10 mentions Q1020384.