Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_10_05-seq14> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1994_10_05-seq14 type Speech.
- 1994_10_05-seq14 number "14".
- 1994_10_05-seq14 date "1994-10-05".
- 1994_10_05-seq14 isPartOf 1994_10_05.
- 1994_10_05-seq14 spokenAs 90.
- 1994_10_05-seq14 spokenText "Cienījamais Saeimas priekšsēdētāj! Godātie deputāti! Esam saņēmuši finansu ministra atbildi par transporta izmaksu kompensācijām. Mēs šajā atbildē varam lasīt, ka reālās budžeta iespējas ir tādas, kas nedod iespēju kompensēt braukšanas maksas atvieglojumus. Tas ir pretēji Ministru kabineta 1994. gada 5. aprīļa noteikumiem nr. 90, ka, pamatojoties uz civilizētās pasaules, arī Amerikas Savienoto Valstu pieredzi, sabiedriskais transports tiek dotēts, -nemaz nerunājot par atlaižu kompensācijām. Tā ir liela tautsaimniecības problēma - attīstīt un veicināt tās attīstību tādā līmenī, lai pietiktu pensijām un pabalstiem, kā arī lai pāri paliktu. Un, lūk, pēc Finansu ministrijas ziņām, pāri nekas nav palicis. Nekas nav palicis pāri autobusu pasažieru pārvadājumu nozarei. Ja runājam tēlaini, tad nauda ir ekonomikas asinis, un šajā nozarē ir iestājusies mazasinība vai, varētu teikt, maznaudība, kas draud ar nozares likvidāciju pēc 3 līdz 5 gadiem. Un tad autostaciju būdiņās jau varētu darboties vienīgi valūtas mijēji un "snikeru" pārdevēji. Pēc Finansu ministrijas sniegtā paskaidrojuma, loģiskais pasažieru autopārvadātāju ceļš ir šāds: nerentablie reisi ir jālikvidē un maršruti ir jāslēdz. Kā liecina pieredze gan mūsu, gan citās zemēs, autobusu pasažieru pārvadājumu transports ir tieši tāds, nerentabls. Ārvalstu semināros un dažādās konferencēs tiek runāts par autobusu pasažiertransporta atdzīvināšanu, reanimēšanu, jo daudzās zemēs problēmas ir tieši tādas pašas kā pie mums. Tur aicina cilvēkus tik daudz nelietot personīgo transportu, bet lietot sabiedrisko. Tas ir arī vides dēļ. Cilvēces un vides draudzīgas sadzīvošanas dēļ. Ko mēs šajā Latvijas situācijā varam ieteikt? Visi, kam jābrauc, iegādājaties lūdzu, personīgo transportu! Jo tendence ir redzama. Pēdējos četros gados autopārvadātāji nav varējuši iegādāties nevienu jaunu autobusu, bet ar dažiem vecajiem autobusiem braukt kļūst bīstami. Kristīgo demokrātu savienība iestājas par brīvu tirgu ar sociālajām garantijām. Tāpēc mēs uzskatām, ka Satiksmes ministrijas izstrādātie likumi un normatīvie akti šinī nozarē ir loģiski, tikai mūs, protams, neapmierina esošā situācija attiecībā uz sociālajām garantijām. Arī šajā konkrētajā nozarē. Mūs neapmierina sociālās garantijas invalīdiem attiecībā uz tiesībām pārvietoties. Ja mērķsubsīdijas netiks sarūpētas arī mūsu tautsaimniecības mazspējas dēļ, sabiedriskais transports pamazām pašlikvidēsies. Ja ļaudīm sociālās garantijas netiks nodrošinātas. Un sociālā spriedze var pieaugt tiktāl, ka ideja par brīvu tirgu varētu tikt apdraudēta. Kas tad nāks vietā? Sociāldemokrātijas idejas -varbūt. Labākajā gadījumā. Uzdodot jautājumu, gribējām akcentēt un vērst jūsu uzmanību arī uz to, ka šajā nākamā budžeta gada sagatavošanās fāzē būs jāiestrādā budžetā tiesības saņemt ikmēneša kompensāciju ceļa izdevumiem dienesta pienākumu izpildes nodrošināšanai prokuroriem, izmeklētājiem, vides aizsardzības inspektoriem, policistiem un citiem. Iepriecina - un tā liecina atbilde - , ka invalīdu bezmaksas parvadāšanai budžeta grozījumu projektā Labklājības ministrijai ir paredzēti 200 000 latu. Tiek runāts arī par sabiedriskā transporta dotēšanu no Ceļu fonda, bet es domāju, ka nesakārtotie ceļi nodara vislielāko postu autobusu tehniskajam stāvoklim. Palielinot transporta līdzekļu nodevas un akcīzes nodokli benzīnam, var iedarboties tieši bumeranga princips attiecībā uz šo nozari. Mēs aicinām valdību pievērsties šīm problēmām uzmanīgi. Tāpēc arī iesniedzām šo jautājumu. Paldies.".
- 1994_10_05-seq14 language "lv".
- 1994_10_05-seq14 speaker Uldis_Laksevics.
- 1994_10_05-seq14 mentions Q822919.
- 1994_10_05-seq14 mentions Q211.
- 1994_10_05-seq14 mentions Q30.