Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_05_05-seq487> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1994_05_05-seq487 type Speech.
- 1994_05_05-seq487 number "487".
- 1994_05_05-seq487 date "1994-05-05".
- 1994_05_05-seq487 isPartOf 1994_05_05.
- 1994_05_05-seq487 spokenAs 77.
- 1994_05_05-seq487 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj, cienījamie kolēģi! Es jūs lūdzu paņemt dokumentus nr. 484 un 484a. Jāsaka, ka darbs pie šiem likumprojektiem bija patiesi sarežģīts. Un es gribu jums atgādināt, cik grūti mums gāja janvārī, lai mēs varētu paņemt šeit parlamentā, Saeimā, šos likumprojektus un tos veidot. Un jāsaka, ka vēl šonedēļ, vēl vakar, bija jānodarbojas ar operatīvās darbības metodēm, lai noskaidrotu, kurš un kā grib šos likumprojektus atbīdīt tālāk. Un bija diezgan smagi jācīnās, lai panāktu to, ka tie tomēr tiek iekļauti šīsdienas darba kārtībā. Tādēļ man gribētos un es lūdzu jūs ar visu nopietnību izskatīt šo likumprojektu - konkrēti, pašreiz izskatāmo valsts drošības iestāžu likumprojektu trešajā lasījumā. Starp otro un trešo lasījumu Aizsardzības un iekšlietu komisija saņēma virkni priekšlikumu, pamatā tie ir deputāta Kamaldiņa un deputāta Kristovska kunga priekšlikumi. Tos jūs redzat dokumentā 484a, kur ir salīdzinošā tabula. Tātad pirmais priekšlikums attiecas uz likumprojekta 5. panta septītās daļas otro teikumu, kur Kamaldiņa kungs iesaka to izteikt šādā redakcijā: "Šo iestāžu amatpersonas un darbinieki par savu darbību ir atbildīgi likumā noteiktajā kārtībā. " Tas ir tīri redakcionāls labojums, jo iepriekšējā redakcijā bija, ka atbild likuma priekšā. Šeit tas ir juridiski sakārtots, ka ir atbildīgi likumā noteiktajā kārtībā, un tas ir pieņemts. Tālākie priekšlikumi (no otrā līdz septītajam) ir deputāta Kristovska priekšlikumi, kas attiecas uz Satversmes aizsardzības biroju. Šie priekšlikumi ir konceptuāli, un tie tika noraidīti komisijā jau uz otro lasījumu. Taču katram deputātam, protams, ir tiesības iesniegt atkārtoti savus priekšlikumus, un tā arī Kristovska kungs iesniedza savus priekšlikumus atkārtoti pēc otrā lasījuma uz trešo lasījumu. Gribu paskaidrot šo priekšlikumu būtību un to, kādēļ komisija tos vienprātīgi noraidīja, gan Kristovska kungam pašam atturoties. Lieta ir tāda, ka Satversmes aizsardzības birojam ir uzdots nodrošināt pilnīgu un objektīvu informāciju valsts drošības jomā. Līdz ar to, protams, ka tas to nodrošināt, vadoties pēc šā uzdevuma, var tikai tad, ja tam ir pašam iespējas vākt šo informāciju. Un tas attiecas tieši uz šīm valsts drošības iestādēm, kuras mēs veidojam, jo mēs varam droši teikt, ka šajās iestādēs centīsies iekļūt mūsu valstij nelojāli pilsoņi, jo nepilsoņus tur, protams, neuzņems. Un šeit ir svarīgi, lai šī "jumta" organizācija - Satversmes aizsardzības birojs - spētu novērtēt šo informāciju, kuru tas saņem, spētu atšķirt informāciju no dezinformācijas. Un to nevar izdarīt tikai analizējot vien saņemto informāciju. Šeit ir arī jādod uzdevums nezinot, ka šis viens un tas pats uzdevums tiek dots paralēli vairākām struktūrām. Un tad jāstrādā ar saņemto informāciju. Ja konstatē, ka tā informācija nav pareiza, tad vēl ir jāatrod, no kurienes nāk tā nepareizā un kas piegādā šo nepareizo informāciju. Ja birojam būs liegts pašam vākt šo informāciju, pašam vadīt to, tad tas nekad to nevarēs atklāt. Un tādēļ nevar noņemt arī pašam Satversmes aizsardzības birojam operatīvās darbības tiesības. Tās, mūsu izpratnē, ir ļoti nepieciešamas, jo mēs veidojam savā valstī jaunas struktūras un šeit ir ļoti būtiski, lai šīs struktūras būtu tīras, lai tur strādātu godīgi, godprātīgi, uzticami cilvēki. Tādēļ arī komisija šos priekšlikumus noraidīja, un tie attiecas uz visa 13. panta otrās daļas 1. punktu, otrās daļas 2. apakšpunktu, otrās daļas 4. apakšpunktu, 13. panta trešo daļu, 13. panta septītās daļas 3. apakšpunktu, 13. panta septītās daļas 4. apakšpunktu. Šeit ir viena motivācija visiem šiem noraidījumiem.".
- 1994_05_05-seq487 language "lv".
- 1994_05_05-seq487 speaker Ivars_Silars-1938.
- 1994_05_05-seq487 mentions Q822919.