Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_02_17-seq160> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1994_02_17-seq160 type Speech.
- 1994_02_17-seq160 number "160".
- 1994_02_17-seq160 date "1994-02-17".
- 1994_02_17-seq160 isPartOf 1994_02_17.
- 1994_02_17-seq160 spokenAs 77.
- 1994_02_17-seq160 spokenText "Cienījamie deputāti! Visvieglāk būs ar šo likumprojektu strādāt, izmantojot dokumentu nr. 172-a, kur ir salīdzinoša tabula, kurā ir dota gan otrajā lasījumā pieņemtā redakcija, gan priekšlikumi, gan priekšlikumu autori, gan arī komisijas viedoklis par attiecīgajiem priekšlikumiem. Jāsaka, ka uz trešo lasījumu ienāca ļoti būtiski Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikumi. Šie priekšlikumi ir tik būtiski, ka faktiski tiem ir pat konceptuāls raksturs, bet pavadvēstulē Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija paskaidroja, kāpēc ir šis laika nokavējums. Tāpēc šoreiz atšķirībā no citām reizēm, kad trešajā lasījumā faktiski vairāk vai mazāk ir detaļas, šeit ir ārkārtīgi daudz un būtisku jautājumu. Kas tad ir būtiskākais un kur ir šobrīd lielākā domstarpība? Tā ir 1. panta 1. daļa. Kā redzat, šajā 1. panta 1. daļā tiek piedāvātas faktiski 3 redakcijas, bet pilnīgi atšķirīgas ir divas redakcijas, tādēļ es runāšu tikai par tām. Tā ir deputāta Ojāra Kehra redakcija, ko atbalsta arī Budžeta un finansu komisija, un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas redakcija 1. panta 1. daļai. Deputāta Kehra redakcijā ir teikts sekojoši: “Valsts īpašuma fonds ir patstāvīga valsts institūcija, kas atrodas Finansu ministrijas pārraudzībā un realizē valsts politiku valsts īpašuma pārvaldīšanā un efektīvā apsaimniekošanā. ” Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums ir tāds, ka Valsts īpašuma fonds ir valsts pārvaldes iestāde, kas atrodas Finansu ministrijas pārraudzībā un realizē valsts politiku valsts īpašuma pārvaldīšanā, kā arī izpilda citas likumos noteiktās funkcijas. Būtiskākais, protams, ir šis vārds “pārvaldes”, jo skaidrs, ka līdz ar to Valsts īpašuma fonds pēc būtības ir departaments, kurā atbilstoši strādā ierēdņi, kas pakļaujas Civildienesta likumam. Budžeta un finansu komisijai likuma apspriešanas gaitā bija diezgan grūti izšķirties, tomēr ar balsu vairākumu tika atbalstīts deputāta Kehra variants un būtībā arī tas sākotnējais variants, ko iesniedza Ministru kabinets, - ka tā ir organizācija, valsts institūcija, bet tā nav nekāda akciju sabiedrība, un tās darbību nosaka šis likums un statūti. Tas automātiski nozīmē, ka, protams, fondam ir lielākas iespējas rīkoties, darboties varbūt mazāk tradicionāli, bet, no Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas viedokļa, tas katrā ziņā samazina kontroli. Mans personiskais viedoklis ir tāds, ka es nedomāju, ka šis formulējums spēj glābt no sliktiem rezultātiem. Faktiski jebkurā gadījumā tās ir un paliek valsts institūcijas un tām ir jāseko līdzi. Priekš tam būs arī Valsts kontrole, kas strādās, bet, manā skatījumā, elastīgais variants ir tas, kuru tomēr atbalstīja Budžeta un finansu komisija, un tā ir deputāta Kehra redakcija.".
- 1994_02_17-seq160 language "lv".
- 1994_02_17-seq160 speaker Andris_Piebalgs-1957.
- 1994_02_17-seq160 mentions Q16348272.
- 1994_02_17-seq160 mentions Q2232297.