Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_10_20-seq95> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 1994_10_20-seq95 type Speech.
- 1994_10_20-seq95 number "95".
- 1994_10_20-seq95 date "1994-10-20".
- 1994_10_20-seq95 isPartOf 1994_10_20.
- 1994_10_20-seq95 spokenAs 129.
- 1994_10_20-seq95 spokenText "Godājamais Prezidij! Godājamie deputāti! Es tomēr esmu spiests ārlietu ministra runu uzskatīt vairāk par debatēm šinī gadījumā, nevis par ziņojumu. Tātad Ārlietu komisija atsevišķi izskatīja jau manis iepriekšminētos dokumentus, un es gribu pievērst šeit, lai gan visi jau tos ir lasījuši vairākas reizes, jūsu uzmanību atsevišķām varbūt tīri principiālām lietām. Ja mēs izskatām dokumentu nr. 829 - vienošanos par pārceļošanas procesu regulēšanu un par pārceļotāju tiesību aizsardzību, tad es domāju, ka ne frakcija "Tēvzemei un brīvībai", ne LNNK, ne kāda cita frakcija taču neiebildīs pret latviešu repatriāciju atpakaļ uz Latviju, kā arī neiebildīs pret to Latvijas iedzīvotāju repatriāciju, kuri vēlas pārcelties uz Krieviju. Un jāsaka, ka visas šīs normas, kas ir iestrādātas šajā dokumentā ar nr. 829, ir pilnīgi pieņemamas un ļoti labas. Tomēr, ja mēs šeit balsojam par Ministru kabineta, nevis par komisijas ieteikto kārtību, par tā saucamo alternatīvo projektu - ar dokumentu nr. 765, un ja, piemēram, kaut kādu iemeslu dēļ rodas nesaskaņas, teiksim, ar šo iesniegto militārpersonu sarakstu, kuras dzīvoja jeb, pareizāk sakot, bija demobilizējušās Latvijas teritorijā līdz 1992. gada 28. janvārim, - tad kas notiek? Es šeit negribu gari runāt, un šīs nav arī debates no manas puses, bet tas ir ziņojums. Es negribu teikt un paredzēt, kā notiks balsojums, taču kaut kādu tehnisku iemeslu dēļ šie dokumenti vēl nav iesniegti, jo mēs Ārlietu komisijā tomēr joprojām neesam redzējuši apstiprinātu šo pilno sarakstu, kuru ir apstiprinājis Pilsonības un imigrācijas departaments, jo pārbaude diemžēl vēl turpinās. Es domāju, ka šī pārbaude agri vai vēlu beigsies veiksmīgi un šie dokumenti tehniski tiks sakārtoti. Ja mēs pieļaujam tādu iespēju, ka Pilsonības un imigrācijas departaments tomēr konstatē, ka šie saraksti nav atbilstoši, tad mēs nevaram pieņemt visu vienā paketē, kā to ierosina Ministru kabinets. Tas nozīmē, ka nedarbosies arī šis likums jeb vienošanās par pārceļošanas procesu regulēšanu un pārceļotāju tiesību aizsardzību. Un tas taču ir kaut kāds absurds manā izpratnē, jo šā paša 829. dokumenta trešajā sadaļā ir teikts, ka līgumslēdzēja puse savā teritorijā nodrošina pārceļotāju vai viņu ģimenes locekļu aizsardzību pret jebkādām vardarbības, draudu vai iebaidīšanas formām un izpausmēm. Tad es jums varu pateikt, ka tieši šā panta dēļ mēs nevaram salikt visu kopā. Mums jebkurā gadījumā ir jāratificē un jānobalso par šo vienošanos, tāpēc ka mēs zinām, kādā situācijā ir tie cilvēki, kuri Krievijas teritorijā grib pieņemt Latvijas pilsonību. Es domāju, katrs šeit zina par Maskavas mēra Lužkova izdotajiem rīkojumiem - iekasēt daudz lielāku, teiksim, dzīvokļa samaksu no Latvijas pilsoņiem. Visi šeit zina, ka, teiksim, biļetes Krievijā tiek pārdotas par trīsreiz augstāku cenu, un tie cilvēki, kuri grib pārcelties no Sibīrijas vai no Tālo Austrumu reģioniem, to nekādā gadījumā nemaz vairs nevar izdarīt. Jo tieši tas, kas ir minēts šajā 9. pantā, pašreiz vēršas pret viņiem. Pret viņiem tiek vērsta vistīrākā diskriminācija, viņi nespēj nekādā veidā aizstāvēt savas tiesības, un es uzskatu, ka būtu ārkārtīgi nekorekti šajā gadījumā visu to šeit salikt kopā. Kā jau es teicu, arī līgumu vai vienošanos par Skrundas radiolokatora darbību, kas ir atsevišķa tehniska un varbūt arī diskutējama problēma. Par karaspēka izvešanu es pilnībā piekrītu Birkava kungam, jo šeit praktiski karaspēks ir izvests kopā ar iekārtām un militārajām daļām. Taču nav izpildīta tā līguma sastāvdaļa, kura attiecas uz šo personālsastāvu, kas ir vienkārši izgaisis vai pazudis. Bet arī šeit, kā es domāju, drīzāk ir valdības vaina, jo, ja mēs paši kontrolētu savu teritoriju un tieši Ministru kabinets to darītu, tad nebūtu tādu problēmu, kā, teiksim, Alūksnē, kur pazuda pieci virsnieki, kuri vēl šajā vasarā bijuši aktīvajā karadienestā Krievijas Bruņotajos spēkos. Viņi vienkārši izgaisa, pēc tam divi parādījās kaut kur Skrundas radiolokatora apkalpes sarakstos, bet trīs vēl nav atrasti līdz šim brīdim. Tātad šajā gadījumā tā ir Iekšlietu ministrijas un valdības kompetence. Bet es uzsveru vēlreiz - un tāda ir mūsu izpratne, tāpēc arī Ārlietu komisija izstrādāja šos likumus -, ka nekādā gadījumā mēs nevaram kavēties, piemēram, ar šo vienošanos par pārceļošanas procesa regulēšanu, bet nevaram tomēr arī salikt kopā šīs problēmas, par kurām es jau teicu, - tātad par šo atvaļināto virsnieku sarakstu. Kā es vēlreiz uzsvēru, tas var tikt šeit pieņemts un akceptēts, arī valdībā, bet tikai pēc vispusīgas pārbaudes Pilsonības un imigrācijas departamentā. Man nav zināms, vai tur ir kādas tehniskas grūtības vai, teiksim, ir naudas grūtības, kāpēc šīs lietas nevirzās tik ātri uz priekšu, bet mani tomēr izbrīna arī tas, ka šajā valdības tā saucamajā alternatīvajā projektā nav iestrādāts tāds pants, kāds ir mūsu komisijas projektā - dokumentā nr. 830. Es jums to nolasīšu. Tātad tas ir likums "Par Latvijas Republikas valdības un Krievijas Federācijas valdības vienošanos par Latvijas Republikas teritorijā dzīvojošo Krievijas Federācijas militāro personu un viņu ģimenes locekļu sociālo aizsardzību un protokolu... ", kura 2. pantā ir teikts, ka reizē ar šā likuma 1. pantā minēto vienošanos tiek pieņemts un apstiprināts Krievijas Federācijas militāro pensionāru saraksts, kuri dzīvo Latvijas Republikā un saņem pensiju no Krievijas Federācijas federālā budžeta.".
- 1994_10_20-seq95 language "lv".
- 1994_10_20-seq95 speaker Aleksandrs_Kirsteins-1948.
- 1994_10_20-seq95 mentions Q211.
- 1994_10_20-seq95 mentions Q649.
- 1994_10_20-seq95 mentions Q4294315.
- 1994_10_20-seq95 mentions Q159.
- 1994_10_20-seq95 mentions Q8436.
- 1994_10_20-seq95 mentions Q12360039.
- 1994_10_20-seq95 mentions Q7536677.