Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1993_12_09-seq251> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1993_12_09-seq251 type Speech.
- 1993_12_09-seq251 number "251".
- 1993_12_09-seq251 date "1993-12-09".
- 1993_12_09-seq251 isPartOf 1993_12_09.
- 1993_12_09-seq251 spokenAs 129.
- 1993_12_09-seq251 spokenText "Cienījamie kolēģi! Ābiķa kungs pieskārās šā likumprojekta tieši vissliktākajam jeb visgrūtākajam momentam. Lasot cauri šo likumprojektu, ir tāda nojauta, ka šis ir Finansu ministrijas nolikums par valsts budžeta sagatavošanu. Mēs zinām, ka valdībai vispār ir ārkārtīgi grūti sagatavot jēdzīgus likumprojektus. Nu viņi ir vienkārši nomainījuši tam virsrakstu un iesnieguši to nevis kā nolikumu, bet kā likumprojektu. Tajā viss budžeta process tiek skatīts tikai no viena redzesloka - no Finansu ministrijas viedokļa. It kā budžets būtu Finansu ministrijas personīgs īpašums. Maksimāli mēģina “apiet” Saeimu. Ne tikai Saeimu, bet arī Ministru kabinetu. Pēc šā likumprojekta iznāk, ka finansu ministrs ir atbildīgs par visu, bet Ministru kabinets neatbild ne par ko. Vajag atcerēties, ka tas ir Ministru kabinets, kas iesniedz budžetu, un ka Ministru kabinets kolektīvi ir atbildīgs gan par budžetu sastādīšanu, gan par budžetu izpildi. Ir tādas aizdomas, ka varbūt gatavojas kaut kāds process: ja Saeima nepieņems valdības izstrādāto budžetu, tad atkāpsies nevis Ministru kabinets, bet tikai finansu ministrs, jo viņš ir atbildīgs. Un tad pārējie Ministru kabineta locekļi varēs turpināt sēdēt savos mīkstajos krēslos. Es negribētu iziet cauri visām šā likumprojekta detaļām, es vienkārši gribu pievērst jūsu uzmanību dažām interesantām, ja tā var teikt, lietām. Likumprojekta 10. panta otrā daļa: finansu ministrs iesniedz slepenajiem izdevumiem paredzēto budžetu īpaši izveidotā, speciālā Saeimas komisijā. Šeit ir ietverta doma, ka mēs veidosim vēl vienu Nacionālās drošības komisiju, kas izskatīs īpašus budžeta izdevumus, kuri saistīti ar nacionālās drošības jautājumiem. Es domāju, ka tas ir galīgi lieki. Mums nav vajadzīga vēl viena slepena komisija, kas izskatīs slepenus budžetus. Un kāpēc mums vispār vajag šādā veidā rīkoties? Ir vesela sadaļa par pašvaldību budžetiem, un šeit var redzēt, ka tā nav saskaņota ar Valsts reformu ministriju, kur ir izstrādāta vesela virkne pašvaldību likumprojektu, ieskaitot likumprojektus par pašvaldību budžetiem un to, kā tie tiek sastādīti un kas ir atbildīgais. Vienkārši nav līdz galam izdomāts jautājums par valsts budžeta sadali. Mēs esam vairākas reizes dzirdējuši, ka Godmaņa rīcība, saplūdinot kopā sociālo budžetu un pamatbudžetu, ir panākusi to, ka līdzekļi, kam vajadzētu būt saistītiem ar sociālo budžetu, tiek izmantoti citām vajadzībām, un valdība vienmēr var teikt, ka nav naudas, lai izpildītu savus pienākumus sociālajā sfērā. Mūsu priekšlikums būtu padomāt, vai valsts budžetu nevarētu sadalīt nevis divās, bet pat trijās daļās. Visā visumā šis projekts ir ļoti paviršs, un tas acīmredzot nav domāts kā jumta likums, bet ir domāts tieši kā nolikums Finansu ministrijai. Manuprāt, būtu labāk, ja šo projektu varētu nodot atpakaļ autoriem, lai viņi to pārstrādā, pirms mēs to skatāmies atkal šeit, Saeimā.".
- 1993_12_09-seq251 language "lv".
- 1993_12_09-seq251 speaker Viesturs_Pauls_Karnups-1946.
- 1993_12_09-seq251 mentions Q822919.