Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1993_11_11-seq10> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1993_11_11-seq10 type Speech.
- 1993_11_11-seq10 number "10".
- 1993_11_11-seq10 date "1993-11-11".
- 1993_11_11-seq10 isPartOf 1993_11_11.
- 1993_11_11-seq10 spokenAs 77.
- 1993_11_11-seq10 spokenText "Priekšsēdētāja kungs! Cienījamie kolēģi! Es gribētu izteikties par visu likumu paketi, lai nekavētu jūsu laiku piecas reizes pēc kārtas. Tātad runāšu par dokumentiem nr. 376, 377, 378, 379 un 380. Tie visi veido likumu paketi; vecā likumu pakete par pašvaldībām ir pieņemta 20. gadu beigās un 1930. gadā. Tie ir izstrādāti uz cariskās Krievijas pašvaldību likumu bāzes, papildinot tos - it īpaši pilsētu likumu - ar gadsimta sākuma Anglijas pašvaldību pieredzi. Likumos ietverto principu darbība faktiski - neiedziļinoties detaļās - tika atjaunota ar 1990. gada 15. februāra LPSR likumu par rajonu, pilsētu un pagastu pašvaldību un tika precizēta pašreiz spēkā esošajos likumdošanas aktos par pašvaldībām. Šie likumi ir skatīti. Augstākās padomes pašvaldību reformu komisija jau sāka tos skatīt pirms trim gadiem, un ir pieņemts lēmums un arī apstiprināta valdības koncepcija - pilnveidot pašvaldību likumdošanas aktus, balstoties uz minēto likumu bāzes, kā arī uz Eiropas valstu pēckara pieredzi un uz pēdējo trīs gadu praktiskā pašvaldību darba pieredzi. Galvenās, principiālās izmaiņas ir ietvertas Ministru kabineta apstiprinātajā pašvaldību reformu koncepcijā, kura paredz pašvaldību likumdošanas aktus veidot, pamatojoties uz pašu pieredzi un uz Eiropas valstu pieredzi, kāda gūta 20. gadsimta beigās un ietverta Eiropas pašvaldību hartā. Nav paredzēts atgriezties pie gadsimta sākuma vai pagājušā gadsimta beigu principiem un pieredzes. Tas nenozīmē, ka vecie likumi būtu noliedzami pilnībā, bet ir paredzēta dažāda attieksme pret galvenajām sastāvdaļām, veidojot unificētus likumdošanas aktus visām pašvaldībām - likumu par pašvaldību vēlēšanām, par pašvaldību iekšējo struktūru, par pašvaldību funkcijām un par pašvaldību finansēm. Ja attiecībā uz pašvaldību vēlēšanām grozījumi ir ļoti niecīgi (tātad - vienots likums visām pašvaldībām, precizēta partiju iespēja piedalīties vēlēšanās), tad pārējos jautājumos koncepcijā piedāvātie grozījumi ir būtiski: atteikšanās no divpakāpju politiskajām lēmējinstitūcijām - padome plus valde, ievērojams politiskās lēmējinstitūcijas - tātad valdes - locekļu skaita samazinājums, dalītas funkcijas pagastu, pilsētu un rajonu pašvaldībām, kā arī patstāvīgi budžeti katram līmenim, jaunas finansēšanas sistēmas ieviešana - un tā tālāk. Tātad atsevišķas veco likumu normas būtu izanalizējamas un to iekļaušanas lietderība jaunajos likumos būtu skatāma, apspriežot Ministru kabineta sagatavotos un iesniegtos likumprojektus par pašvaldību vēlēšanām (kas jau šodien ir darba kārtībā un jau ir izskatīts komisijās) un par vietējo pašvaldību funkciju sadali. Mēs apvienojām šos divus likumprojektus vienā - par vietējo pašvaldību budžetu, par pašvaldību finansu resursu izlīdzināšanu, par vietējām nodevām un, protams, par grozījumiem attiecīgajos likumos saistībā ar iepriekš minētajiem, tādēļ mans priekšlikums būtu - nenodot šos piecus likumprojektus izskatīšanai komisijām, bet skatīt tos, jau konkrēti analizējot jaunpiedāvātos likumus saskaņā ar apstiprināto un frakcijām izsūtīto pašvaldību reformas koncepciju.".
- 1993_11_11-seq10 language "lv".
- 1993_11_11-seq10 speaker Maris_Gailis-1951.
- 1993_11_11-seq10 mentions Q193089.
- 1993_11_11-seq10 mentions Q159.