Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_03_10-seq70> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1994_03_10-seq70 type Speech.
- 1994_03_10-seq70 number "70".
- 1994_03_10-seq70 date "1994-03-10".
- 1994_03_10-seq70 isPartOf 1994_03_10.
- 1994_03_10-seq70 spokenAs 77.
- 1994_03_10-seq70 spokenText "Paldies, priekšsēdētāj! Es tikai gribu izteikt cerību, ka turpmāk Nacionālās drošības komisija arī savus rakstveida iesniegumus iesniegs cilvēciskā valodā. (No zāles deputāts A. Panteļējevs: "Jāraksta atbilstoši Kārtības rullim!") Tālāk. Tātad pāriesim pie atlikušo trīs likumprojektu izskatīšanas pirmajā lasījumā iesniegšanas kārtībā. Šeit mēs varam salīdzināt Ministru kabineta iesniegto "Pretizlūkošanas likuma projektu" ar Aizsardzības un iekšlietu komisijas izstrādātajiem alternatīvajiem likumprojektiem, pie kuriem mēs strādājām atbilstoši jūsu, kolēģi, lēmumam 13. janvāra plenārsēdē. Un šeit es gribu pievērst jūsu uzmanību tam, ka Ministru kabineta iesniegtais likumprojekts runā tikai par pretizlūkošanu atšķirībā no Aizsardzības un iekšlietu komisijas izstrādātā likumprojekta, kurš ir nosaukts "Nacionālās drošības iestāžu likums" un, kā jūs redzat, kura 3. pantā jūs varat lasīt, ka tā nosaukums ir "Izlūkošana un pretizlūkošana". Šajā likumprojektā "Nacionālās drošības iestāžu likums" ir arī atrunāts nacionālās drošības jēdziens, turpretī Ministru kabineta iesniegtajā likumprojektā "Satversmes aizsardzības biroja likums" jūs to varat lasīt tikai 3. nodaļā, kas ir izklāstīta uz divām lappusēm. Pēc mūsu komisijas un darba grupas pārliecības, Satversmes aizsardzības birojs kā pilnīgi jauna institūcija Latvijas valstī pelna atsevišķu likumprojektu, kādu arī iesniedz Aizsardzības un iekšlietu komisija; tas vairs nav uz divām, bet gan uz septiņām lappusēm. Turklāt atšķirība starp alternatīvajiem likumprojektiem ir vēl tajā apstāklī, ka Ministru kabineta iesniegtajā likumprojektā nav nekas runāts par valsts varas un pārvaldes institūciju kompetenci nacionālās drošības iestāžu vadīšanā. To jūs varat izlasīt šā alternatīvā likumprojekta - Nacionālās drošības iestāžu likuma - 2. nodaļā, kur tam ir veltīti trīs panti. Turklāt dīvaini ir arī tas, ka Ministru kabinets savā projektā neko nerunā par Ministru kabineta kompetenci. To jūs varat savukārt izlasīt Aizsardzības un iekšlietu komisijas iesniegtā likumprojekta 9. pantā. Bez tam tālāk, ja jūs redzat Ministru kabineta iesniegto likumprojektu, es pievēršu jūsu uzmanību 4. nodaļas nosaukumam, kas gan ir nosaukts korekti - "Pretizlūkošanas dienesta amatpersonu tiesības un pienākumi" -, taču tur ir tikai divi panti: viens runā par tiesībām un otrs - par pienākumiem. Tur ir vienīgi lasāms, ka ir informācijas aizsargāšana, kas ir tāpat kā arī mūsu iesniegtajā likumprojektā. Taču mūsu projektā bez tam ir arī 20. un 21. pants, kas runā par nacionālās drošības iestāžu amatpersonu un darbinieku tiesību ierobežojumu un nacionālās drošības iestāžu amatpersonu atbildību. Ir skaidrs, ka nevienu likumprojektu nevar uzrakstīt tik labi, ka to nevarētu uzrakstīt vēl labāk. Un arī mēs esam pārliecināti, ka mūsu izstrādātie un iesniegtie abi likumprojekti otrā un trešā lasījuma gaitā kopā ar jūsu palīdzību tiks vēl pilnveidoti, taču apspriešanas gaitā, kad mums ir jāizvēlas, par kuriem likumprojektiem balsot, pārejot uz lasīšanu pa pantiem, es jebkurā gadījumā aicinātu to izdarīt ne jau šajā plenārsēdē. Es aicinu jūs atbalstīt Aizsardzības un iekšlietu komisijas iesniegtos abus alternatīvos likumprojektus, kuri ir izstrādāti daudz plašāk, daudz detalizētāk, un kuros ir kompetenču sadalījums gan darba jomā, gan atbildības jomā, gan arī pārraudzības jomā. Aicinu kolēģus izteikt savu viedokli debatēs.".
- 1994_03_10-seq70 language "lv".
- 1994_03_10-seq70 speaker Ivars_Silars-1938.
- 1994_03_10-seq70 mentions Q211.
- 1994_03_10-seq70 mentions Q16351298.