Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_02_17-seq146> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1994_02_17-seq146 type Speech.
- 1994_02_17-seq146 number "146".
- 1994_02_17-seq146 date "1994-02-17".
- 1994_02_17-seq146 isPartOf 1994_02_17.
- 1994_02_17-seq146 spokenAs 77.
- 1994_02_17-seq146 spokenText "Priekšsēdētāja kungs, kolēģi deputāti! Likums “Par pilsētas domes, rajona padomes un pagasta padomes deputāta statusu” sastāv no četrām nodaļām. Pirmā nodaļa reglamentē vispārīgos noteikumus, kas attiecas uz deputāta individuālo darbu, viņa tiesībām un pienākumiem, otrā nodaļa nosaka deputāta tiesības un pienākumus domē, padomē, savukārt 3. nodaļa reglamentē deputāta individuālo darbu attiecīgajā pilsētā, rajonā vai pagastā, kurā viņš ir ievēlēts, bet pēdējā nodaļa nosaka deputāta darbības garantijas. Godātie kolēģi, īsi par to, kādēļ vispār šāds likums ir nepieciešams. Tādēļ, ka deputātu darbs nav tikai, ja tā varētu teikt, koleģiāls darbs kopā ar saviem biedriem attiecīgajā domē vai padomē, bet deputāta pienākums - un visās valstīs tā tas ir - ir arī individuāli strādāt gan domē, gan savā vēlēšanu apgabalā. Par pamatu apskatāmajam likumprojektam tika ņemts spēkā esošais likumprojekts, kas nosaka šobrīd ievēlēto deputātu statusu, izdarot šajā likumā daudzus būtiskus grozījumus un precizējums. Pirmkārt, ir izdarīti četru veidu konceptuāli, būtiski grozījumi. Atšķirībā no spēkā esošā likuma ļoti būtiski ir precizētas deputāta tiesības un pienākumi attiecībā uz individuālo darbu savā vēlēšanu apgabalā. Pēc spēkā esošā likuma deputātam bija tiesības iejaukties arī privātstruktūru darbībā, izprasīt dažādas izziņas, dot saistošus rīkojumus, bija pat tiesības sastādīt protokolus un iesniegt tos attiecīgās tiesībaizsardzības iestādēs, turpretī šis piedāvātais likumprojekts šādas tiesības vairs neparedz. Starp citu, ja mēs salīdzinām šīs deputātu individuālās tiesības un pienākumus ar tām tiesībām, kādas ir pašvaldību deputātiem citās valstīs, tad jāsaka, ka mūsu deputātiem nākamajā sasaukumā būs daudz lielākas tiesības, nekā tas ir citās valstīs. Un šobrīd šo tiesību un pienākumu ziņā vietējo padomju deputāti, ja tā varētu teikt, ir tiesīgāki veikt dažādas pārbaudes un dažādas darbības nekā Saeimas deputāti. Nākamā atšķirība. Salīdzinot ar spēkā esošo likumu, vietējo padomju deputātiem vairs nebūs tiesību izmantot deputātu pieprasījumus un jautājumus savās sesijās, jo, kā to liecināja mūsu veiktās pārbaudes un statistiskā analīze, padomju deputāti šīs tiesības praktiski neizmantoja, jo tā pieprasījumu un jautājumu procedūra, kas bija reglamentēta spēkā esošajā likumā, bija ļoti sarežģīta, un deputāti to vienkārši nerealizēja. Tā vietā likumā ir ierakstīts, ka deputātam ir tiesības iesniegt iesniegumu vai priekšlikumu, uz kuru ir jāatbild 2 nedēļu laikā. Ļoti vienkārša forma. Šeit ir paredzēts pienākums obligāti atbildēt visiem, kam adresēts deputāta iesniegums. Nākamā atšķirība. Piedāvātajā likumprojektā vairs nav paredzēta deputāta imunitāte. Šeit mēs arī ņēmām vērā citu valstu pieredzi, ka deputāta imunitāti bauda tikai parlamenta deputāti. Ceturtā atšķirība. Vietējo padomju un domju deputātiem nav un nebūs vairs tiesību izmantot sabiedriskos transportlīdzekļus un braukt par velti, bet ir norma, kura nosaka, ka gadījumā, ja deputātam, pildot savus deputāta pienākumus, ir radušies kādi izdevumi, tad šie izdevumi tiek atlīdzināti. Tātad, ja deputāts ir braucis, teiksim, no Liepājas uz Aizputi, tad par šo vienu latu, ko viņš ir izlietojis biļetei, viņš saņem attiecīgu kompensāciju domes noteiktajos termiņos. Tā ka deputāts nekādus zaudējumus necietīs. Tādas, godātie kolēģi, ir būtiskākās atšķirības, salīdzinot ar spēkā esošo likumu.".
- 1994_02_17-seq146 language "lv".
- 1994_02_17-seq146 speaker Janis_Lagzdins-1952.
- 1994_02_17-seq146 mentions Q822919.
- 1994_02_17-seq146 mentions Q3154693.