Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_05_26-seq193> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1994_05_26-seq193 type Speech.
- 1994_05_26-seq193 number "193".
- 1994_05_26-seq193 date "1994-05-26".
- 1994_05_26-seq193 isPartOf 1994_05_26.
- 1994_05_26-seq193 spokenAs 126.
- 1994_05_26-seq193 spokenText "Tātad runa ir par 15. pantu. Es izteikšos par dažiem secinājumiem, kas izriet no šā panta analīzes. Pirmais - nemaksas valstī kļūst par sistēmu, kas ar šā likuma palīdzību tiek akceptēta. Nav nekādas cēloņu analīzes, kāpēc tās rodas un cik ilgi un līdz kādai robežai var tādā veidā turpināties lietu attīstība. Neviens nav atbildīgs par to, kā rezultātā radies šis stāvoklis, kāpēc, teiksim, tik masveidīgas ir šīs nemaksas un kā tās progresēs tālāk. Tāpat nav atbildes uz to jautājumu, kāds ir cēlonis visam tam, kas pašreiz notiek un kādi visam notiekošajam ir objektīvie cēloņi. Minēsim kaut vai to pašu vienu faktu, kas šeit jau ir līdz apnikumam deldēts un tāpat arī avīzēs līdz apnikumam lietots, tas ir, ka nepilna gada laikā ir notikusi lata revalvācija par 35 procentiem bez iegansta, teiksim, no efektīva ārējā tirgus puses, kas varētu būt, piemēram, objektīvs cēlonis. Tad tiešām būtu milzīga ārējā tirgus aktivitāte un mēs varētu teikt, ka mēs ļoti daudzas preces eksportējam un brīnišķīgi rit šī darbība. Būtībā cēloņi šai revalvācijai ir pavisam citi. Neanalizējot šos cēloņus, mēs nekad nevaram nonākt pie skaidrības, kāpēc šādā veidā ražošana Latvijā ir nonākusi depresijas stāvoklī. Bet mēs joprojām atsakāmies to analizēt. Tā vietā, lai, teiksim, mēģinātu izdarīt no šīm analīzēm secinājumus, mēs turpinām iet šo kļūdaino ceļu - arvien vairāk administrējot un administrējot, turklāt skaidri zinādami, ka šī administrēšana nekad neko nav devusi. Ekonomisko metožu vietā administrēšana nekad neko nav devusi. Bet mēs turpinām iet šo ceļu. Nākamā tendence, kas šeit parādās, tas ir, ka ierēdnis vienpersoniski šajā ekonomiskajā situācijā, kāda tā ir, ar savu lēmumu var izlemt, teiksim, tūkstošu cilvēku likteni. Vienpersoniski. Viņš var pagarināt atlaides, bet var arī nepagarināt un tādā veidā var apturēt vai neapturēt uzņēmuma darbību. Un var tikai uzstādīt jautājumu: teiksim, kādas ir korupcijas iespējas šādā situācijā, ko mēs tīri oficiāli ar likuma palīdzību pašreiz radām? Pavisam oficiāli. Tā es saprotu šo likumu. Man liekas, ka šis likums, ja mēs tajā nopietni iedziļināmies, varētu vedināt uz pārdomām par pavisam citu nopietnu problēmu. Par to, vai nebūtu tomēr pienācis laiks izanalizēt mūsu valsts ekonomisko politiku un tās perspektīvas. Vai ir pareizais ceļš izvēlēts priekš Latvijas? Un vai nebūtu varbūt laiks apspriest jautājumu, vai, teiksim, ministru kungi - Kehris un Osis - ir atbilstoši saviem ieņemamajiem amatiem, jo viņi realizē šo politiku, kas būtībā pilnībā dezorganizē ražošanu. Man ir ierosinājums ļoti nopietni padomāt, iekams, cienījamie deputātu kungi, jūs balsojat par šo iesniegto labojumu 15. pantā. Paldies.".
- 1994_05_26-seq193 language "lv".
- 1994_05_26-seq193 speaker Janis_Lucans-1937.
- 1994_05_26-seq193 mentions Q211.
- 1994_05_26-seq193 mentions Q47282.