Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_12_15-seq30> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1994_12_15-seq30 type Speech.
- 1994_12_15-seq30 number "30".
- 1994_12_15-seq30 date "1994-12-15".
- 1994_12_15-seq30 isPartOf 1994_12_15.
- 1994_12_15-seq30 spokenAs 136.
- 1994_12_15-seq30 spokenText "Priekšsēdētāja kungs! Deputāti! Pārbaudījuši pieprasījumā minēto informāciju par to, ka valsts uzņēmuma "Latvijas kuģniecība" direktors Pēteris Avotiņš vienlaicīgi ieņem arī SIA "Hanza" ģenerāldirektora amatu, ir tās dibinātājs un dalībnieks, varam informēt par sekojošo. Pēteris Avotiņš ir atbrīvots no SIA "Latvijas jūrniecības savienība" firmas "Hanza" ģenerāldirektora amata ar 1991.gada janvāra pavēli nr.1/33 pārcelšanas kārtībā, proti, līdz ar iecelšanu par valsts uzņēmuma "Latvijas kuģniecība" direktoru, un kopš minētā datuma firmā "Hanza" nestrādā. Informācija par to, ka uzņēmuma "Latvijas kuģniecība" direktors Avotiņš nav SIA "Hanza" ģenerāldirektors un nestrādā tajā algotu darbu, ir sniegta Prokuratūrā un Saeimas Izmeklēšanas komisijā pagājušajā gadā. Pēc mūsu rīcībā esošajām ziņām, Pēteris Avotiņš ir "Jūrniecības savienības" SIA "Hanza" dibinātājs un līdzīpašnieks. Kā paskaidroja Pēteris Avotiņš, viņš kopš 1991.gada 1.septembra darba algu, dividendes vai citāda veida materiālo atlīdzību no "Hanzas" nesaņemot. Lai novērstu iespējamos interešu konfliktus un "Kuģniecības" vadību padarītu koleģiālu, ir nolemts pārveidot "Kuģniecību" par valsts akciju sabiedrību. Jautājuma tā daļa, kas attiecas uz peļņas nodokļa maksāšanu šogad. Es jūs varu informēt, ka uz šo dienu kuģniecībai šogad ir 5 miljoni zaudējumu, tā ka peļņas nodokli viņa nemaksā. Jūs varbūt esat informēti par to, ka no "Kuģniecības" 26 miljoni ASV dolāru tika izņemti uzņēmuma "Latvijas gāze" parāda dzēšanai un vēl šodien nav atdoti. Es gribētu teikt tā: kuģi peld apmēram 20 gadus, un tad tie ir jānoraksta; "Latvijas kuģniecībā" flote ir brieduma stāvoklī, nu, tā - 12, 13 gadi, un, dabīgi, mums šodien jādomā par to, kāda kuģniecība būs pēc 10 gadiem. Jāsaka, ka četrus gadus kuģniecībā nav investēti jauni kuģi, un, dabīgi, mums ir jādomā par nākotni, un kuģniecībā būs jāliek līdzekļi iekšā. Nu, par cik acīmredzot šīs investīcijas ir jāatmaksā un šīm investīcijām droši vien nebūtu jēgas dot valdības garantiju, acīmredzot būs jāmeklē tādi varianti, lai piesaistītu kuģniecībā kapitālu. Bet šodien lēmums par kuģniecības privatizāciju nav vēl pieņemts; kā es teicu, ir pieņemts lēmums pārveidot "Kuģniecību" par valsts akciju sabiedrību. "Kuģniecību" pārveidojot valsts akciju sabiedrībā, tiks veikts audits jeb pārbaude ne tikai par tiem kuģiem, kas kuģo starp Latvijas ostām un ārzemju ostām, bet arī par tiem kuģiem, kas kuģo starp ārvalstu ostām. Man jums jāsaka, ka kuģniecības tonnāža un jaudas ir ievērojami lielākas nekā Latvijas eksporta un importa preces un arī tas tranzīts, tāpēc kuģniecība strādā arī citos pasaules transporta tirgos. Par to tālāko auditu un to akciju sabiedrības izveidošanu es jūs informēšu papildus, kad tas būs izdarīts. Paldies par uzmanību.".
- 1994_12_15-seq30 language "lv".
- 1994_12_15-seq30 speaker Andris_Gutmanis-1942.
- 1994_12_15-seq30 mentions Q822919.
- 1994_12_15-seq30 mentions Q211.
- 1994_12_15-seq30 mentions Q6497410.