Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_11_03-seq158> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1994_11_03-seq158 type Speech.
- 1994_11_03-seq158 number "158".
- 1994_11_03-seq158 date "1994-11-03".
- 1994_11_03-seq158 isPartOf 1994_11_03.
- 1994_11_03-seq158 spokenAs 126.
- 1994_11_03-seq158 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Šis likums par ceļu satiksmi, kā jau te atzīmēja daudzi deputāti, ir ļoti svarīgs. Tas regulēs kārtību uz mūsu ceļiem, kur patlaban, kā tikko teica satiksmes ministrs, ir daudz jo daudz upuru, bet nav kārtības. Mēs Tautsaimnieku politiskās apvienības frakcijā noklausījāmies Satiksmes ministrijas pārstāvjus, noklausījāmies arī Satiksmes asociācijas pārstāvjus un šīs ministrijas parlamentāro sekretāri Čepānes kundzi, kas paskaidroja šā likuma būtību un tā atsevišķus aspektus. Mēs pilnīgi pievienojamies iepriekšteiktajam, ka šis likumprojekts pirmajā lasījumā būtu jāpieņem un jāatbalsta ar visiem labojumiem, it īpaši tiem, par kuriem šeit runāja Endziņa kungs. Un tomēr tīri praktisku apsvērumu dēļ, šķiet, otrajā lasījumā likumam būtu jāpievieno pārejas noteikumi, jo, kā jau te atzīmēja cienījamais ministrs, šā likuma 32., 33., 34. un arī 36. pants prasa zināmus organizatoriskus pasākumus, lai šos pantus ievērotu, proti, te ir runa par pantiem, kas attiecas uz prasībām ievērot transporta līdzekļu vadītāju darba un atpūtas laiku - pieļaujamo transporta līdzekļu vadīšanas ilgumu, maksimāli pieļaujamo nepārtrauktu transporta līdzekļu vadīšanas ilgumu. Tālsatiksmes autobusos pašlaik autovadītāji un arī šīs iestādes, kuras organizē šo transporta līdzekļu darbu, vadās, varētu teikt, pēc padomju laika noteikumiem un grafikiem. Un atbilstoši šiem noteikumiem šoferi sēž pie stūres nevis četras stundas, kā šajā likumā noteikts, bet gan sešas un vairāk stundu, pēc tam iegūstot brīvdienas. Turklāt pie šiem grafikiem jau ir pieraduši gan vadītāji, gan, riskējot ar savu drošību, ir pieraduši arī pasažieri, un tas rada zināmas priekšrocības auto uzņēmumiem, dodot iespēju šoferiem it kā vairāk nopelnīt un pieņemt darbā mazāk šoferu. Tomēr tas notiek uz satiksmes drošības rēķina. Taču, lai varētu veikt šos organizatoriskos pasākumus, pārkārtojoties uz četru stundu ilgu darbu satiksmes līnijās, ir nepieciešams, kā es jau teicu, pieņemt klāt daļu šoferu un varbūt arī daļu atbrīvot, kuri nebūs ar mieru strādāt par tik mazu algu. Bez tam ir nepieciešams, kā es saprotu, iespiest arī formulārus un formas, it īpaši starptautiskajiem reisiem, un to visu nav iespējams izdarīt uzreiz pēc likuma pieņemšanas dienas, kad šis likums tiks parakstīts un stāsies spēkā. Tāpēc, kā jau teicu, būtu lietderīgi pārejas noteikumos padomāt par šo minimāli nepieciešamo pārkārtošanās laiku. Mēs frakcijā apspriedām un izteicām tādu domu, bet otrajā lasījumā mēs nāksim klajā ar šādiem priekšlikumiem par minimālo laiku, kas nepieciešams šiem organizatoriskajiem pasākumiem līdz 1995. gada 31. jūnijam. Attiecībā uz šo laiksprīdi mēs varam vēl spriest, taču domāju, ka tas neļautu pārkāpt šo likumu jau kopš pieņemšanas brīža. Jo, ja mēs šādus pārejas noteikumus neierakstīsim, tad var sākties likuma pārkāpšana un jau hroniska pierašana pie tā. Paldies par uzmanību!".
- 1994_11_03-seq158 language "lv".
- 1994_11_03-seq158 speaker Edvins_Kide-1934.
- 1994_11_03-seq158 mentions Q7210239.