Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_12_21-seq91> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1994_12_21-seq91 type Speech.
- 1994_12_21-seq91 number "91".
- 1994_12_21-seq91 date "1994-12-21".
- 1994_12_21-seq91 isPartOf 1994_12_21.
- 1994_12_21-seq91 spokenAs 77.
- 1994_12_21-seq91 spokenText "Par šā paša 15.panta trešo daļu bija Nacionālā bloka priekšlikums - izteikt trešo daļu citādā redakcijā. Tas ir izdarīts, iestrādājot to komisijas variantā. Bez tam šeit bija arī Demokrātiskās partijas frakcijas priekšlikums par trešās daļas trešo rindkopu, kuras būtība bija, ka uzņēmējdarbības reģistrēšana ir jāveic, piesakoties nodokļu administrācijas institūcijā, un nepieciešams attiecīgais reģistrācijas numurs un tamlīdzīgi. Tas ir atbalstīts, iestrādājot pārejas noteikumos. Un tātad šeit tālāk seko Budžeta un finansu komisijas redakcija, kur ir ietverti Nacionālā bloka priekšlikumi. 16.pants. Priekšlikumu nebija. 17.pants. Deputāta Piebalga priekšlikums bija piektajā daļā svītrot vārdus "piešķirt nodokļu kredītus", tātad nepiešķirt nodokļu administrācijai šādas tiesības. To komisija atbalstīja. Ir Nacionālā bloka priekšlikumi par 17.panta papildināšanu ar vairākiem apakšpunktiem. To komisija atbalstīja. Bez tam ir arī Tautas saskaņas partijas frakcijas priekšlikumi, kurus komisija atbalstīja citā redakcijā. Un ir arī Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšlikums, kas arī ir atbalstīts. 18.pants. Šeit ir Nacionālā bloka priekšlikums par to, kādā veidā tiek kompensēti zaudējumi, kas juridiskai vai fiziskai personai ir radušies nodokļu administrācijas prettiesiskas rīcības dēļ. Šī redakcija tieši tāda netika atbalstīta, bet, kā jūs redzat, ir arī Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas redakcija, kurā ir ietverts Nacionālā bloka priekšlikums un ir arī atbalstīts deputāta Piebalga priekšlikums - svītrot vārdus "atbilstoši tiesas lēmumam". Šeit netiek parādīta nekāda prettiesiska norma, taisni otrādi, - tas runā par labu nodokļu maksātājiem, lai ātrāk izskatītu gadījumus, ja viņiem ir nepareizi iekasēti nodokļu maksājumi. 19.pants. Deputāta Piebalga priekšlikums par 6.daļas redakciju. Komisija to atbalstīja. Par 20.pantu priekšlikumu nebija. Par 21.pantu bija deputāta Piebalga priekšlikumi - par pirmo daļu un par otro daļu. Komisija šos priekšlikumus atbalstīja. 22.pants - "Īpašie lēmumi". Tur bija runāts par to, ka Valsts ieņēmumu dienests var pieņemt īpašus lēmumus par nodokļu likumdošanas aktu piemērošanu. Nacionālais bloks ieteica izteikt šo pantu nedaudz citādā redakcijā, bet, ņemot vērā to, ka šis pants ir pretrunā likumam par Ministru kabineta iekārtu, komisija ierosināja šo pantu izsvītrot. 23.pants - "Nodokļu lieluma precizēšana". Šeit bija Nacionālā bloka priekšlikumi un Zemnieku savienības frakcijas priekšlikumi, un kā kompromisa variants starp šiem un Ministru kabineta iesniegtajiem priekšlikumiem ir izveidota šī Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas redakcija. 24.pants. Nacionālā bloka priekšlikums bija šeit vārdus "nodokļu administrācijas dienestiem" aizstāt ar vārdiem "finansu ministram" jeb noteikt, ka finansu ministram ir šīs tiesības administrēt konkrētos nodokļus atbilstoši likuma 19.pantam. Bet, ņemot vērā, ka likumā par Valsts ieņēmumu dienestu ir noteikts, ka Valsts ieņēmumu dienestam ir tiesības veikt šādus aktus, komisija šos abus priekšlikumus neatbalstīja. Par otro daļu. Nacionālā bloka priekšlikums tika atbalstīts, un attiecībā uz Tautas saskaņas partijas frakcijas priekšlikumu ir nolemts šajā likuma pantā to neatbalstīt, bet tas ir iestrādāts 25.pantā, kas attiecas tieši uz zaudētajiem parādiem. Uz parādu dzēšanu, es atvainojos. 25.pants - "Nodokļu parādu dzēšana". Šeit ir deputāta Piebalga ieteiktā redakcija, kas praktiski ietver sevī arī Tautas saskaņas partijas frakcijas priekšlikumus. 26.pants. Nacionālā bloka priekšlikumi ir iestrādāti komisijas atbalstītajā variantā. Par 26.panta otro daļu. Šeit vārds "desmit" aizstāts ar vārdu "piecpadsmit". Šo priekšlikumu iesniedza Nacionālais bloks, kā arī Zemnieku savienības frakcija. Šis priekšlikums ir atbalstīts. Par 26.panta trešo sadaļu. Nacionālā bloka priekšlikums ir atbalstīts. Par šā paša panta ceturto daļu. Bija Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšlikums - papildināt likumprojekta 26.pantu ar jaunu daļu, kas nosaka, kāda būtu Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņa atbildība sakarā ar nepareizu nodokļu piedzīšanu. Bet jāņem vērā, ka faktiski šīs atbildības normas tiek noteiktas gan likumā par civildienestu, jo nodokļu administrācijas darbinieki ir valsts civildienesta ierēdņi, gan arī ir paredzētas gan Kriminālkodeksā, gan Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Bet, lai tomēr radītu šo sabalansētību starp šiem diviem pantiem, komisija atbalstīja priekšlikumu - svītrot panta ceturto daļu un nepapildināt to ar šo piekto daļu. 27.pants. Šeit Nacionālā bloka priekšlikums netika atbalstīts, jo netika atbalstīti arī priekšlikumi 24.pantā. 28.pants. Šis priekšlikums arī netika atbalstīts. Nacionālā bloka priekšlikums netika atbalstīts, jo pretējā gadījumā veidotos pretruna ar 18.pantu, kuru Saeima tikko kā akceptēja. 29.pants. Nodokļu nokavējuma naudas aprēķināšana. Nacionālais bloks piedāvāja svītrot šā panta otro daļu. Komisija to neatbalstīja, jo faktiski tikai vasarā, kad mēs esošajā likumā par nodokļiem un nodevām izdarījām grozījumus, tur šī norma tika iestrādāta, un, mūsuprāt, likās nekorekti tik bieži mainīt likumu. 30.pants. Šeit bija priekšlikumi no Nacionālā bloka. Par redakciju varētu piekrist, un tā ir atbalstīta un iestrādāta Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas redakcijā. Ir iestrādāts arī Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšlikums. Šeit diskusija varētu būt vienīgi par to, kā tiek novērtēts maksimāli pieļaujamais parāds. Nacionālais bloks to grib noteikt relatīvos rādītājos - 100 minimālajās mēnešalgās, turpretim Budžeta un finansu komisija uzskata, ka sakarā ar lata stabilizāciju mums būtu jāpāriet uz absolūtiem rādītājiem, tātad šeit tiek piedāvāti 3000 lati. Seko Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas priekšlikums papildināt likumprojektu ar jaunu pantu - 30.1. pantu. Komisija šo priekšlikumu atbalstīja. 31.pants. Šeit bija Nacionālā bloka priekšlikums par sankcijām par nepilnīgu nodokļu nomaksāšanu. Budžeta un finansu (nodokļu) komisija uzskata, ka šāda sankcija būtu pārāk liela un tā varētu arī atšķirties konkrētajos likumos. Līdz ar to šeit tikai tiek precizēta panta pirmā daļa. 32.pants. Šeit ir Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas priekšlikums - precizēt pirmās daļas redakciju, kā arī Nacionālā bloka priekšlikumi, kuri ir iestrādāti komisijas variantā. 33.pants. Tas ir pants par sankcijām par nereģistrētu uzņēmējdarbību un citiem nodokļu likumu pārkāpumiem. Šeit Nacionālā bloka priekšlikums netiek atbalstīts, jo, pēc šās nodokļu vispārējās teorijas, vispirms ir jāiekasē nodoklis un tikai tad var runāt par pārējām soda sankcijām. Ja atbalstītu šo Nacionālā bloka priekšlikumu, tas būtu pretrunā ar vispārējo nodokļu uzlikšanas loģiku. 34.pants - "Sankcijas par smagiem nodokļu likumu pārkāpumiem". Šeit priekšlikums netika atbalstīts, jo šeit ir atsauce uz 25.pantu, bet, tā kā 25.pantam ir jauna redakcija, kurā daļēji ir iestrādāta arī šī norma, tad tas pēc loģikas nebūtu jāatbalsta. Seko Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas priekšlikums par 8.nodaļas nosaukuma izmaiņu, kā arī Nacionālā bloka priekšlikumi par 35.pantu, kurus komisija atbalstīja. Kas attiecas uz Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšlikumiem, komisija neatbalstīja tos, jo, kā jau es iepriekš minēju, šīs normas ir paredzētas citos normatīvajos aktos, tādos kā Kriminālkodeksā, Administratīvo pārkāpumu kodeksā un Civilierēdņu likumā. 36.pants - "Nodokļu administrācijas lēmumu pārsūdzēšanas kārtība". Priekšlikumu nebija. 37.pants. Deputāta Piebalga priekšlikums, kuru komisija atbalstīja. 38.pants. Šeit ir Nacionālā bloka priekšlikums, kurš daļēji ir atbalstīts, bet, izejot no Civilprocesa kodeksa, ir jāievēro noteikta kārtība par iepriekšējo darbību, līdz var pārsūdzēt lēmumu tiesā. 39.pants. Šeit Nacionālā bloka priekšlikums netiek atbalstīts, jo atbilstoši nobalsotajam 18.pantam šeit zustu loģika. 40.pants. Nacionālā bloka priekšlikums tiek atbalstīts, bet netiek atbalstīts Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšlikums, kā arī Demokrātiskās partijas frakcijas priekšlikums. Bet ir izveidota šī jaunā redakcija, kur faktiski visi šie priekšlikumi ir ņemti vērā. Tad ir "Pārejas noteikumi". Nacionālais bloks ierosināja papildināt "Pārejas noteikumus" ar šādu tekstu: "Līdz nepieciešamo grozījumu izdarīšanai Administratīvo pārkāpumu kodeksā un Kriminālkodeksā dokumentu viltošana nodokļu summas samazināšanas nolūkā pielīdzināma naudas viltošanai." Mūsuprāt, tas nebija komisijas kompetencē un arī šā likuma kompetencē, tāpēc komisija to neatbalstīja.".
- 1994_12_21-seq91 language "lv".
- 1994_12_21-seq91 speaker Aija_Poca-1948.
- 1994_12_21-seq91 mentions Q822919.
- 1994_12_21-seq91 mentions Q1807079.
- 1994_12_21-seq91 mentions Q2337323.
- 1994_12_21-seq91 mentions Q29552.