Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_11_17-seq122> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1994_11_17-seq122 type Speech.
- 1994_11_17-seq122 number "122".
- 1994_11_17-seq122 date "1994-11-17".
- 1994_11_17-seq122 isPartOf 1994_11_17.
- 1994_11_17-seq122 spokenAs 49.
- 1994_11_17-seq122 spokenText "Cienījamais priekšsēdētāj, cienījamie deputāti! Šis, protams, ir viens no smagākajiem pielikumiem, jo faktiski tas variants, kuru atbalstīja Budžeta un finansu (nodokļu) komisija, nebija tas, ko sagatavoja Finansu ministrija, un tāpēc es atļaušos faktiski ievadīt jūs šajā tīri politiskajā situācijā. Reāli Finansu ministrija, šogad plānojot pašvaldību izlīdzināšanu, to veica jau 1993. gada beigās, kad vēl nebija likuma par pašvaldībām. Tādā veidā aprēķins bija virzīts uz rajonu vidējiem skaitļiem, kas tam laikam bija pilnīgi adekvāts. Pilnīgi adekvāts, lai gan mēs varam, teiksim, strīdēties, vai tā naudas summa ir pietiekama vai nav pietiekama. Tika iedibināts izlīdzināšanas fonda mehānisms, kurā ieplūda nauda no Valsts izlīdzināšanas fonda un arī no otras puses - tātad attiecīgi no pašvaldībām, no iedzīvotāju ienākuma nodokļiem. Un atbilstoši tam rādītājam, kā to prognozēja Finansu ministrija, tādā veidā tā tika sadalīta. Šāgada laikā ir pieņemts jauns likums par pašvaldībām, un šajā likumā ir klasiski norobežotas vai skaidri norobežotas tiesības un pienākumi starp rajoniem un primārajām pašvaldībām, tātad pilsētām un pagastiem. Līdz ar to faktiski rajons kā izlīdzinošais faktors vairs nespēj veikt šīs funkcijas. Dabiski, radās pretrunas starp budžeta modeli un reālo ainu pašvaldībās. Finansu ministrija mēģināja sagatavot savu variantu, kuru Pašvaldību savienība noraidīja, pamatojoties tieši uz šiem aprēķiniem, kādi ir Pašvaldību savienībā. Budžeta komisijā tika panākts kompromiss - kam ir dotācijas, tās paliek pēc Finansu ministrijas aprēķinātā varianta, bet savukārt dotāciju lielums ir atbilstošs Pašvaldību savienības priekšlikumam. Tiesa, arī tas tika nedaudz modificēts Ministru kabineta iesniegtajā variantā. Līdz ar to jāsaka, ka, protams, šī izmaiņa nebija patīkama dažām pašvaldībām, kuras šobrīd ir atsūtījušas savas vēstules. Es esmu saņēmis arī iesniegumu no deputāta Gorbunova - konkrēti par Valmieras pašvaldību. Un man ir arī Rēzeknes fakss. Tomēr tajā pašā laikā es pieņemu to, ka Pašvaldību savienība pēc likuma ir pilnvarotais pašvaldību pārstāvis, ja Pašvaldību savienība pieņem lēmumu un pilnvaro cilvēkus. Pie tam es vēlreiz saku, ka šeit ir iets kompromisa virzienā, un tad man nav pamata kopējās summas ietvaros teikt, ka šis variants neder. Ja ir konflikta situācija, tad tādā gadījumā tā tomēr vispirms ir jārisina Pašvaldību savienībā, un es neredzu šoreiz citu iespēju. Es gribētu, protams, atbalstīt Ministru kabineta variantu, bet konkrētajā situācijā Pašvaldību savienībai ir jābūt savai lomai tieši šā fiskālā sadalījuma ziņā. Tā ka mums, manā skatījumā, neatliek nekas cits, kā vien atbalstīt šajā gadījumā to variantu, kuru ir sagatavojusi Budžeta un finansu (nodokļu) komisija kā kompromisa variantu, kaut gan tas neko neizslēdz. Mēs pirmdien tiksimies vēlreiz ar Pašvaldību savienību, lai vēlreiz visu apspriestu, un, ja gadījumā aprēķinā ir kāda rupja kļūda, tad mēs varam šo pielikumu vēlreiz steidzamības kārtā izskatīt, kaut gan šodien mums vēlreiz bija pārrunas ar Pašvaldību savienību, un tā uzskata, ka pie šāda līmeņa var palikt. Tātad tā vēlreiz apstiprināja, ka ir gatava piekrist šim variantam. Tā ka es domāju, ka šeit situācija ir pilnīgi skaidra, neraugoties tomēr uz dažu attiecīgo pašvaldību protestiem, bet tas jautājums, manā skatījumā, ir jārisina Pašvaldību savienībai.".
- 1994_11_17-seq122 language "lv".
- 1994_11_17-seq122 speaker Andris_Piebalgs-1957.
- 1994_11_17-seq122 mentions Q4102950.
- 1994_11_17-seq122 mentions Q4459436.
- 1994_11_17-seq122 mentions Q1773319.