Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1993_11_11-seq38> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1993_11_11-seq38 type Speech.
- 1993_11_11-seq38 number "38".
- 1993_11_11-seq38 date "1993-11-11".
- 1993_11_11-seq38 isPartOf 1993_11_11.
- 1993_11_11-seq38 spokenAs 77.
- 1993_11_11-seq38 spokenText "Cienījamais priekšsēdētāj! Cienījamie klātesošie! Ir simboliski, ka mēs šo jautājumu izskatām šodien - Lāčplēša dienā. Esmu ļoti priecīgs, ka mēs beidzot to izskatām un ka beidzot varbūt būs sperts svarīgs solis Latvijas bruņoto un aizsardzības spēku tālākas sakārtošanas un Latvijas aizsardzības sistēmas tālākas attīstības virzienā. Katrā ziņā situācija bija sen nobriedusi šāda soļa speršanai. Es pārstāvu Nacionālās drošības komisiju. Mūsu komisija atbalsta Valsts prezidenta iesniegto redakciju - tieši tādu, kādu Valsts prezidents to ir iesniedzis, tas ir, ka Nacionālās drošības padomes sastāvā ir jāiekļauj gan izpildvaras politiskā vadība, gan abu komisiju priekšsēdētāji, bet mūsu komisija vēl ierosināja papildināt Valsts prezidenta ieteikto sarakstu ar Ārlietu komisijas pārstāvi. Kāpēc? Tāds jautājums var rasties, jo te vairākreiz izskanēja doma, ka deputātam ir deputāta darbs - un deputāta darbs ir kontrolēt, bet šeit lai ir tikai izpildstruktūras vai tās struktūras, kurām izpildstruktūras tiek pakļautas. Es gribu teikt, ka pamatdoma ir tāda, ka Nacionālās drošības padomei ir jābūt arī spējīgai pieņemt politiskus lēmumus, nevis tikai pārzināt organizatoriski tehniskus jautājumus. Katrā ziņā Nacionālās drošības padome funkcionē Valsts prezidenta pārraudzībā un var Valsts prezidentam ieteikt, kā rīkoties Satversmē paredzētajā kārtībā. Piemēram, Prezidentam ir jāpieņem lēmums - izsludināt ārkārtas stāvokli vai ne. Vienam viņam ir ļoti grūti pieņemt šādu lēmumu. Lai to izlemtu, viņam ir vajadzīga, piemēram, šī padome. Bet, lai Valsts prezidentam būtu pietiekams pamatojums pieņemt kādu izšķirošu lēmumu, viņam ir nepieciešams zināt, vai viņa pieņemtais lēmums atbildīs, piemēram, Saeimas vairākuma nostādnēm vai neatbildīs, jo, kā jūs zināt, saskaņā ar Satversmi ārkārtējā stāvokļa ieviešana pēc tam Saeimai ir jāapstiprina, jo nevar mētāties ar lēmumiem tādos jautājumos kā, piemēram, ārkārtējā stāvokļa ieviešanai vai karastāvokļa pasludināšanai. Ko vienudien pieņem, to nevar otrā dienā atcelt. Lai Valsts prezidents spētu pieņemt pienācīgu lēmumu šādos jautājumos, būtu ļoti nepieciešams, lai šajā padomē, ar kuru roku rokā strādās Valsts prezidents, būtu pārstāvētas arī attiecīgās parlamentārās komisijas - tieši tās komisijas, kuras jau tajā pašā dienā vai otrajā, vai trešajā dienā gatavos Saeimai attiecīgo jautājumu - vai apstiprināt vai neapstiprināt tādus vai citādus soļus, kurus spertu Valsts prezidents. Šeit ir arī citi jautājumi, proti, es domāju, ka pienācis pēdējais laiks noregulēt visas tā saucamās informatīvās struktūras un izlūkošanas struktūras, kuras pašlaik netiek koordinētas. Uzskatu, ka Nacionālās drošības padome varētu zināmā mērā veikt arī kontroli par šīm struktūrām (šajā gadījumā tas būtu tieši tas variants, kāds ir, piemēram, Amerikas Savienotajās Valstīs vai citās valstīs, kur attiecīgās padomes daļēji pārstāv gan kongresa struktūras, gan izpildvaras struktūras) vai zināmā mērā vadīt šo dažādo izlūkstruktūru savstarpējo darbību. Es atkārtoju vēlreiz! Mūsu komisija atbalsta tieši tādu redakciju, kādu ir iesniedzis Valsts prezidents, un iesaka papildināt padomi ar Ārlietu komisijas pārstāvi. Uzskatām, ka tiešām ir jāizveido institūcija, kas būtu ne tikai spējīga veikt kaut kādus organizatoriskus darbus, bet arī pieņemt politiskā ziņā izsvērtus lēmumus - protams, likumā noteiktajos ietvaros, Satversmē paredzētajos ietvaros.".
- 1993_11_11-seq38 language "lv".
- 1993_11_11-seq38 speaker Andrejs_Pantelejevs-1961.
- 1993_11_11-seq38 mentions Q822919.
- 1993_11_11-seq38 mentions Q211.
- 1993_11_11-seq38 mentions Q30.