Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_12_01-seq223> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1994_12_01-seq223 type Speech.
- 1994_12_01-seq223 number "223".
- 1994_12_01-seq223 date "1994-12-01".
- 1994_12_01-seq223 isPartOf 1994_12_01.
- 1994_12_01-seq223 spokenAs 49.
- 1994_12_01-seq223 spokenText "Cienījamais priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Šai lietai tiešām ir vairāki aspekti. Pirmais no tiem. Man, protams, ļoti patika LNNK frakcijas priekšlikums. Tas ir ļoti vilinošs, un es labprāt par to balsotu, nešaubīdamies, ka tas varbūt izskatās vislabākais teorētiskais risinājums. Bet tagad apskatīsimies, kas ir praktiski. Ja šis priekšlikums tiešām maksā 150 miljonus latu. Latvijas kopbudžets tātad ir 900 miljoni latu. Pie tam jūs zināt tās problēmas ar finansējumu, kuras jau ir šobrīd mums atsevišķās sfērās. Tādējādi mēs varam paredzēt, ka šis process ievilksies ārkārtīgi ilgu laiku. Tas, no vienas puses, no mana viedokļa, varētu būt pieņemami, bet, tīri no zemes tirgus jautājuma un no zemes īpašuma attiecību sakārtošanas jautājuma, ir nepieņemami. Tātad pēc būtības tiek piedāvāts pretējais. Skan ļoti labi, praktiskās realizācijas nav vai arī, ja tāda ir, tā ir pilnīgi, varētu teikt, uz nākošo valdību rēķina. Tā varētu teikt, jo esošā valdība un arī nākošā valdība to nevarēs realizēt, ja tas tiek pieņemts šajā formā. Tālāk. Kas attiecas uz komisijas priekšlikumu, komisijas priekšlikums, protams, finansiāli ir reālāks, bet tas arī nav reāls pilnībā nākošajā gadā, jo tas maksā astoņus miljonus latu. Astoņi miljoni latu. Pie tam, kad budžets ir sastādīts, manā skatījumā, nevar tādu summu savilkt kopā uz nākošo gadu, pat grozot budžetu atsevišķās pozīcijās. Daļēji, protams, to var sākt realizēt, un, tā kā ir teikts, ka ir Ministru kabineta noteiktā kārtība, tas principā varētu būt reāls variants. Tātad, ja deputātiem, teiksim, jāizšķiras, tad jāizšķiras starp iluzoro un ļoti skaisto un reālāko, kurš tomēr ir loģiskāks. Bet es neatbalstīšu nevienu no šiem priekšlikumiem tā iemesla dēļ, ka šeit parādās tīrā sertifikātu nominālvērtību apmaiņa pret naudu. Tātad 28 latus vērtie kompensācijas sertifikāti. Mēs pagriežam naudā. Un tas, man liekas, ir pirmais precedents, kur lati, tātad nauda ir saistīta ar sertifikātiem. Šajā gadījumā tas vēl nav nekas, nav tas traģiskākais, bet, man liekas, līdz ar to ir maisam gals vaļā, un es baidos, ka tas varēs novest pie palielinātas emisijas, pie augstas inflācijas un visām tām sekām. Jo, tikko vienā vietā ir ar likumu noteikts sertifikāts pret naudu, tā uzreiz šis maisam gals ir vaļā, jo mums būs citas, līdzīgas situācijas un mēs nevarēsim teikt - ir precedents, un mums tas būs jādara. Protams, Saeima par šo lietu lems, bet es tiešām aicinu neatbalstīt šo redakciju arī. Vēl ko es gribētu teikt par kompensācijas sertifikātiem. Tiem taču ir savs pielietojums. Ir tomēr atbilstoša kārtība, kā var lietot šos kompensācijas sertifikātus. Es saprotu, ka nauda ir daudz pievilcīgāka, bet faktiski vajadzēja iet citu ceļu - nevis mainīt kompensācijas sertifikātus pret naudu, bet tiešām maksāt naudā uzreiz, bez šīs kompensācijas sertifikātu starpniecības. Tad tas viss būtu daudz loģiskāks, skaidrāks un būtu arī vieglāk ieplānot budžetu. Paldies.".
- 1994_12_01-seq223 language "lv".
- 1994_12_01-seq223 speaker Andris_Piebalgs-1957.
- 1994_12_01-seq223 mentions Q822919.
- 1994_12_01-seq223 mentions Q211.