Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_04_21-seq274> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1994_04_21-seq274 type Speech.
- 1994_04_21-seq274 number "274".
- 1994_04_21-seq274 date "1994-04-21".
- 1994_04_21-seq274 isPartOf 1994_04_21.
- 1994_04_21-seq274 spokenAs 77.
- 1994_04_21-seq274 spokenText "Trīspadsmitajā nodaļā ir runa par pašvaldību sadarbību. Šajā nodaļā, it īpaši 95. pantā, ir precīzi noteikts, ka pašvaldības sabiedriskās organizācijas darbojas, tiek dibinātas un tiek likvidētas, pamatojoties tikai un vienīgi uz likumu par sabiedriskajām organizācijām un to apvienībām. Ir noteikts, ka lēmumu par sabiedriskās organizācijas dibināšanu pieņem dome, tātad šis lēmums ir domes (padomes) ekskluzīvā kompetencē. Tālāk. 96. pantā ir runa par to, kādā gadījumā pašvaldības sabiedriskā organizācija kļūst par publisko tiesību subjektu, proti, ir tiesīga pārstāvēt visu Latvijas pašvaldību intereses sarunās ar Ministru kabinetu. Tā ir ļoti būtiska novitāte mūsu likumdošanā, jo parasti līdz šim mēs esam izvairījušies dot sabiedriskām organizācijām tās tiesības, kas piemīt publisko tiesību subjektiem. Par to mums bija ļoti plašas diskusijas komisijas sēdē, un komisija tomēr atbalstīja šādu nostādni. Tālāk. Pirmā lasījuma redakcijas 97. pants ir pieņemts precizētā redakcijā, un ir noteikts, ka mūsu valsts pašvaldības var sadarboties ne vien ar citu valstu pašvaldībām, bet arī ar citu valstu pašvaldību izveidotām sabiedriskām organizācijām, tātad apvienībām. Godātie kolēģi, tālāk seko pārejas noteikumi, kuri sastāv no septiņiem punktiem. Pirmā lasījuma redakcijā bija tikai trīs panti. Tagad pārejas noteikumi ir papildināti ar četriem jauniem pantiem. Pirmkārt, ar pārejas noteikumu 4. punktu uzlikts par pienākumu Ministru kabinetam līdz šā gada 1. jūlijam iesniegt Saeimai likumprojektus, kas reglamentē pašvaldību budžetu sastādīšanu, finansu pārvaldīšanu, finansu resursu izlīdzināšanas kārtību, kā arī nosaka pašvaldību tiesības savu ienākumu veidošanā. Šie projekti šobrīd jau ir dažādā izskatīšanas stadijā, un cerams, ka Ministru kabinets šo normu ievēros. Tālāk - pārejas noteikumu 5. punkts uzdod Ministru kabinetam līdz šā gada 1. jūnijam izstrādāt un pieņemt šādus normatīvos aktus: pašvaldību paraugnolikumu, revīzijas komisijas nolikumu, konsultatīvās padomes nolikumu, noteikumus par priekšsēdētāju un priekšsēdētāja vietnieku amatalgu un piemaksas apmēriem, kā arī noteikumus par kārtību, kādā domes (padomes) deputāti saņem atlīdzību par savu pienākumu pildīšanu. Godātie kolēģi, ļoti svarīgs ir pārejas noteikumu 6. punkts, jo tajā ir runa par sasāpējušo un ilgi diskutēto Rīgas pilsētas pašvaldības jautājumu. Šajā 6. punktā ir noteikts, ka Rīgas administratīvais iedalījums priekšpilsētās vai rajonos saglabājams līdz 1995. gada 31. decembrim, jo Rīga ir ļoti liela pilsēta ar ļoti sarežģītu pārvaldes struktūru, daudzas pašvaldības šobrīd ir uzsākušas... nevis uzsākušas, bet pilda savas funkcijas, dažādās stadijās ir privatizācijas jautājumi, denacionalizācijas jautājumi, dzīvokļu piešķiršanas jautājumi, bezgala daudz citu jautājumu, un tādēļ mēs nevaram vienā dienā nogriezt šo pārvaldes sistēmu, šo pašvaldību sistēmu un pateikt, ka, sākot ar rītdienu, būs pavisam jauna sistēma, bet mums ir jādomā pirmkārt par cilvēkiem. Reformas mēs veicam tādēļ, lai cilvēkiem būtu labāk, nevis tādēļ, lai mēs šeit strādātu un pieņemtu jaunus likumus, un saņemtu par to algu. Mums pirmkārt jādomā par cilvēkiem. Tādēļ ir noteikts, ka šajā pārejas periodā līdz 1995. gada 31. decembrim Rīgas priekšpilsētās, rajonos Rīgas dome ieceļ attiecīgās priekšpilsētas rajona valdi ne mazāk kā 7 locekļu sastāvā. Tātad rajonos būs koleģiālas domes, ieceltas lēmējinstitūcijas, kas pieņems lēmumus tikai jautājumos, kas attiecas uz atsevišķām fiziskajām vai juridiskajām personām. Tās nepieņems nedz lēmumus ar vispārēju raksturu, nedz saistošus noteikumus, nedz nodevas, nedz par dzīvokļu izīrēšanas kārtību. Šā punkta otrajā apakšpunktā ir noteikts, ka priekšpilsētas valde pieņem lēmumus jautājumos par dzīvokļu izīrēšanu, par attiecīgās priekšpilsētas nedzīvojamā fonda iznomāšanu, denacionalizācijas jautājumos, jautājumos kas saistīti ar aizgādnību, aizbildnību un adopciju. Iedomājieties, kas notiktu, ja visi ietu uz domi (padomi) Rīgas pilsētā un liktu priekšā izlemt jautājumus, kas saistīti ar adopciju un aizbildnību! Tālāk ir noteikts, ka Rīgas dome var atcelt jebkuru Rīgas priekšpilsētas vai rajona valdes lēmumu. Tālāk ir 7. punkts, kas nosaka, ka Rīgas pašvaldības nolikumā paredzama vienota pilsētas vietējās pārvaldes struktūra atbilstoši Domes noteiktam teritoriālam iedalījumam, un nosakām termiņus, kuros priekšpilsētu rajonu valdes līdzšinējo funkciju izpildi nodod pašvaldību iestādēm, kas izveidotas saskaņā ar pašvaldības nolikumu. Tātad uzlikts pienākums pārejas periodam. Tas, godātie kolēģi, ir viss, kas man bija jums jāziņo komisijas vārdā par šo likumprojektu. Godātie kolēģi, es aicinu jūs nobalsot par likumprojekta "Par pašvaldībām" pieņemšanu otrajā lasījumā. Paldies par uzmanību.".
- 1994_04_21-seq274 language "lv".
- 1994_04_21-seq274 speaker Janis_Lagzdins-1952.
- 1994_04_21-seq274 mentions Q822919.
- 1994_04_21-seq274 mentions Q211.
- 1994_04_21-seq274 mentions Q2660080.
- 1994_04_21-seq274 mentions Q2089528.