Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1993_11_11-seq42> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1993_11_11-seq42 type Speech.
- 1993_11_11-seq42 number "42".
- 1993_11_11-seq42 date "1993-11-11".
- 1993_11_11-seq42 isPartOf 1993_11_11.
- 1993_11_11-seq42 spokenAs 77.
- 1993_11_11-seq42 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj, cienījamie deputāti! Kolēģi! Pirmkārt, es apsveikšu Latvijas karavīrus un zemessargus šajā dienā. Gribu teikt, ka zāle sapratīs to, ka mums ir jāvirzās uz priekšu un ka mēs visi gribam darboties vienotā frontē, tāpēc mēs šodien šeit diskutējam. Tikai jautājums ir par to, kā pēc iespējas efektīvāk virzīties uz priekšu, un tāpēc es arī esmu nācis šeit, šajā tribīnē, jo man, jāsaka, tiešām ir bijis lemts piedzīvot janvāra notikumus, būt komisiju telpās, arī ar Odiseju kopā, un tur pavadīt 24 stundas diennaktī, gulēt turpat uz vietas un mēgināt toreiz kaut ko koordinēt. Un man ir bijis arī gods veidot Zemessardzi un tagad būt Iekšlietu ministrijā un domāt par to, kā to visu apvienot. Jāteic, ka zālē vēl ir viens cilvēks, kurš pie šiem notikumierm ir bijis klāt. Tas noteikti ir bijis arī Saeimas priekšsēdētājs. Un, atceroties to darbu, kas ir bijis Aizsardzības padomē, es gribu teikt, ka šodien mēs vairs nevaram strādāt pēc tiem principiem, kuri izveidojās tobrīd - pirms pusotra vai diviem gadiem. Mums ir jānodala politisko lēmumu pieņemšanas līmnenis no tā līmeņa, kur ir jāizstrādā konkrētu pasākumu plāni, konkrētas operācijas, konkrēti jāsadala budžets, un tur ir jābūt šiem izpildītājiem. Šodien varētu teikt pat tā, ka patlaban mūsu bruņoto spēku vadība jau ir pārāk politizējusies, pārāk iegājusi tajā līmenī, kur ir jāpieņem politiski lēmumi. Starp citu, šī politizēšanās ir notikusi tāpēc, ka nav nodalīta politisko un praktisko plānu izstrādāšanas kompetence, un tāpēc arī mēs iestiegam dažādās diskusijās un ne pārāk strauji virzāmies uz priekšu. Es pat gribētu teikt, ka te ir arī ētikas princips. Ja mēs to nodalām nost, tad mēs varam izšķirties par atsevišķiem Latvijai šodien varbūt nepieciešamiem soļiem. Mums jāsakārto struktūras, jāsakārto budžets, un budžets ir jānovirza tām struktūrām, kuras šodien tiešām visefektīvāk ar šo minimumu var nodrošināt Latvijas drošību, aizsardzību, kā arī visas tās funkcijas, kas ir nepieciešamas. Ja ir klāt politiskās personas, ja ir šo struktūru vadītāji klāt, protams, ir diezgan neētiski viņu klātbūtnē pateikt: mēs jūs pabīdīsim malā, jo šodien mēs uzskatām, ka jūs neesat vajadzīgi, ka šodien mēs jums naudu nedosim vai ka šodien mēs par jums nedomāsim, bet kaut kad nākotnē atgriezīsimies pie jūsu tēmas. Es domāju, ka tikai politiski izdiskutējuši tos priekšlikumus, ko speciālisti - komandieri savā lokā faktiski ir izstrādājuši reāli uz kartēm, attiecībā uz reāliem draudiem reāli pamatojuši, mēs varētu ar tiem nākt pie šīm galvenajām amatpersonām pēc beigu slēdziena un beigu izvērtējuma. Tādā veidā rīkojas daudzās valstīs, kur tas ir pieņemts, un tā tam jābūt. Šodien varbūt tieši tāpēc, ka šie jautājumi nav nodalīti, mums faktiski “klibo” praktisko plānu izstrāde, kas būtu jāveic Nacionālo bruņoto spēku štābā, kur var ietilpt gan Zemessardzes štāba priekšnieks, gan Drošības dienesta priekšnieks, gan Aizsardzības spēku priekšnieks, kopā veidojot Nacionālo bruņoto spēku štābu. Tur visi šie speciālisti satiktos un pieņemtu konkrētus lēmumus par izstrādātajiem projektiem un liktu tos priekšā politiskajam līmenim. Tā kā mans priekšlikums ir nodalīt šos līmeņus un arī turpmāk tos nejaukt. Par 1. punktu. Prezidenta piedāvātajā likumprojektā ir kāds būtisks moments. Ja mēs ieliekam arī Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisijas priekšsēdētāju un Saeimas Nacionālās drošības komisijas priekšsēdētāju, tad šajā Nacionālās drošības padomē ir 8 cilvēki. Un ne jau velti es šobrīd runāju par šo skaitli - astoņi. Padomāsim par to, ka šie cilvēki parasti sanāk kopā un ka viņiem, 8 cilvēkiem, ir grūti sanākt kopā, lai pieņemtu kaut kādu lēmumu, ņemot vērā to, ka šeit lielākoties ir valsts pirmās amatpersonas un ka viņiem ir dažāds dienas izkārtojums. Viņiem ir grūti sanākt kopā, un bieži vien šīs sarunas rit pusstundas vai stundas garumā. Ja ir 8 cilvēki, tad, pirmkārt, lēmumus nevar izdiskutēt līdz galam, jo vienmēr pietrūkst laika, un cilvēki nevar izteikt to, kas viņiem ir jāpasaka. Tāpēc es domāju, ka vajadzētu izvēlēties maksimāli mazu skaitu, un tas šinī gadījumā varētu būt - seši. Tātad es būtu par to, ka deputātu komisiju priekšsēdētājus šinī gadījumā tomēr nevajadzētu iekļaut šajā Nacionālās drošības padomē. Un to es arī lūgtu ņemt vērā, tāpēc ka man pašam ir šī pieredze un ka es pie šiem slēdzieniem esmu nonācis nevis teorētiskā, bet, godīgi sakot, empīriskā ceļā.".
- 1993_11_11-seq42 language "lv".
- 1993_11_11-seq42 speaker Girts_Valdis_Kristovskis-1962.
- 1993_11_11-seq42 mentions Q822919.
- 1993_11_11-seq42 mentions Q211.
- 1993_11_11-seq42 mentions Q4294315.
- 1993_11_11-seq42 mentions Q6112266.