Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_07_22_a-seq54> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1994_07_22_a-seq54 type Speech.
- 1994_07_22_a-seq54 number "54".
- 1994_07_22_a-seq54 date "1994-07-22".
- 1994_07_22_a-seq54 isPartOf 1994_07_22_a.
- 1994_07_22_a-seq54 spokenAs 77.
- 1994_07_22_a-seq54 spokenText "Tālāk tad būtu apspriežami priekšlikumi pie Pilsonības likuma 14. panta, tas ir, naturalizācijas vispārējā kārtība. Jo uz šo pantu ir Valsts prezidenta kunga iebildumi, kur viņš norāda, ka nepieciešams vēlreiz izvērtēt likuma 14. panta noteikumus par naturalizācijas vispārējo kārtību, ņemot vērā Eiropas drošības un sadarbības apspriedes un Eiropas padomes ekspertu ieteikumus un citu starptautisko organizāciju viedokli, kā arī pretrunīgo balsojumu par šo pantu 1994. gada 21. jūnija Saeimas sēdē. Ņemot vērā šos Valsts prezidenta kunga iebildumus, Cilvēktiesību komisija un Juridiskā komisija savā kopējā sēdē izskatīja šos iebildumus un sagatavoja redakciju, kura ir jums redzama šī dokumenta - 751. dokumenta - trešajā ailītē. Sestajā ailītē ir vēl daži precizējumi, kas tika izdarīti Juridiskās komisijas 21. jūlija sēdē, bet tie ir tikai redakcionāla rakstura precizējumi, kuri tika izdarīti atbilstoši latviešu valodas speciālistu ieteikumiem. Bet tajā pašā laikā tika iesniegts arī priekšlikums no Zemnieku savienības deputāta Tomiņa kunga, kur viņš iesniedz savu 14. panta redakciju, kura jums ir redzama 4. ailītē un šodiern mēs saņēmām arī 5 LNNK frakcijas deputātu priekšlikumus pie 14. panta, kuru būtība ir svītrot 14. panta pirmās daļas 5. punktu, tas ir, 5. punkts redakcijā, kāda tika pieņemta 21. jūnijā, tas ir, no 2000. gada pārējo personu... svītrojot šo punktu, viņi ierosina arī trešo daļu, kur bija 0,1 procents kvota noteikta, aizstāt ar vārdiem "personas, kuras iebraukušas valstī, izņemot 13. pantā minētās personas, naturalizētas netiek". Tātad šis priekšlikums būtībā ir pretrunā ar Valsts prezidenta kunga iebildumiem par šā panta redakciju un šī priekšlikuma būtība ir tāda, ka ja 0,1 procents it kā deva iespēju aptuveni 1800-1900 cilvēkiem pēc 2000. gada pretendēt uz Latvijas pilsonības saņemšanu, tad šī redakcija, kuru ierosina pieci LNNK frakcijas deputāti, vispār šādas iespējas neparedz nevienai personai, jo šeit ir atruna tikai uz 13. pantu. 13. pants, kā jūs zināt, ir naturalizācija ārpus kārtas. Un šinī gadījumā tātad naturalizēt varētu tikai tās personas... būtu iespējas, kuras ir dzimušas. Šis priekšlikums arī, protams, neatbilst Eiropas padomes ekspertu ieteikumiem, jo šeit ir kategoriski pateikts, ka vispār nevienam nav iespēja iegūt Latvijas pilsonību ne pie kādiem apstākļiem, izņēmot, lūk, šo naturalziāciju ārpus kārtas. Kas attiecas uz Tomiņa kunga priekšlikumu, tad šis priekšlikums jau sākuma daļā, pirmajā daļā, no pirmā līdz trešajam punktam saglabā to pašu neprecizitāti jeb kļūdu, pareizāk sakot, kuras bija likumā otrā lasījuma gaitā un kuru jau Saeima novērsa trešā lasījuma gaitā. Bet, par cik kopumā balsojot par šo pantu labojumi... pants kopumā netika akceptēts, šis pants tika atgriezts otrā lasījuma redakcijā, jo, ja šeit atstājam apakšējo gadu skaitu un augšējo gadu skaitu, tad līdz ar to rodas uzreiz jautājums - kas notiks ar tām personām, kuras, teiksim, uz atteicīgo datumu vēl nav sasniegušas 16 gadu vecumu, bet pēc gada vai pēc diviem viņām būs 16 gadi, jo tālāk jau viņām tad iznāk, ka viņām vispār nav iespējas iesniegt šo te iesniegumu. Tāpēc šī te apakšējā robeža tika noņemta nost un cienījamā Saeima jau tam piekrita. Tātad šeit ir saglabāta jau tā neprecizitāte un kļūda. Kas attiecas uz šī 14. panta 3. daļas redakciju, kādu piedāvā Tomiņa kungs, šāda veida redakcija tika apspriesta zināmā mērā 22. jūnijā, kad pulksten 10 vakarā sanāca "Latvijas ceļa" frakcijas deputāti un Zemnieku savienības frakcijas deputāti pēc Valsts prezidenta aicinājuma, tad arī šāds ierosinājums bija. Šāda redakcija apmēram bija. Un pēc jau šīs apspriedes, kā jūs zināt, tad Kiršteina kungs, Endziņš un Panteļējeva kungs devās uz Strasbūru, uz Eiropas padomes Parlamentāro asambleju. Un šī redakcija bija arī līdz un ar šo iespējamo redakciju mēs arī iepazīstinājām Eiropas padomes atbildīgas amatpersonas, eskspertus un viennozīmīgi tika pateikts, ka arī šāda redakcija nevieš nekādu skaidrību un ka tas Eiropas padomei nav pieņemams. Tāpēc arī es aicinātu cienījamos deputātus ņemt vērā šos iebildumus un aicinu atbalstīt Cilvēktiesību komisijas un Juridiskās komisijas priekšlikumu par 14. panta redakciju ar šiem valodnieku precizējumiem redakcionāla rakstura, kuri jums ir redzami 6. ailītē. Kas attiecas uz Tomiņa kunga priekšlikumu, tad šis priekšlikums kopējā Cilvēktiesību komisijas un Juridiskās komisijas 14. jūlija sēdē tika noraidīts, netika atbalstīts. Netika šodien Juridiskās komisijas sēdē atbalstīts arī LNNK frakcijas deputātu priekšlikums par 14. panta 1. daļas 5. punkta svītrošanu un 3. daļas izteikšanu jaunā redakcijā, kā arī netika atbalstīts Tautas saskaņas partijas frakcijas deputātu priekšlikums, kuru izskatīja 21. jūlijā Juridiskā komisija, proti, papildināt 14. panta 4. daļu aiz vārda "paātrina" ar vārdiem "vai palēnina. jo, ja šādu papildinājumu ieliek, tad būtībā šai 4. daļai vairs nekāda jēga nav un viņa būtībā ir lieka. Tāds man būtu īss komentārs.".
- 1994_07_22_a-seq54 language "lv".
- 1994_07_22_a-seq54 speaker Aivars_Endzins-1940.
- 1994_07_22_a-seq54 mentions Q822919.
- 1994_07_22_a-seq54 mentions Q211.
- 1994_07_22_a-seq54 mentions Q193089.
- 1994_07_22_a-seq54 mentions Q1807079.