Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1993_07_21_a-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 1993_07_21_a-seq2 type Speech.
- 1993_07_21_a-seq2 number "2".
- 1993_07_21_a-seq2 date "1993-07-21".
- 1993_07_21_a-seq2 isPartOf 1993_07_21_a.
- 1993_07_21_a-seq2 spokenAs 77.
- 1993_07_21_a-seq2 spokenText "Godātie Prezidija locekļi, godātie kolēģi! Tātad, kā jau vienojāmies, mēs šodien varētu izskatīt jautājumu par komisiju izveidošanu. Un šinī sakarībā visiem deputātiem ir izdalīts projekts par komisiju sastāva apstiprināšanas kārtību, kur faktiski ir ietverti tie principi, kuri jums tiek ierosināti un tika diskutēti tajā darba grupā, kura sanāca, tieši runājot jau par komisiju izveidošanu Kārtības ruļļa izpratnē, tas ir, saskaņā ar 149. pantu, un arī konkrēti sprieda par tālāko komisiju izveidošanu. Es uzreiz gribu pateikt vienu komentāru. Tātad šajā projektā ir divas daļas: tās ir pastāvīgās komisijas un ir arī, kā nosaukts, nepastāvīgās komisijas. Es esmu saņēmis virkni iebildumu un piekrītu attiecībā uz to, ka vajag nosaukt šīs pārējās komisijas, kādas tās ir. Tātad es vēlreiz nosaucu - Mandātu un iesniegumu komisija, Pieprasījumu komisija, Revīzijas komisija, Nacionālās drošības komisija un Saimnieciskā komisija. Tās nebūtu gluži pamatoti saukt par nepastāvīgajām komisijām, bet, godīgi sakot, man pašam pietrūka konkrēta priekšlikuma, kā mēs tās varētu nosaukt. Pēc satura un būtības tās ir komisijas, neskaitot šīs pastāvīgās komisijas, kurās mēs ievērojām proporcionalitātes principu un principu, ka katrs deputāts strādā vienā šajā komisijā... Turpretī šīs ir tās komisijas, darbs kurās var tikt apvienots un kur deputātāti strādā papildus. Varbūt, ka tās varētu saukt par papildu komisijām, taču domāju, ka saturs ir skaidrs. Un, tā kā visas komisijas ir uzskaitītas Kārtības ruļļa 149. pantā un ir jau fiksēti arī šo komisiju lielumi, tad faktiski jautājums ir tikai par to, kādā veidā mēs tās tagad formēsim. Varbūt to jēga nosaukumā nemaz nav īpaši jāatspoguļo un mēs varētu vienkārši pāriet pie principiem, kādā veidā šīs komisijas tagad apstiprināsim. Tātad attiecībā uz šīm desmit pirmajām komisijām. Darba grupā ir vienošanās, ka tās tiek veidotas pēc proporcionalitātes principa, bet, tā kā komisiju lielums ir jau apstiprināts Kārtības ruļļa 149. pantā, mums būtu jāsper nākamais solis un jārealizē šis proporcionalitātes princips. Proporcionalitātes principa formula jau ir izstrādāta vairākos parlamentos un to var realizēt ar vairākām metodēm. Arī mums šajā darba grupā jau tika precīzi fiksēts, kādām komisijām un cik liela pārstāvniecības norma tiek noteikta. Mūsu uzdevums tagad būtu faktiski apstiprināt katrai frakcijai, lūk, šo pārstāvniecības normu. Un pēc tam, kad šī pārstāvniecības norma ir apstiprināta ar Saeimas nolēmumu, katra frakcija, realizējot šo pārstāvniecības normu, iesniegtu Prezidijam noteiktai komisijai savus pārstāvjus. Pēc tam tiktu apkopoti šie priekšlikumi un fiksēts galīgais komisijas sastāvs, ievērojot šo pārstāvniecības normu no katras frakcijas, un konkrētie uzvārdi. Tādā veidā noformējot šo komisiju, Saeima varētu nobalsot šo sastāvu. Un tādā veidā mēs jau būtu apstiprinājuši komisijas. Acīmredzot mums būtu jāskata konkrēti pa komisijām. Tātad es nolasīšu, kādas ir šīs pārstāvniecības normas atbilstošajās komisijās katrai frakcijai. Ārlietu komisija - 12 cilvēki; pārstāvniecība: "Latvijas ceļš" - 4, LNNK - 2, "Saskaņa Latvijai" - 2, Latvijas Zemnieku savienība - 1, "Līdztiesība" - nav pārstāvja, "Tēvzemei un brīvībai" - 1. Kristīgo demokrātu savienība - 1, Demokrātiskās centra partija - 1. Budžeta un finansu komisija - 14 cilvēki; pārstāvniecība: "Latvijas ceļš" - 5, LNNK - 2, "Saskaņa Latvijai" - 2, Latvijas Zemnieku savienība - 2, "Līdztiesība" - 1, "Tēvzemei un brīvībai" - nav pārstāvja, Kristīgo demokrātu savienība - 1, Demokrātiskās centra partija - 1. Juridiskā komisija - 8; pārstāvniecība: "Latvijas ceļš" - 3, LNNK - 1, "Saskaņa Latvijai" - 1, Latvijas Zemnieku savienība - 1, "Līdztiesība" - 1, "Tēvzemei un brīvībai" - 1. Cilvēktiesību komisija - 8 cilvēki; pārstāvniecība: "Latvijas ceļš" - 3, LNNK - 1, "Saskaņa Latvijai" - 1, Latvijas Zemnieku savienība - 1, "Līdztiesība" - 1, "Tēvzemei un brīvībai" - 1. Izglītības, kultūras un zinātnes komisija - 12 deputāti; pārstāvniecība: "Latvijas ceļš" - 4, LNNK - 2, "Saskaņa Latvijai" - 2, Latvijas Zemnieku savienība - 1, "Līdztiesība" - 1, "Tēvzemei un brīvībai" - nav pārstāvja, Kristīgo demokrātu savienība - 1, Demokrātiskā centra partija - 1. Aizsardzības un iekšlietu komisija - 11 deputātu; pārstāvniecība: "Latvijas ceļš" - 4, LNNK - 2, "Saskaņa Latvijai" - 1, Latvijas Zemnieku savienība - 1, "Līdztiesība" - 1, "Tēvzemei un brīvībai" - 1, Demokrātiskā centra partija - 1. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija - 7 deputāti; pārstāvniecība: "Latvijas ceļš" - 3, LNNK - 1, "Saskaņa Latvijai" - 1, Latvijas Zemnieku savienība - 1, "Līdztiesība" - nav pārstāvja, "Tēvzemei un brīvībai" - 1, Kristīgo demokrātu savienība - nav pārstāvja, Demokrātiskā centra partija - nav pārstāvja. Vides un sabiedrisko lietu komisija - 7 deputāti; pārstāvniecība: "Latvijas ceļš" - 3, LNNK - 1, "Saskaņa Latvijai" - nav pārstāvja, Latvijas Zemnieku savienība - 1, "Līdztiesība" - nav pārstāvja, "Tēvzemei un brīvībai" - 1, Kristīgo demokrātu savienība - 1, Demokrātiskā centra partija - nav pārstāvja. Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komisija - 14 deputāti; pārstāvniecība: "Latvijas ceļš" - 5, LNNK - 2, "Saskaņa Latvijai" - 2, Latvijas Zemnieku savienība - 2, "Līdztiesība" - 1, "Tēvzemei un brīvībai - nav pārstāvja, Kristīgo demokrātu savienība - nav pārstāvja, Demokrātiskā centra partija - 1. Sociālā un darba lietu komisija - 7 deputāti; pārstāvniecība: "Latvijas ceļš" - 2, LNNK - 1, "Saskaņa Latvijai" - 1, Latvijas Zemnieku savienība - 1, "Līdztiesība" - 1, "Tēvzemei un brīvībai" - nav pārstāvja, Kristīgo demokrātu savienība - 1, Demokrātiskā centra partija - nav pārstāvja. Tas būtu bāzes sadalījums, tāds, kāds tas ir tapis, ievērojot šo proporcionalitātes principu, pie tam ņemot vārā arī to, ka mazākajām frakcijām tika piedāvāts jau sākotnēji saskaņot, kurā komisijā viņi sūta savu pārstāvi un kurā viņi savu pārstāvi nesūta. Varētu būt tāds priekšlikums (un šāds priekšlikums arī ir), ka arī citās frakcijās (bet tikai starp divām) varētu būt vienošanās atbilstoši tam, ka vairāk vai mazāk frakcijā ir plānots virzīt savu darbu un kādas prioritātes un aktualitātes tā cer realizēt. Tātad varētu būt saskaņots priekšlikums par savas pārstāvniecības maiņu, tas ir, par vienas vietas nodošanu, teiksim, citai frakcijai, atbilstoši samainoties kādā citā virzienā. Ja mēs tādā veidā akceptēsim, lūk, šādus principus, kas ir uzrakstīti 1. punktā jums izdalītajā prijektā, un arī akceptēsim šīs tiesības - divām frakcijām samainīties ar atsevišķām šīm pārstāvniecībām no savām frakcijām - un akceptēsim to, ko es nolasīšu par šo pārstāvniecību, tad tikai tādā gadījumā, ja mēs akceptēsim šo principu, mums pēc tā realizācijas būtu izdarāmas izmaiņas atsevišķās pārstāvniecības normās. Un tikai tādā gadījumā mēs varētu pāriet pie konkrētu savu pārstāvju izvirzišanas un komisiju sastāva noformēšanas.".
- 1993_07_21_a-seq2 language "lv".
- 1993_07_21_a-seq2 speaker Janis_Vaivads-1946.
- 1993_07_21_a-seq2 mentions Q822919.
- 1993_07_21_a-seq2 mentions Q211.
- 1993_07_21_a-seq2 mentions Q2167704.
- 1993_07_21_a-seq2 mentions Q1807079.
- 1993_07_21_a-seq2 mentions Q1474484.
- 1993_07_21_a-seq2 mentions Q182488.
- 1993_07_21_a-seq2 mentions Q4157658.