Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_03_31-seq145> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1994_03_31-seq145 type Speech.
- 1994_03_31-seq145 number "145".
- 1994_03_31-seq145 date "1994-03-31".
- 1994_03_31-seq145 isPartOf 1994_03_31.
- 1994_03_31-seq145 spokenAs 77.
- 1994_03_31-seq145 spokenText "Nākamais ir LNNK frakcijas deputātu priekšlikums - papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: "30 dienas pirms vēlēšanām aizliegts publicēt vai izplatīt sabiedriskās domas aptaujas rezultātus par vēlēšanās pieteikto politisko organizāciju, koalīciju un vēlētāju apvienību popularitāti. " Es atkal gribētu uzsvērt, ka šis likums runā par aģitāciju radio un televīzijā. Šeit ir cits reglamentācijas priekšmets - socioloģiskie pētījumi. Neapšaubāmi šos pētījumus var izmantot arī aģitācijai, un tas arī tiek izmantots, tas ir netiešās aģitācijas paņēmiens. Tātad kāda ir LNNK frakcijas deputātu priekšlikuma būtība? Ja to pieņemtu, tad tas tiktu attiecināts gan uz radio, gan uz televīziju, gan uz laikrakstiem, gan arī uz socioloģiskajiem pētījumiem, kuri tiek publicēti dažādu plakātu izskatā un pat izdalīti lapiņu veidā. Tātad aizliegta jebkāda veida socioloģisko pētījumu tiražēšana 30 dienas pirms vēlēšanām. Absolūti nekādu! Pirms komisija izvērtēja šo priekšlikumu, mēs pakonsultējāmies ar vairākiem Latvijā ievērojamiem sociologiem, daļēji arī izzinājām, kāda prakse ir citās valstīs un konstatējām, ka tik strikts ierobežojums praktiski nav nevienā Rietumu valstī. Šis aizlieguma periods ir daļā valstu, bet tas nav tik garš. Parasti tas ir apmēram 10 dienas, nedēļa, piecas dienas, bet 30 dienas mēs neatradām nevienā valstī, kur būtu tik garš šis aizlieguma periods. Tāpēc komisija piedāvā pieņemt kompromisa variantu - tātad likumprojektu papildināt ar jaunu 14. pantu šādā redakcijā: "Vienu dienu pirms vēlēšanu dienas, kā arī vēlēšanu dienā Latvijas radio un Latvijas televīzijas raidījumos... " (Tātad runa ir tikai par valsts radio un televīziju, bet privātās televīzijas un radiostudijas varēs šos socioloģiskos pētījumus publicēt). Tātad valsts radio un televīzijas raidījumos nedrīkst iekļaut sabiedriskās domas aptaujas rezultātus par politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību vai vēlētāju apvienību popularitāti. Tāds ir komisijas lēmums.".
- 1994_03_31-seq145 language "lv".
- 1994_03_31-seq145 speaker Janis_Lagzdins-1952.
- 1994_03_31-seq145 mentions Q211.