Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_03_10-seq93> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1994_03_10-seq93 type Speech.
- 1994_03_10-seq93 number "93".
- 1994_03_10-seq93 date "1994-03-10".
- 1994_03_10-seq93 isPartOf 1994_03_10.
- 1994_03_10-seq93 spokenAs 78.
- 1994_03_10-seq93 spokenText "Priekšsēža kungs! Kolēģi! Varbūt tas, ka Kristovska kungs nevarēja precīzi definēt, vai viņš te runā kā deputāts vai kā ministrs, ir norādījums, ka mēs, šī augstā institūcija, laikam virzāmies pareizā virzienā, jo par daudz reti pagātnē šeit, Augstākajā padomē, periodiski atskaitījās tās augstības, ministri un citas augstas personas. Tā bija vairāk žēlastības parādīšana parlamentam nekā pazemīga atskaitīšanās, bet tomēr vēl joprojām jāsecina no vēlāk teiktā - es te runāju par Kristovska kunga sacīto -, ka tas tur ir samanāms. Man tad jānožēlo, ka šeit nav klāt Budovska kungs, jo viņš ir profesionāls psihiatrs, un es kaut kādi nevarēju izbēgt no sajūtas, ka Kristovska runā attīstījās kaut kāds tāds mazvērtības komplekss. Tādēļ arī bija tas gandrīz vai izmisīgais sauciens, ka mēs it kā taisāmies izteikt neuzticību Prezidentam, Nacionālās drošības padomei un tā tālāk. Atbalstot Aizsardzības un iekšlietu komisijas projektu un līdz ar to atbalstot to, ko teica tik ļoti kompetenti Krastiņa kungs un arī Silāra kungs, man gribētos teikt, ka šī kaut kādā mērā bija norāde, zināms indikators, kādā virzienā mūsu varas struktūras, proti, mūsu izpildvara, vēl tomēr instinktīvi virzās, - uz centralizāciju, un kaut arī šī parlamentārā demokrātija kādreiz izskatās mazliet neveikla, tā tomēr zināmā mērā ir elastīgāka un arī šis Aizsardzības un iekšlietu komisijas likumprojekts ir vairāk visaptverošs - aptver vairākus aspektus un ir arī vairāk piemērots. Cik nu tālu vispār ir iespējams virzīties patiesas demokrātijas virzienā, tik tas ir tuvāks patiesai demokrātijai un mazāk totalitārismam. Kamaldiņa kungs un tāpat arī Panteļējeva kungs, man šķiet, liek ārkārtīgi lielu svaru uz nosaukumu, uzsverot, es teiktu, ideāli, ja ne naivi to, ka ārvalstis, ja mēs liekam virsrakstā tikai pretizlūkošanu, tūlīt pieņems, ka mēs ar izlūkošanu nenodarbojamies. Es domāju, ka tas man taču nebūtu jums jāatgādina, ka katrai pretizlūkošanai ir absolūti nepieciešama izlūkošana. Bez tam Aizsardzības un iekšlietu komisijas iesniegtajam likumprojektam taču ir vairāki aspekti, un līdz ar to tas ir piemērots mums, mazai valstij, kas nevar atļauties tādas lielas organizācijas kā MI-5 un MI-6 Lielbritānijā. Krastiņa kungs pieminēja Kanādu un arī pieminēja to, ka šīs organizācijas Lielbritānijā tiek kontrolētas diezgan lielā mērā tieši caur parlamentu, un tomēr par spīti šai diezgan ievērojamajai parlamenta kontrolei viņi atkal un atkal ir "iekrituši" ar spiegiem, kas spiegojuši par labu Padomju Savienībai un ļoti smagā mērā; vienā gadījumā tur pat ļoti stingri turēja aizdomās kādu bijušo MI-5 priekšnieku, kurš gan tad, kad par viņu šis tas atklājās, bija jau laimīgā kārtā nomiris. Tā ka, redzat, nekādas pārspīlētas parlamentāras kontroles nevar būt. Mēs vēl joprojām ķepurojamies mūsu ceļā atpakaļ uz kādreiz tādu ne visai veiklo demokrātiju, bet tomēr - uz demokrātiju. Un es domāju, ka tas diemžēl, no mana viedokļa, nožēlojamais fakts, ka mūsu Nacionālās drošības padomē nav atspoguļota visa šī augstā institūcija, bet tikai viena partija, augstākais - divas kā koalīcija, bez tam tur ir arī mūsu Prezidents, un tas, protams, tomēr norāda uz tādām briesmām, ka šāda institūcija, kurai tiešām, ir jāatspoguļo viss parlaments, visa tauta, mūsu valsts intereses, ir tikai vienas grupas rokās, un tas tiešām nav pieņemams, kaut arī pašreizējā laikposmā, varētu teikt, visi ir godīgi cilvēki un tā tālāk un tā tālāk, ieskaitot, protams, Kristovska kungu, bet ej nu sazini, kas notiks, ja viņu vietā nāks kāds cits. Tas amats un tā pozīcija tur ir ar visu likuma spēku, un ko tad mēs teiksim? Es domāju, ka šis likums par pretizlūkošanu satur elementus, kas tad varētu otrajā vai trešajā lasījumā tikt iekļauti šajā Aizsardzības un iekšlietu komisijas variantā. Vēl pāris vārdu par to, ko Muciņa kungs teica un kam arī Kamaldiņa kungs pieskārās, liekas, arī Panteļējeva kungs - ka viens likums ir skaidrs un daudz labāks nekā vairāki. Es domāju, ka tas viens likums kādreiz... Piedodiet, ka atgādinu tādu nepatīkamu pagātni, bet arī kādreiz bija viena institūcija, ko sauca par komunistu partiju, un arī politbirojiem arī bija tādi vieni likumi, pie kuriem varēja skaidri pieturēties, un viss bija absolūti skaidrs. Manuprāt, ir labāk trīs pusģeķīgi likumi nekā viens diezgan nepareizs likums. Tā ka tur arī mums domas dalās par to, vai ir labi, ka ir viens noteikts kodekss, vai mēs pievēršamies precedentam un katru atsevišķo tiesas gadījumu skatām cauri līdz ar to ar lielāku vai nu iecietību, vai izpratni, bet neturamies pie burta, jo arī burts kādreiz nokauj. Paldies.".
- 1994_03_10-seq93 language "lv".
- 1994_03_10-seq93 speaker Juris_Sinka-1927.
- 1994_03_10-seq93 mentions Q16.
- 1994_03_10-seq93 mentions Q23666.
- 1994_03_10-seq93 mentions Q15180.