Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_11_03-seq92> ?p ?o. }
Showing items 1 to 8 of
8
with 100 items per page.
- 1994_11_03-seq92 type Speech.
- 1994_11_03-seq92 number "92".
- 1994_11_03-seq92 date "1994-11-03".
- 1994_11_03-seq92 isPartOf 1994_11_03.
- 1994_11_03-seq92 spokenAs 77.
- 1994_11_03-seq92 spokenText "Augsti godātais priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Pirmkārt, es gribu simtprocentīgi pievienoties Silāra kunga teiktajam. Nav apšaubāms tas, ka tīri tehniskā ziņā mums būs diezgan grūti formulēt šos budžeta labojumus un arī precīzāk atšifrēt atsevišķas pozīcijas, gatavojot otro lasījumu, bet tomēr es gribu vēlreiz vērsties pie Finansu ministrijas un pie Budžeta komisijas: ļoti lūdzu tomēr vairāk atšifrēt atsevišķas pozīcijas, gatavojot jauno budžeta projektu, nākamā gada budžeta projektu, jo deputātiem ir ārkārtīgi grūti orientēties šajā budžeta projektā un ir ļoti grūti saprast, kas ar atsevišķu ierakstu budžeta projektā ir domāts. Mēs ar to saskārāmies arī vakar Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā apspriežot budžeta labojumus. Bija nepieciešams ļoti smalks mūsu nozares ministriju speciālistu, kuri ir strādājuši pie šā budžeta, skaidrojums, lai atšifrētu atsevišķas pozīcijas. Mums nav iespējams uz komisijas sēdi uzaicināt visu citu ministriju pārstāvjus, taču es domāju, ka mūsu komisijas deputātus interesē ne tikai izglītība, kultūra un zinātne, bet arī citu ministriju budžets. Un, lai mēs varētu kompetenti par šo budžetu spriest, budžeta tehniskajam izklāstam ir jābūt daudz, daudz perfektākam un daudz saprotamākam un plašākam, lai deputāti varētu labāk orientēties tajā. Tāds ir mans vēlējums Budžeta komisijai un arī Finansu ministrijai. Kas attiecas uz likumprojektu, tas, protams, ir jāatbalsta pirmajā lasījumā, bet es tomēr riskēšu kļūt apnicīgs un visiem deputātiem atgādināšu par vēl vienu prioritāti. Proti, ir viena sfēra, kurā investīcijas atmaksāsies - tās neatmaksāsies varbūt uzreiz, bet tās simtprocentīgi atmaksāsies tālākā nākotnē -, un tā ir izglītība. Un izglītībā, tieši izglītībā, ir vēl viena prioritāte - tā ir pamatizglītība. Protams, ir nepieciešams uzlabot situāciju gan augstākajā, gan speciālajā, gan profesionālajā izglītībā un tā tālāk, bet, ja mēs pazaudēsim savas pozīcijas, kuras mums vēl šobrīd ir samērā labas tieši pamatizglītībā, obligātajā izglītībā, tātad ja mēs, tā teikt, neieliksim mūsu jaunajos cilvēkos pašus, pašus pamatus, tad diemžēl sabruks visa tālākā izglītības celtne un sabruks arī mūsu tautsaimniecība. Tas tā būs, ja mūsu bērniem nebūs dota pamatīga pamatizglītība. Un, lai varētu sekmīgi realizēt to, ko mēs esam iecerējuši, arī šajā pamatizglītībā es gribu izvirzīt divas prioritātes - proti, skolotāju, pedagogu izglītošana un mācību jeb uzskates līdzekļi, pirmām kārtām mācību grāmatas. Mēs, to skaitā arī deputāti, esam sašutuši, ka joprojām skolās mācās pēc mācību grāmatām, kuras nu nekādi neatbilst šodienas politiskajai un ekonomiskajai situācijai. Un tāpēc es domāju, ka mācību grāmatas - tā nu ir tā svētā pozīcija, kur līdzekļus nevajadzētu žēlot. Un šajā sakarībā es gribu atgādināt, ka Izglītības, kultūras un zinātnes ministrija tieši šim mērķim ir pieprasījusi 180 000 latu. Diemžēl piešķirti ir tikai 55 000. Un es vēlreiz atkārtoju: tā nu ir tā prioritāšu prioritāte! Un es ļoti lūdzu - neskatoties uz mūsu ārkārtīgi grūto ekonomisko situāciju, tomēr šo prioritāti atbalstīt. Katrā ziņā Izglītības, kultūras un zinātnes ministrija otrajā lasījumā tomēr lūgs vairāk atbalstīt tieši šo pozīciju, mācību literatūras izdošanu, piešķirt tai lielāku summu. Es ļoti lūdzu deputātus mēģināt izprast šo tiešām ļoti svarīgo jautājumu un, domājot par visām pārējām mūsu valsts vajadzībām, atcerēties šo prioritāšu prioritāti. Paldies par uzmanību.".
- 1994_11_03-seq92 language "lv".
- 1994_11_03-seq92 speaker Dzintars_Abikis-1952.