Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_12_22-seq552> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1994_12_22-seq552 type Speech.
- 1994_12_22-seq552 number "552".
- 1994_12_22-seq552 date "1994-12-22".
- 1994_12_22-seq552 isPartOf 1994_12_22.
- 1994_12_22-seq552 spokenAs 71.
- 1994_12_22-seq552 spokenText "Tas brīdis ir pienācis un, Gaiļa kungs, nāciet vien man blakus! Es labprāt, tāpat kā pieņemot Civildienesta likumu, vestu šo diskusiju ar jums. Un pirmais jautājums, uz kur es nesaņēmu atbildi... šoreiz gan no Tēraudas kundzes, jo viņas šeit, zālē, nav. Tādā gadījumā es prasu jums: kāpēc jūs nepildāt to, ko jūs šeit solījāt no tribīnes un, man gribas teikt, apmānījāt tos, kas balsoja par jūsu koncepciju, ka ierēdņu reformā un civildienesta reformā ierēdņu algas tiks paaugstinātas tikai uz ierēdņu samazināšanas rēķina? Šinī gadījumā pat pašā Reformu ministrijā tas nav realizēts. Nav samazinājies neviens ierēdnis, neviena štata vienība, bet algu fonds ir pieaudzis divas reizes. Tas ir pirmais jautājums - šoreiz, Gaiļa kungs, jums, jo jūsu ministres diemžēl šajā zālē nav un man neatbildēja arī tad, kad mēs apspriedām budžetu pirmajā lasījumā. Bet tālāk, runājot par konkrēto priekšlikumu, teikšu godīgi, es domāju, ka nemāku rēķināt. Gāju uz konsultāciju pie Počas kundzes. Arī viņa man teica: klausies, kaut kas nav kārtībā, tu nepareizi saskaitīji! Skaitījām vēlreiz. Novilkām strīpu - izrādījās, ka pareizi. Pirmo reizi mūžā redzu, ka izglītība un apmācība ir divas dažādas lietas. Parasti un visā civilizētajā pasaulē izglītību iegūst apmācības ceļā. Pirmo reizi redzu, ka šie divi procesi ir pilnīgi dažādi. Ja jau tie ierēdņi ir un ja jau viņi ir tik maz izglītoti... lai gan es to atļaujos apšaubīt, jo, kā jau es teicu, runājot tiem pretī, kas runāja par izglītības reformu Latvijā un par skolotāju statusu Latvijā, neviens no tiem, kas ir beidzis Latvijā skolu, ārzemēs gan nav izkritis, un nav arī tādu situāciju, ka nav varējis turpināt izglītību. Bet, ja nu tie ierēdņi, kas ir, ir tik zemā līmenī, tad lai viņiem tiek 1,5 miljoni. Bet kāpēc vēl attīstībai, apmācībai? Kāpēc vēlreiz 1,5 miljoni? Gandrīz 1,5 miljoni... tur ir 1,3 ar kaut kādiem komatiem. Visā pasaulē, arī pie mums, Latvijā, - un Vaivada kungs neļaus samelot - skolotāji pamatā kvalifikāciju citur un arī šeit ceļ par savu naudu, maksā par to, ka viņi ir izgājuši lekciju kursu, ka ir saņēmuši sertifikātu. Kāpēc ierēdnim apmācībai ir gandrīz 1,5 miljoni? Jūs uztraucāties par lielo deficītu, kas rodas veselības aizsardzībai, - lūdzu, jums pirmā ailīte un pirmais solītis, kur aizpildīt šo deficītu! Ja ierēdnis, kas ir nokārtojis atestāciju, ir vēl apmācāms, tad tā ir viņa personīgā darīšana, jo viņš Reformu ministrijā jau saņem algu vidēji ap 150 latiem mēnesī. Es te tā parēķināju, cik tas iznāk, ja.... Tātad šī nauda būtu pirmā, kas būtu aizvirzāma uz veselības aizsardzības budžetu. Un, nemaz par to nedomājot, vispārībā nav jau arī godīgi šādā veidā dalīt izglītību un apmācību. Nākamais jautājums, Gaiļa kungs! Re, ministrija eksistē 6 mēnešus. Budžets - visam gadam. Jūs sakāt: to, kas paliks pāri, mēs pārdalīsim! Bet, ja es būtu ministre, es jums svēti apsolītu, ka 6 mēnešu laikā es iztērēšu visu, ko jūs man esat iedevis. Un, ja tā ministre to neizdarīs, tad viņa vienkārši, piedodiet, nav spējīga iztērēt naudu. Un tad ir jāapšauba viņas profesionālās spējas. Tāpēc šis budžets ir jādala vispirms divās daļās: tik, cik jums ir vajadzīgs līdz 1. jūlijam, bet pārējais ir jāieskaita Ministru kabineta rezerves fondā, un Ministru kabinets izskatīs pēc tam sava rezerves fonda izmantošanas iespējas un nozares, uz kurām tiek novirzīts. Un tāpēc es lūdzu deputātus vēlreiz dziļi ieskatīties Valsts reformu ministrijas izglītības un apmācības budžetā un lūdzu jūs, par cik tāda situācija ir izveidojusies, atbalstīt izglītībai izdalīto naudu un kategoriski noraidīt to apmācībai. Ja kādam vajag celt savu kvalifikāciju, lai saņemtu augstāku algu, lai viņš to dara no darba brīvajā laikā par savu naudu, jo viņš pēc tam saņems lielāku algu, tāpat kā to dara skolotāji, augstskolu pasniedzēji un citi inteliģences pārstāvji. Ja ierēdnis nav inteliģence, tad, piedodiet man, jautājums ir pavisam cits.".
- 1994_12_22-seq552 language "lv".
- 1994_12_22-seq552 speaker Ilga_Kreituse_(Grava)-1952.
- 1994_12_22-seq552 mentions Q211.