Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_11_03-seq154> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 1994_11_03-seq154 type Speech.
- 1994_11_03-seq154 number "154".
- 1994_11_03-seq154 date "1994-11-03".
- 1994_11_03-seq154 isPartOf 1994_11_03.
- 1994_11_03-seq154 spokenAs 136.
- 1994_11_03-seq154 spokenText "Priekšsēdētāja kungs, cienījamie deputāti! Pārejas process no PSRS laikiem uz neatkarīgu Latviju prasa ļoti lielu darbu. Un pirmām kārtām es gribu motivēt likumprojekta izskatīšanas steidzamību. Es uzskatu, ka neatkarīgā Latvijā strādāt pēc PSRS likumiem nav iespējams. Un, kā jūs zināt, Satiksmes ministrija un mēs kopā ar jums esam šeit pieņēmuši jau Jūras kodeksu, esam pieņēmuši likumu par aviāciju. Protams, tas viss prasa laiku un enerģiju, un ir izstrādāts, lūk, šis likums. Kāpēc Kabinets to uzskatīja par steidzamu un es, kā ministrs, ierosināju Kabinetā pieņemt tos kā Kabineta noteikumus? Tāpēc, ka uz Latvijas ceļiem bojā aiziet apmēram pustūkstotis cilvēku gadā. Tāpēc, ka šodien mēs redzam, ka nesakārtotība starp dažādām struktūrām, starp dažādām valsts un pašvaldību līmeņu iestādēm neveicina Latvijas saimniecisko uzplaukumu. Latvija ir parakstījusi brīvās tirdzniecības līgumu ar Eiropas savienību. Un, lai gan šodien Saeimā nav ticis diskutēts par mūsu ārpolitikas pamataspektiem (par tiem tiks diskutēts), es domāju, ka lielam vairumam deputātu ir vienādas domas, ka Latvijai ir jāiet prom no tiem standartiem un no tās sistēmas, kāda mums ir, un sava likumdošana jāharmonizē ar Eiropas savienības likumiem. Satiksmes ministrija ir uzņemta Eiropas transporta ministru konferencē, un es pateicos saviem kolēģiem no Eiropas, kas palīdzēja mums šo likumu izstrādāt. Un tad, kad vasarā tas bija izstrādāts, es ierosināju to pieņemt steidzamības kārtā, ar spēkā stāšanās termiņu - 1. novembri, jo cilvēkiem ir jāiepazīstas ar varas institūcijām, ar šiem jauniem noteikumiem. Un, protams, viens no aspektiem, kāpēc tas bija jādara, ir tie paši jautājumi, kas ir saistīti ar noziedzību, ar automobiļu zagšanu un tā tālāk. Šis likums rada tiesisko pamatu tai lietai. Es domāju, ka, ja tie nebūtu pieņemti kā Kabineta noteikumi, diez vai šinī gadā un nākamajā gadā šī kārtība mūsu valstī būtu. Mēs tad strādātu pēc vecajiem PSRS likumiem, jo Saeima ir noslogota ar nodokļu likumiem, noslogota ar budžeta izmaiņām, ar 1995. gada budžeta lietām, un es uzskatu, ka steidzamība šinī gadījumā bija pamatota. No tā vairosies sakārtotība, no tā vairosies drošība uz ceļiem, un no tā nekas sliktāks nebūs, ja katrs zinās savu vietu un savu atbildību. Es gribu Endziņa kungam atbildēt un arī cienījamajiem klausītājiem un deputātiem teikt, ka starp noteikumos lietotajiem terminiem ir ierakstīts - ceļu satiksmes noteikumi. Kas tie tādi ir? Tie ir Ministru kabineta tiesību akti, kas nosaka ceļu satiksmes kārtību Latvijas Republikā un ir saistoši visām juridiskajām un fiziskajām personām. No tā brīža, kad Saeima pieņem šos noteikumus, tie nesauksies par noteikumiem par ceļu satiksmi, bet tas būs likums "Par ceļu satiksmi". Un, kā jau tika ziņots, tas ir "jumta likums". Un tie ceļu satiksmes noteikumi, kurus mēs mācāmies un kurus mēs ievērojam šodien, - tie ir noteikumi. Tie arī ir noteikumi, kurus šodien ir satiksmes ministrs apstiprinājis ar savu pavēli. Tas diez kas labs nav, un būtībā šie noteikumi bija modificēti bijušie PSRS noteikumi. Ir izveidota darba grupa, balstoties uz šo Kabinetā jau pieņemto un no 1. novembra spēkā esošo dokumentu pamata, no Iekšlietu ministrijas un no Satiksmes ministrijas ekspertiem, kas iesniegs Ministru kabinetam apstiprināšani ceļu satiksmes noteikumus attiecībā uz visām ceļa zīmēm un visu pārējo. Dabīgi, darba grupa izstrādās un pilnveidos šos noteikumus, ņemot vērā nepieciešamību harmonizēt tos ar Eiropas savienības noteikumiem. Un tad tie Ministru kabinetā tiks apstiprināti. Strīdīgākais, es domāju, ir nevis tas, par ko runāja kolēģis Karnups un kolēģis Endziņš, bet strīdīgākais ir 33. un 34. pants. Un es saņemu ļoti daudz ierosinājumu un pretenziju par to, ka tiek ierobežots autovadītāju strādājamais laiks. Tas radīs daudzas neērtības un ekonomiskus zaudējumus autosaimniecībām. Taču šinī gadījumā es gribētu, cienījamie deputāti, teikt tā, ka visām darbībām, ko mēs veicam, pirmajā vietā un augstākajam kritērijam un mērķim ir jābūt drošībai. Statistika liecina, ka negadījumu skaits pieaug pēc tam, kad cilvēks ir nobraucis četras stundas un vairāk, tad viņam zūd uzmanība. Šādi ierobežojumi ir gan Vācijā, gan Lielbritānijā, gan citās Eiropas valstīs un tādus ierobežojumus paredz arī konvencija par ceļu satiksmi, kuru pieņēma Ženēvā 1970. gada 1. jūlijā un kurai mēs esam pievienojušies. Tā ka es domāju, mums te nav atkāpes virzībā uz drošības palielināšanu uz ceļiem. Mums ir vienīgi iespējas pārejas noteikumos regulēt šo procesu, nepadarīt to par aktu, bet par procesu. Es aicinu deputātus balsot par šā likuma pieņemšanu pirmajā lasījumā.".
- 1994_11_03-seq154 language "lv".
- 1994_11_03-seq154 speaker Andris_Gutmanis-1942.
- 1994_11_03-seq154 mentions Q822919.
- 1994_11_03-seq154 mentions Q211.
- 1994_11_03-seq154 mentions Q4294315.
- 1994_11_03-seq154 mentions Q193089.
- 1994_11_03-seq154 mentions Q23666.
- 1994_11_03-seq154 mentions Q183.
- 1994_11_03-seq154 mentions Q15180.
- 1994_11_03-seq154 mentions Q71.