Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_03_10-seq106> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1994_03_10-seq106 type Speech.
- 1994_03_10-seq106 number "106".
- 1994_03_10-seq106 date "1994-03-10".
- 1994_03_10-seq106 isPartOf 1994_03_10.
- 1994_03_10-seq106 spokenAs 77.
- 1994_03_10-seq106 spokenText "Godātie kolēģi! Vēlreiz atgriezties tribīnē sakarā ar šo likumprojektu man faktiski lika dažu deputātu teiktais, kas, godīgi sakot, manuprāt, prasa tomēr sīkākus paskaidrojumus. Piemēram, Sinkas kungs teica, ka Aizsardzības un iekšlietu komisijas izstrādātais likumprojekta variants ir ar lielāku parlamentārās kontroles iespēju. Attiecībā uz Satversmes aizsardzības biroju situācija diemžēl ir tieši otrāda. Šajā likumprojektā paredzēts, ka Satversmes aizsardzības birojs faktiski ir pakļauts tikai Nacionālās drošības padomei un visi Saeimas pieprasījumi un jautājumi par Biroja darbību tiek adresēti Nacionālās drošības padomei. Turpretim Ministru kabineta sagatavotajā variantā Satversmes aizsardzības birojs sniedz pārskatus arī Nacionālās drošības komisijai, ne tikai Nacionālās drošības padomei. Un komisija ir Saeimas izveidota, Saeima , ja vēlas, var mainīt kaut vai tās sastāvu, ja kādam tas nepatīk, taču šis uzdevums - parlamentārās kontroles veikšana - ir Nacionālā drošības komisijas kompetencē. Otrkārt. Kiršteina kungs runāja par atbildību. Es domāju, ka te ir līdzīga situācija. Jo likumprojektā, ko sagatavojusi Aizsardzības un iekšlietu komisija, ir teikts, ka Satversmes aizsardzības birojam ir izziņas tiesības noziegumos, kuri ir izdarīti Valsts drošības sistēmas iestādēs, kā arī citos gadījumos, kad izziņas veikšanu ir uzdevis ģenerālprokurors. Faktiski izziņa - tā ir kriminālvajāšanas uzsākšana, pats sākums pašlaik. Varbūt ar laiku tā situācija mainīsies, taču izziņas tiesības ir tieši tas, kas liek izmeklēt pret valsti vērstos nodarījumus, un Kriminālkodekss nosaka, ka tās darbības, kas tiek vērstas pret valodas instruktoriem un citiem, ir attiecināmas vai nu uz nodaļu "Noziegumi pret personām", vai "Noziegumi pret pārvaldes kārtību". Turpretim Satversmes aizsardzības biroja un arī Drošības policijas galvenās izziņas funkcijas ietilpst sfērās - noziegumi pret Latvijas Republiku un citi valsts noziegumi, to skaitā, piemēram, diversijas, spiegošanas, utt. Pēdējais, ko es gribu pieminēt pavisam īsi. Te nu man gan jāatvainojas Andrejam Krastiņam, jo viņš pieminēja tieši mani un aizrādīja man, ka Nacionālās drošības padomes likumā un likumā "Par valsts aizsardzību" ir noteikts, ka Satversmes aizsardzības biroja direktors ir Nacionālās drošības padomes loceklis. Te ir "Ziņotāja" pagājušā gada 34. numurs, kura 2203. lappusē ir publicēts Nacionālās drošības padomes likums. Tur skaidri un gaiši var izlasīt: "Nacionālās drošības padomes locekļi pēc amata ir Latvijas Republikas Valsts prezidents, Saeimas priekšsēdētājs, Ministru prezidents, Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisijas priekšsēdētājs, Saeimas Nacionālās drošības komisijas priekšsēdētājs, aizsardzības ministrs, ārlietu ministrs un iekšlietu ministrs". Bez tam šā likuma pārejas noteikumos ir ierakstīts, ka spēku ir zaudējis likuma "Par valsts aizsardzību" 18. pants, kurā tik tiešām bija noteikts, ka "Valsts aizsardzības padomes pastāvīgie locekļi ir ... ", - un seko augstāko amatpersonu uzskaitījums, un ir minēts Satversmes aizsardzības biroja vadītājs. Taču šis pants ir zaudējis spēku jau no tā brīža, kad spēkā stājies Nacionālās drošības padomes likums. Paldies par uzmanību.".
- 1994_03_10-seq106 language "lv".
- 1994_03_10-seq106 speaker Lainis_Kamaldins-1967.
- 1994_03_10-seq106 mentions Q822919.
- 1994_03_10-seq106 mentions Q211.
- 1994_03_10-seq106 mentions Q20560178.