Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_07_22_a-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1994_07_22_a-seq2 type Speech.
- 1994_07_22_a-seq2 number "2".
- 1994_07_22_a-seq2 date "1994-07-22".
- 1994_07_22_a-seq2 isPartOf 1994_07_22_a.
- 1994_07_22_a-seq2 spokenAs 77.
- 1994_07_22_a-seq2 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj, cienījamā Saeima, cienījamie viesi! Mēs esam šodien sanākuši ārkārtas sēdē, jo Valsts prezidenta kungs, realizējot savas Satvermes 71. pantā paredzētās tiesības - suspensīvā veto vai atliekošā veto tiešibās - ir iesniedzis Saeimai motivētu rakstu, kur ir izteiktas pretenzijas par trīs Pilsonības likuma pantu redakcijām un Saeimas Prezidijs nodeva šos iebildumus Juridiskajai komisijai, kā arī Cilvēktiesību komisijai un noteica, ka Juridiskajai komisijai ir jāapkopo šie priekšlikumi un jāierosina Saeimai, kā izskatīt Pilsonības likumu otrreizēji. Ņemot vērā to, ka ne Satversme, ne Saeimas Kārtības rullis nereglamentē procedūru, kādā veidā notiek likuma otrreizēja caurlūkošana, Juridiskā komisija savā vakardienas sēdē izstrādāja Saeimas lēmuma projektu par Pilsonības likuma otrreizējas caurlūkošanas kārtību un tas ir jums izsniegts dokumentā nr. 750. Šī Saeimas lēmuma projekts par Pilsonības likuma otrreizējas caurlūkošanas kārtību balstās uz ko... kāda ir motivācija? Kā jau es teicu, šī procedūra nav reglamentēta ne Satversmē, ne Saeimas Kārtības rullī. Ņemot vērā to, ka šīs atliekošās veto tiesības ir tikai Valsts prezidenta kungam un ka šinī sakarībā pie otrreizējas caurlūkošanas būtu jāizskata tikai tie panti vai pantu daļas, uz kuriem attiecas Valsts prezidenta iebildumi. Otrs, ko mēs liekam priekšā - ka šī caurlūkošana notiek vienā lasījumā. Un ka apspriežami un balsojami būtu tie priekšlikumi, kurus ir sagatavojusi Cilvēktiesību komisija un Juridiskā komisija, tas būtu viens, kā arī deputātu vai frakciju priekšlikumi, kuri ir iesniegti un izskatīti Juridiskajā komisijā. Tas nozīmē to, ka ja kāds deputāts uzskata, ka viņš nav varējis realizēt savas tiesības un iesniegt savus priekšlikumus, ka mēs varētu rīkoties sekojoši, ka šādā gadījumā, ja ir šādi priekšlikumi šodien plenārsēdē, tad iesniedzot šos te priekšlikumus, mēs izdarām Saeimas sēdē pārtraukumu, lai Juridiskā komisija varētu sanākt, izskatīt šos priekšlikumus un pēc tam turpināt plenārsēdi un jau Saeima tad balsotu, pieņemtu lēmumu par šiem priekšlikumie. Un vēl šajā lēmumprojektā mēs esam paredzējuši, ka ja kāds no priekšlikumiem, ko ir sagatavojušas komisijas vai iesnieguši deputāti, tiek akceptēti, tad tādā gadījumā mums pēc viņu apspriešanas un nobalsošanas ir jāizdara balsojums par likumu kopumā ar šiem priekšlikumiem. Ja neviens no priekšlikumiem netiek akceptēts, tad tādā gadījumā balsojums par likumu kopumā vairāk nav nepieciešams, jo Saeima jau 22. jūnijā ir nobalsojusi par likumu kopumā. Tāda ir Juridiskās komisijas lēmuma projekta būtība un es aicinātu cienījamo Saeimu akceptēt un pieturēties pie šīs procedūras šajā gadījumā. Varu informēt, ka Kārtības rullī jaunajā redakcijā, kurš mums ir izskatīts otrajā lasījumā un sagatavots trešajam lasījumam, ir paredzēta reglamentācija, bet acīmredzot pati dzīve un prakse jau parāda, ka acīmredzot Kārtības ruļļa komisijai vajadzēs vēl atgriezties pie šī jautājuma izskatīšanas un sagatavot priekš trešā lasījuma vēl priekšlikumus, precizēt šo te redakciju, lai varētu izsvērt, kā Saeimai būtu jārīkojas - vienā gadījumā, ja Valsts prezidents ir devis konkrētu kāda likuma panta vai normas redakciju vai kā būtu jārīkojas Saeimai tajos gadījumos, kad Prezidents dod nevis konkrētu redakciju, bet dod motivētus iebildumus, lai šīs nianses mums jau Kārtības rullī būtu paredzētas un lai mums nerastos turpmāk procedūras grūtības. Tas man īsumā būtu viss par šo lēmuma projektu. Paldies.".
- 1994_07_22_a-seq2 language "lv".
- 1994_07_22_a-seq2 speaker Aivars_Endzins-1940.
- 1994_07_22_a-seq2 mentions Q822919.