Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1993_09_09-seq447> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1993_09_09-seq447 type Speech.
- 1993_09_09-seq447 number "447".
- 1993_09_09-seq447 date "1993-09-09".
- 1993_09_09-seq447 isPartOf 1993_09_09.
- 1993_09_09-seq447 spokenAs 77.
- 1993_09_09-seq447 spokenText "Te ir jautājums par to, vai Ministru kabinets ir tiesīgs 81. panta kārtībā pieņemt šāda veida labojumu muitas tarifos. Dāmas un kungi! Palasīsim akurāti 81. pantu: "Laikā starp Saeimas sesijām... " Šodien mēs šo problēmu esam atrisinājuši - ir sēdes vadītāja konstatējums, un šis konstatējums nav balsošanas ceļā noraidīts, līdz ar to spēkā ir tā interpretācija, ko devis sēdes vadītājs, Saeimas Prezidijs... (Iebildumi no zāles.) Labi, mēs, teiksim, izejam no tās interpretācijas, kādu mēs pašlaik dodam. Tātad: "Laikā starp Saeimas sesijām... " un šāds laiks ir bijis - "... Ministru kabinetam ir tiesība, ja neatliekama vajadzība to prasa... " Ministru kabinets uzskata, ka šajā situācijā bija nepieciešama ļoti ātra rīcība, lai nekaitētu Latvijas ekonomikai un Latvijas starptautiskajam prestižam, "... izdot noteikumus, kuriem ir likuma spēks. Šādi noteikumi... ", un te ir ierobežojums, "... nevar grozīt Saeimas vēlēšanu likumu, tiesu iekārtas un procesu likumus, budžetu un budžeta tiesības, kā arī... " Lūdzu, klausieties! Nerunājiet, un lūdzu, klausieties! "... pastāvošās Saeimas laikā pieņemtos likumus. " Pastāvošās Saeimas laikā pieņemtos likumus! Mēs pastāvošās Saeimas laikā esam pieņēmuši vienu likumu, tas ir, par Ministru kabineta iekārtu. Šis likums arī nav grozīts. Šo ierobežojumu nevar attiecināt uz muitām... Jā, tieši tā! To nevar attiecināt uz muitām, kuras ir regulētas Saeimas likumos. Dāmas un kungi! Satversmes laikā muitas tarifi tiešām tika regulēti likumos. Tā tas bija. Bet pašreizējā situācijā muitas tarifi tiek regulēti ar Ministru padomes lēmumiem, un Ministru kabinets kā Ministru padomes pēcnācējs nevar izdot jaunus likumus, kas attiecas uz muitām, taču var, protams, mainīt sava priekšgājēja - Ministru padomes - lēmumu, kamēr tas ir spēkā. Nē... Citādi mēs galīgi sajauksim Ministru padomes lēmumus un likumus, jo šeit ir noteikta cita kompetence, un tiešām Satversmē ir paredzēts likums par muitas tarifiem, bet šāda likuma mums nav. Mēs grozām tikai Ministru padomes lēmumu, kas ir pieņemts iepriekšējā periodā, un Ministru kabinets ir tiesīgs grozīt jebkuru Ministru padomes lēmumu kā tiešais Ministru padomes pēcnācējs. Ja mēs rīkosimies citādi, mēs galīgi sajauksim likumdevēja un izpildvaras funkcijas. Likums nevar grozīt Ministru padomes lēmumu, likums var top atcelt, bet nevar grozīt. Jo iedomājieties, kādas būtu sekas, kāds sarežģījums un samežģījums būtu, ja, piemēram, Ministru padomes lēmumā būtu viens pants, kuram būtu likuma spēks, bet pārējiem pantiem tajā pašā Ministru padomes lēmumā būtu Ministru kabineta noteikumu spēks... Mēs vispār nevarētu darboties, un tas ir galīgi neloģiski. Tas ir pretrunā ar Satversme. Mēs nevaram viena dokumenta dažādiem pantiem piešķirt dažādu spēku. Tādēļ ir nepieciešams arī daudzos citos gadījumos mainīt Ministru padomes lēmumus. Mēs varam tos atcelt, un Saeima var pieņemt likumu šajā jautājumā, bet mēs nevaram paņemt vienu gabaliņu un izgrozīt ar likuma spēku. Tādēļ arī ir šie grozījumi. Kamēr Saeima nav pieņēmusi likumu par muitas tarifiem, arī turpmāk tas ir jāizdara Ministru kabinetam. Saeima var pieņemt likumu par muitas tarifiem, un tad, protams, Ministru kabinets tos nevarēs grozīt nedz parastā situācijā, nedz arī 81. panta kārtībā. Tāda ir tiesiskā situācija.".
- 1993_09_09-seq447 language "lv".
- 1993_09_09-seq447 speaker Egils_Levits-1955.
- 1993_09_09-seq447 mentions Q822919.
- 1993_09_09-seq447 mentions Q211.
- 1993_09_09-seq447 mentions Q1020384.