Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1994_01_20-seq71> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1994_01_20-seq71 type Speech.
- 1994_01_20-seq71 number "71".
- 1994_01_20-seq71 date "1994-01-20".
- 1994_01_20-seq71 isPartOf 1994_01_20.
- 1994_01_20-seq71 spokenAs 132.
- 1994_01_20-seq71 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Es gan gribētu piezīmēt, ka tam tomēr nav īpaši būtiskas starpības, vai iet pie dievgalda vai arī velk šo bluķi apkārt mājai. Galvenais ir tas, ka tas viss tomēr mazāk vai vairāk tiek darīts ar vienu mērķi - Latvijas valsts labā un arī mūsu gara stiprināšanas labā. Un, tā kā es esmu šeit tribīnē un man nav uzdots jautājums, vai es runāju kā ministrs vai deputāts, tad es runāšu kā ministrs, jo jāsaka, kā ir. Es piederu pie tās struktūras, kura nevis veido budžetu, bet skatās, kā pēc iespējas vairāk iztērēt. Un šeit arī iepriekšējie deputāti, kuri ir runājuši un aģitējuši par šā deķīša vilkšanu vai nu uz vienu, vai otru pusi, lielākoties visi izsakās par tērēšanas virzienu. Turklāt ir bijuši tikai atsevišķi priekšlikumi, kādā veidā tad šo ienākuma daļu varētu palielināt. Un tā kā nu es reiz arī esmu valdības pārstāvis, tad faktiski savu attieksmi un varbūt arī šaubas esmu izteicis valdības sēdēs, tāpēc par šīm lietām tagad nerunāšu, bet tikai pateikšu, ka es pārstāvu valdību un aicināšu jūs balsot par šo budžetu, jo ne jau velti - laikam Satversmē - ir teikts, ka šī budžeta atzīšana vai noraidīšana faktiski ir uzticības izteikšana valdībai. Un tas ir tāds normāls mehānisms, turklāt pilnīgi neatkarīgs, un līdz ar to jūs varēsit ar savu attieksmi to visu pateikt, bet katrā ziņā, protams, daļa taisnības, es domāju - pat diezgan liela taisnība - bija arī tā, ko teica Andrejs Krastiņš. Un šeit pat laikam nav nekādu īpašu diskusiju vai domstarpību tajā virzienā, ka gan aizsardzības, gan iekšlietu jautājumi ir jākārto, un tie ir ļoti smagi sakārtoti. Šodien, izvērtējot un sastādot šo budžetu, ir bijis ļoti sarežģīti noteikt prioritātes, un tās diemžēl nav noteiktas. To pierādīja arī aizvadītās nedēļas notikumi, ka mūsu struktūru sakārtotība vēl nav vajadzīgajā līmenī, un tāpēc varbūt, izvērtējot visus notikumus, es ceru, ka šīs struktūras beigās tiks sakārtotas. Un tad arī tiem cilvēkiem, kuri sastāda budžetu, būs salīdzinoši vienkāršāk arī izvērtēt un pietiekami precīzi novirzīt šos līdzekļus tādā veidā, lai pat tas mazumiņš, kas šodien tiek iedalīts, tie pāris procenti, arī tiktu izlietoti lietderīgi, jo, neskatoties uz to, mēs šodien varam būt pārliecināti, ka atsevišķas struktūras ir jāpārstrukturē, ir jāpaskatās, kur, ko un kā darīt, lai arī tā naudiņa, kas ir, tiktu lietderīgi izmantota. Ja mēs paskatāmies Iekšlietu ministrijas budžetu, tad, protams, es šeit varētu aicināt un teikt: jā, mēs pieprasījām vairāk nekā 60 miljonus latu, lai uzlabotu savu darbu, lai materiāltehniski nodrošinātu savu darbu, bet, no otras puses, mēs no Finansu ministrijas esam tikai pusi saņēmuši. Un tomēr tajā pašā laikā es aicinu šo budžetu atbalstīt, jo mēs esam parēķinājuši, ka eksistēt mēs varēsim. Mēs varbūt no kādiem citiem resursiem ar likumdošanas paņēmieniem varēsim efektīvāku padarīt mūsu struktūru sakārtošanu, mūsu iespējamo darbu. Mēs ceram arī, kā šeit jau minēja, uz ārvalstu kredītiem, kas arī ir jāizskata. Mums noteikti ir vajadzīgs valdības un Finansu ministrijas atbalsts, un tas faktiski arī ir saņemts, tikai ir jāprot pašiem profesionāli šo jautājumu sakārtot un arī tajā pašā laikā jāprot profesionāli aizstāvēt sevi no vienas puses un no otras puses. Arī deputātiem vajadzētu profesionāli šo lietu saprast un atrast savu vietu visā šajā procesā. Jāsaka, ir labi, ka mums pamazām ir sākusi strādāt Nacionālā drošības padome, un tās pēdējo mēnešu darba aktivitātes ir bijušas tādas, ka tās ir apsteigušas Saeimas darba tempus, un acīmredzot tas tā ir vajadzīgs. Un tāpēc es lūgšu un cerēšu, ka deputāti to neņems īpaši ļaunā: lai Dievs dod, ka arī šī padome pēc iespējas drīzāk atrastu to īpašo risinājumu, kas ir vajadzīgs tieši aizsardzības un iekšlietu nodrošinājumam šajā budžetā. Un, ja mēs redzēsim, ka tas būs normāls, mēs varēsim virzīties uz priekšu. Drošību noteikt ir mūsu valsts prioritāte, un to, ko šeit ir teicis Kostandas kungs, esmu sapratis, un es viņu varētu pilnīgi atbalstīt, bet, no otras puses, es arī saprotu to, ka līdzekļu ir tikai tik daudz, cik to ir, un mēs šodien balansējam uz naža asmens - uz tāda naža asmens, kāds nu tas šodien ir. Mēs no šīs balansēšanas mūsu drošības virzienā varam izkļūt tikai ar ārpusbudžeta līdzekļu piesaistīšanu no malas, jo citādi tas ir jautājums, saistībā ar kuru mēs atgriezīsimies atpakaļ pie sociālajām lietām, ņemsim nost līdzekļus kaut vai tiem pašiem pensionāriem, ņemsim nost tiem cilvēkiem, kuri šodien ir faktiski uz nabadzības robežas. Tās ir manas pārdomas par to, ko es jau teicu. Tātad deķītis ir tikai tik liels, cik tas ir. Un varbūt ir iespējams, ka tas kļūst lielāks. Es personīgi redzu, ka valdība ir strādājusi un Finansu ministrija ir strādājusi pie šā budžeta un izteikusi savu viedokli šajos skaitļos. Jūsu viedoklis ir vai nu to atbalstīt, vai nākt klajā ar labāku budžetu, bet tādā gadījumā - ar jaunu valdību. Lūdzu jūs atbalstīt šo budžetu, neskatoties uz to, ka es esmu par drošību - par iekšlietu un par aizsardzības nostiprināšanu.".
- 1994_01_20-seq71 language "lv".
- 1994_01_20-seq71 speaker Girts_Valdis_Kristovskis-1962.
- 1994_01_20-seq71 mentions Q822919.
- 1994_01_20-seq71 mentions Q211.
- 1994_01_20-seq71 mentions Q4294315.
- 1994_01_20-seq71 mentions Q16351278.