Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_05_12-seq317> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1994_05_12-seq317 type Speech.
- 1994_05_12-seq317 number "317".
- 1994_05_12-seq317 date "1994-05-12".
- 1994_05_12-seq317 isPartOf 1994_05_12.
- 1994_05_12-seq317 spokenAs 77.
- 1994_05_12-seq317 spokenText "Tātad - par izložu un azartspēļu nodokli. Kā jau minēja Piebalga kungs un arī iepriekšējā likumprojekta komentēšanā es, ir divu veidu maksa. Vispirms tā ir nodeva par atļauju saņemt šo licenci. Un otrais ir šis nodoklis. Izložu un azartspēļu licences izsniegšanas maksa ir dažāda tieši azartspēlēm un citāda tā ir izlozēm un loterijām. Par atļaujas izsniegšanu azartspēļu organizētājiem iekasējama valsts nodeva par katru kalendāro gadu 40 tūkstošu latu apmērā. Liekas, ka tā ir ļoti liela summa, un ir jautājums, vai visi pašreizējie azartspēļu namu organizētāji varēs šādu naudu samaksāt. Bet jautājums ir - vai mums šie azartspēļu nami ir vajadzīgi ļoti daudzi un grūti kontrolējami? Piemēram, es jums varu sniegt datus par Eiropas kopienas valstīm. No 12 Eiropas kopienas valstīm vienpadsmit valstīs ir atļauti azartspēļu nami, bet tur ir izsniegtas 353 licences kazino. Latvijā patlaban Finansu ministrija ir izsniegusi 39 licences. Es gribēju jums parādīt šos mērogus. Tātad arī šajās valstīs principā notiek šāda koncentrācija un darbojas diezgan ierobežots spēļu namu skaits. Vēl jo vairāk - šis uzņēmējdarbības veids attīstās, tirgus ir ļoti dinamisks, un tad jau mēs redzēsim - ja šī maksa par licenci būs par lielu, mēs taču varēsim to pārskatīt. Nākamais. Jautājums ir tieši par azartspēļu nodokli. Šeit ir princips, ka nodokli maksā par katru iekārtoto vai uzstādīto azartspēļu tiešās norises vietu. Tātad tas ir fiksēts maksājums, nevis kāds procentuāls maksājums no ieņēmumiem. Un šajā ziņā es pilnīgi piekrītu Piebalga kungam, ka sākotnējā procesā, kamēr mēs vispār spēsim kontrolēt šo sistēmu, mums izdevīgāks ir šis fiksētais maksājums. Mēs skaidri redzēsim, kurš varēs to nomaksāt un kurš nevarēs to nomaksāt. Jā, protams, varbūt šie nelielie kazino teiks - jā, jūs piespiežat mūs bankrotēt! Nē, mēs nespiežam tos bankrotēt. Mēs vienkārši spiežam tos apvienoties. Jautājums var būt diskutējams, varētu būt diskusija par to, vai azartspēļu nodokļu likme ir jānosaka dažāda atkarībā no tā, kurā Latvijas teritorijā šī azartspēļu norises vieta ir. Mūsu piedāvātajā likumprojektā mēs esam paredzējuši diferencētu likmi par teritoriju. Bet, ja deputāti uzskatīs citādi, mēs šo normu varētu arī pārstrādāt. Jautājums par izlozēm. Šeit ir nedaudz cits princips. Kas attiecas uz pašu atļauju rīkot izlozi, ir jāmaksā nodeva par šo licenci, bet nodoklis ir cits. Izlozēm nodoklis ir procenti no ieņēmumiem par realizētajām biļetēm. Kāpēc šāda pieeja? Tāpēc, ka šo realizēto biļešu kopsummu ir ļoti viegli noteikt. Tātad šis maksājums mums atvieglos šo kontroli. Tālāk. Likumprojektā ir noteikta kārtība, kādā veidā ir jānomaksā šis azartspēļu nodoklis. Un šeit ir tāds, varētu teikt, jauninājums - šis nodoklis ir jānomaksā avansa veidā. Likumprojektā ir paredzētas soda sankcijas, ja tiek slēpti gan ieņēmumi, gan šis ar nodokli apliekamais objekts. Soda sankcijas ir paredzētas arī par to, ja tiek kavēti šie maksājumi. Ņemot vērā to, ka Saeima atbalstīja likumprojektu "Par izlozēm un azartspēlēm", es ceru, ka jūs atbalstīsiet konceptuāli arī likumprojektu "Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli" pirmajā lasījumā.".
- 1994_05_12-seq317 language "lv".
- 1994_05_12-seq317 speaker Aija_Poca-1948.
- 1994_05_12-seq317 mentions Q822919.
- 1994_05_12-seq317 mentions Q211.
- 1994_05_12-seq317 mentions Q193089.
- 1994_05_12-seq317 mentions Q52847.