Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_04_21-seq346> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1994_04_21-seq346 type Speech.
- 1994_04_21-seq346 number "346".
- 1994_04_21-seq346 date "1994-04-21".
- 1994_04_21-seq346 isPartOf 1994_04_21.
- 1994_04_21-seq346 spokenAs 129.
- 1994_04_21-seq346 spokenText "Godājamie kolēģi! Man ir jāatvainojas, ka es vēlreiz lūdzu jūsu uzmanību, taču, apspriežot iepriekšējo priekšlikumu, Silāra kungs pieļāva dažas neprecizitātes, ziņojot un neanalizējot arī pārējo situāciju. Situācija ir izveidojusies tāda, ka jāņem vērā ne tikai šis likums, bet arī operatīvās darbības likums, uz kuru manā labojumā ir atsauce. Un operatīvās darbības likums nosaka, ka šīs iestādes var nodarboties ar operatīvo darbību tikai tad, ja tām šādas pilnvaras dod likums. Šajā gadījumā tas ir šis likums. Un te nav runa tikai par Drošības dienestu. Es domāju, ka te varētu arī Kristovska kungs uzstāties, jo Iekšlietu ministrijā pastāv arī tāda iestāde kā VESAD, kurš nodarbojas ar operatīvo darbību un kuru attiecībā uz to likums šobrīd nereglamentē. Ir paradoksāla situācija. Jā, tie cilvēki veic labu, derīgu darbu un vāc šo operatīvo informāciju, bet- pretēji likumam par operatīvo darbību - neviens likums viņus uz to nepilnvaro, tātad praktiski šī informācijas vākšana notiek nelikumīgi. Tas šobrīd pilnā mērā attiecas arī uz Drošības dienestu, jo to nereglamentē likums. Un es gribu pievērst jūsu uzmanību pārejas noteikumiem, kur ir noteikts, ka šis nolikums, uz kuru atsaucās Silāra kungs, ka viņš turpinās darboties. Tas pārstāj darboties ar to brīdi (tas ir pārejas noteikumu 4. punkts), kad Ministru kabinets pārņem savā pakļautībā Latvijas Republikas Drošības dienestu. Tātad ir ļoti apgrūtināts šis te pārejas posms, ja likumā nav reglamentēta tā darbība. Nobalsojot pret manu priekšlikumu, praktiski Saeima akceptēs, ka noteikta pārvaldes struktūra vai izpildstruktūra, kāds ir Drošības dienests (es, protams, nerunāju arī par šo atsevišķo Iekšlietu ministrijas apakšvienību, tas nav mans uzdevums), visu šo pārejas perioda laiku nodarbosies ar operatīvo darbību, neskatoties uz to, ka likums nereglamentē, ka viņiem šāda darbība jāveic. Es vēlreiz saku, ka šis noteikums attiecas arī uz šo Iekšlietu ministrijas atsevišķo struktūrvienību. Tātad šeit nav runa par kaut kādiem nolēmumiem (es te dzirdēju, ka ir partijas vai politisks nolēmums, kurš nosaka, ka tā tam ir jābūt, un viss), te ir runa par likumu - kādā veidā reglamentēt, lai darbība būtu likumīga. Vai šī pāreja Ministru kabineta pakļautībā notiks rīt vai pēc mēneša, vai pēc pusotra mēneša. Nevar vakuumā darboties viena iestāde. Jūs praktiski cilvēkus grūžat uz nelikumību, noraidot šo manu priekšlikumu. Tātad, protams, nav strīdu par to, ka, pārņemot to Ministru kabinetam, tiks pieņemts kaut kāds jauns nolikums vai lēmums par likvidāciju vai par nodošanu kādai citai struktūrvienībai. Tas viss ir pareizi, un tad darbosies attiecīgie likumi, bet ir jautājums par šo periodu. Mums vēl trešais lasījums ir priekšā. Lai cik tas nebūtu neērti, bet likumā tas ir jāievieto un eksistējošas struktūrvienības darbība ir kaut kādā veidā jāreglamentē. Lūdzu atbalstīt šo manu priekšlikumu. Paldies par uzmanību!".
- 1994_04_21-seq346 language "lv".
- 1994_04_21-seq346 speaker Andrejs_Krastins-1951.
- 1994_04_21-seq346 mentions Q822919.
- 1994_04_21-seq346 mentions Q211.
- 1994_04_21-seq346 mentions Q4294315.