Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1993_08_05-seq40> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1993_08_05-seq40 type Speech.
- 1993_08_05-seq40 number "40".
- 1993_08_05-seq40 date "1993-08-05".
- 1993_08_05-seq40 isPartOf 1993_08_05.
- 1993_08_05-seq40 spokenAs 77.
- 1993_08_05-seq40 spokenText "Godātie deputāti! Lai ekonomētu laiku, par šā likumprojekta nozīmīgumu es atļaušos nerunāt, bet pilnīgi pievienoties visam tam, kas jau šeit ir izskanējis par šā likuma nozīmīgumu un steidzamību. Taču faktiski ir trīs jautājumi, kuros mums vajadzētu būt pilnīgai skaidrībai. Pirmais: vai mēs apvienosim abas komisijas - tātad Lauku zemes komisiju un Pilsētu zemes komisiju? Es, atbalstot to, ko esam jau lēmuši mūsu Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komsiijā, pilnīgi pievienojos šim priekšlikumam, jo kā gan citādi. Mums ir vienots zemes reģistrs, arī viss pārējais, kas sekos un juridiski tiks noformulēts saistībā ar šīm komisijām, ir vienots. Tāpēc arī šai komisijai ir jābūt vienotai. Otrais jautājums praktiski ir saistīts ar to, ko šeit runāja Lucāna kungs. Varētu domāt, ka tiešām nākotnē šie zemes īpašuma tiesiskie jautājumi tiks sakārtoti. Acīmredzot šos jautājumus tālāk lems tiesu instances, ja radīsies kādi strīdi zemes lietotāju un zemes īpašnieku īpašumtiesību noteikšanas sakarā, bet pagaidām citas alternatīvas nav, un tiesām patiesi nevar nodot visu šo darbu. Tāpēc darbotos šīs zemes komisijas un šī Centrālā zemes komisija, kurai būtu pietiekami daudz kompetences un pietiekami daudz atbildības. Un trešais jautājums: kam šī komisija pakļauta. Manuprāt, tad, kad kolēģi šo lietu formulē varbūt ļoti tieši, vajadzētu atskatīties uz mūsu jau esošo praksi. Tātad, ņemot vērā šīs komisijas nozīmīgumu, Saeimai būtu jāieceļ šī komisija. Saeima pieņem likumu, un Saeima ieceļ šo komisiju, jo citādi acīmredzot mēs nevaram runāt par tās neatkarību, un šajā saspringtajā zemes tiesību problēmu laikā vai zemes īpašuma tiesību atjaunošanas problēmu laikā mēs citādi nevaram rīkoties. Taču tas nenozīmē, ka Saeima, ieceļot šo komisiju, pilnīgi sev pakļaus šīs komisijas darbību. Šī komisija ir neatkarīga. Tāpat mēs ieceļam Ministru labinetu un citas institūcijas, ja likums paredz Saeimai to darīt. Un tad seko tālāk runa par to, kāda ir Ministru kabineta loma. Šajā konkrētajā situācijā es domāju šādi: mēs varētu, protams, pieņemt lēmumu, ka Saeima ieraksta likumā tādu priekšlikumu, ka Ministru kabinets iesaka šīs komisijas sastāvu. Arī tāds varētu būt, bet, ņemot vērā varbūt šā jautājuma steidzamību, es domāju, ka neviens Ministru kabinetam neliedz izvirzīt savas kandidatūras šajā komisijā, jo mēs taču spriedīsim par komisijas sastāva akceptu tikai pēc otrā lasījuma. Līdz ar to Ministru kabinets varēs pilnīgi realizēt savas tiesības. Un, tā kā šeit kolēģi teica, ka komisija tiek pakļauta Ministru kabinetam, to tādā veidā nekādā ziņā nevar pakļaut. Tā pakļausies tikai likumam un veiks to pārraudzību, ko Ministru kabinetam noteiks likums, un ne citādi. Un šajā sakarā es izteikšu varbūt kā savu deputāta ierosinājumu, domu, ka, lemjot par šo jautājumu un pieņemot šo likumu, mēs varētu uzdot Latvijas Republikas Ministru kabinetam, pārraugot Centrālās zemes komisijas darbu, veikt visu nepieciešamo, lai nodrošinātu Centrālo zemes komisiju ar vajadzīgajām telpām kādā no reorganizējamajām ministrijām, kā arī nododot komisijas rīcībā nepieciešamo orgtehniku un transportu. Es vienkārši zinu, kādā situācijā tagad atrodas šī komisija. To apvienojot, šajās Saeimas telpās tā nekādā veidā nevarēs pildīt tās funkcijas un izrādīt to kompetenci, ko mēs tai gribam uzticēt. Un tāpēc šis pārraudzības aspekts no Ministru kabineta sāktos varbūt ar to, ka tas pilnīgi nodrošinātu šīs komisijas darbu, bet komisijas locekļus tomēr ieceltu Saeima, un šī komisija darbotos tikai tās likuma noteiktajā kompetencē un atbildībā. Seiles kundze, minot manu priekšlikumu, to formulēja precīzi, taču viņa klāt pateica arī manis izteikto emocionālo daļu. Es šo emocionālo daļu negribētu pārspīlēt, jo varbūt jūsu uztverē nekādas ārkārtas pilnvaras nav. Ja jūs izlasītu to pantu, par kuru ir runa, tad redzētu, ka faktiski tajā likumā, ar kuru komisijai nosaka kompetenci un atbildību, ir arī tiesības dot norādījumus tikai šā likuma ietvaros un pieprasīt no pašvaldībām un valsts institūcijām, lai tās sniedz vajadzīgo informāciju un nepieciešamos dokumentus 14 dienu laikā. Arī tie argumenti, par kuriem mēs lēmām, tika izteikti, jo diemžēl varbūt šī nedisciplinētība unneorganizētība pašvaldībās un pagastu komisijās (protams, ne visās, jo daudzas strādā ļoti labi) noved pie tā, ka praktiski darbs tiek paralizēts. Es beigās faktiski šo priekšlikumu izvirzīju arī tāpēc, ka pēc tam (tāpat kā kādreiz nāca uz Augstāko padomi) visas vēstules nāk uz Saeimu, un tāpēc tam varbūt vajadzētu noteikti būs arī šajā likumprojektā.".
- 1993_08_05-seq40 language "lv".
- 1993_08_05-seq40 speaker Anatolijs_Gorbunovs-1942.
- 1993_08_05-seq40 mentions Q822919.
- 1993_08_05-seq40 mentions Q211.