Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_04_21-seq224> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1994_04_21-seq224 type Speech.
- 1994_04_21-seq224 number "224".
- 1994_04_21-seq224 date "1994-04-21".
- 1994_04_21-seq224 isPartOf 1994_04_21.
- 1994_04_21-seq224 spokenAs 77.
- 1994_04_21-seq224 spokenText "Tālāk. 50. panta pirmā daļa izteikta kā otrā lasījuma 41. panta pirmā daļa un 50. panta otrā daļa - kā 45. panta otrā daļa, precizētā redakcijā. Godātie kolēģi, es īsumā informēšu par tiem normatīvajiem aktiem, kurus pieņem domes (padomes). Tātad domes (padomes) pieņem saistošus noteikumus, nolikumus, instrukcijas, kā arī 1ēmumus protokolu izrakstu veidā (līdzīgi, kā to dara Ministru kabinets), un neatkarīgi no šo normatīvo aktu veida ir noteikts diferencēts publicēšanas un spēkā stāšanās veids. Piemēram, saistošie noteikumi, kurus pieņem rajonu padomes un republikas pilsētu domes, tiek publicēti oficiālajā laikrakstā 14 dienu laikā, ne vēlāk kā 14 dienu laikā pēc to pieņemšanas. Šāda kārtība bija arī pirmskara Latvijā. Savukārt zemāko pašvaldību saistošie noteikumi tiek izlikti pie attiecīgās domes (padomes) lēmējinstitūcijas ēkas. Pārējie normatīvie akti stājas spēkā tādā kārtībā, kādu nosaka nākamie šā likuma panti, un ir diferencēta spēkā stāšanās kārtība. Tālāk - par 51. panta pirmā lasījuma redakciju. Tā ir izteikta kā otrā lasījuma 47. pants un 46. panta otrā daļa. Tur ir runa par publicēšanu un spēkā stāšanos. 52. pants ir izteikts otrajā lasījumā kā 42. panta pirmā daļa, mazliet precizētā redakcijā. Savukārt 53. pants ir izteikts otrajā lasījumā kā 45. panta ceturtā daļa. Un šeit ir viens grozījums. Pirmā lasījuma redakcijā bija noteikts, ka domes (padomes) lēmuma noraksts jānosūta 7 dienu laikā Valsts reformu ministrijai, turpretim otrajā lasījumā ir noteikts, ka tas ir jādara 3 dienu laikā. Tālāk. 54. panta pirmā daļa izteikta kā otrā lasījuma 42. panta otrā daļa, savukārt šā panta otrā daļa - kā 49. pants. Un ir izsvītrota pirmā lasījuma 54. panta otrā daļa, jo uzskatījām, ka nebūtu juridiski korekti uzlikt par pienākumu domes (padomes) priekšsēdētājam iesniegt tiesā prasību par to zaudējumu, kas nodarīts pašvaldībai sakarā ar domes (padomes) locekļu nelikumīgiem balsojumiem, kuru rezultātā ir pieņemts nelikumīgs lēmums. Šāda veida koleģiālu atbildību par balsojumu mēs neatradām nevienas valsts likumos, un tādēļ arī mūsu civilā likumdošana neparedz šādu kārtību - materiālo atbildību par nelikumīgiem balsojumiem lēmējinstitūcijās. Tā ir tāda novitāte, kas mums likās nepieņemama. Un to noraida arī Pašvaldību savienība.".
- 1994_04_21-seq224 language "lv".
- 1994_04_21-seq224 speaker Janis_Lagzdins-1952.
- 1994_04_21-seq224 mentions Q211.