Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1993_07_15-2-seq67> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1993_07_15-2-seq67 type Speech.
- 1993_07_15-2-seq67 number "67".
- 1993_07_15-2-seq67 date "1993-07-15".
- 1993_07_15-2-seq67 isPartOf 1993_07_15-2.
- 1993_07_15-2-seq67 spokenAs 77.
- 1993_07_15-2-seq67 spokenText "Es domāju tā, ka Sinkas kungam ir ļoti liela taisnība tajā ziņā, ka valsts ministrs nekādā ziņā nav pretrunā ar Satversmi, to jau mēs pierādījām ar precedenta gadījumu "ministra biedrs". Tātad jebkādi apgalvojumi, it kā šis likumprojekts būtu pretrunā ar Satversmi, ir lieki. Ministru prezidenta biedru institūts bija, līdz ar to Satversmē ir teikts par ministriem, tātad varētu būt dažādi ministri ar dažādiem statusiem. Tas ir Satversmē noteikts, un pie tā arī turas šis likumprojekts. Tas ir pirmais. Katrā ziņā es kategoriski noraidu apgalvojumu, ka šis likumprojekts būtu pretrunā ar Satversmi. Tieši otrādi, tas ir pilnīgi saskaņā ar Satversmi un atbilst arī Latvijas valstiskajām tradīcijām - administrē biedru kā prezidentu. Pirmkārt. Otrkārt, par lietderību. Lietderības jautājums, protams, ir cits, Ministra biedrs bija savā laikā ministrs ar pilnām balsstiesībām. Mēs uzskatām, ka tie tiešām varētu būt zināmi mīnusi šim statusam, un tādēļ šis valsts ministrs ir ministrs, kuram ir balsstiesības vienīgi savā nozarē. Taču mēs zinām, ka katrā ministrijā ir dažādas apkalpojošās nodaļas, piemēram, grāmatvedība, automašīnas un tā tālāk... Vai tad tādēļ mums ir jātaisa vaļā jauna ministrija? Mūsu ministriju skaits ir neliels, un tādā veidā mēs tiešām varam efektīvi izmantot šo apkalpojošo aparātu, vienlaicīgi arī izdalot tur, kur katra valdība atzīst to par pareizu, atsevišķu nozari, pārstāvot to ar politiski atbildīgu ministru, respektīvi, valsts ministru, tādā veidā parādot vienas vai otras problēmas svarīgumu, tās prioritāti. Viena valdība liek vienas prioritātes, cita valdība liks citas prioritātes. Tas ir galīgi normāli, un šeit mums ir tiešām šis elastīgais variants, kā tas ir pieņemts arī Eiropā, un es domāju, ka mums nav ko sevišķi baidīties arī, ka varētu būt pārāk daudz ministru sevišķiem uzdevumiem, tāpat arī valsts ministru. Starp citu, valsts ministri nav paredzēti katrā ministrijā, bet tikai dažās ministrijās un tikai dažām nozarēm. Lūdzu to ņemt vērā. Tas ir elastīgs variants, un tas nav tā, ka Ministru kabinets nosaka pēc savas gribas un patikas valsts ministrus, to skaitu, ministru skaitu atsevišķiem uzdevumiem. Tas tā nav. Katru ministru apstiprina Saeima. Cik Saeima dod savu akceptu, tik ministri iespējami. Nevar iecelt 20 ministrus, ja Saeima to neakceptē. Ja Saeima to akceptē, tad tā ir Saeimas vaina. Tādēļ nevarētu šo atbildību nogrūst uz Ministru kabinetu, tā ir Saeimas atbildība - šo akceptu dot. Jā, tieši tā. Un tādēļ es domāju, ka mums ir atbildīga Saeima un ka tā izveidos tādu Ministru kabinetu ar tik daudz ministriem, tik daudz valsts ministriem, cik tas būs efektīvi nepieciešams attiecīgajai valdības programmai. Šā likuma priekšrocība ir tā elasticitāte. Teiksim, varētu būt, ka pēc pusgada mums rodas jauna problēma. Grīnblata kungs vakar mums minēja ļoti labu piemēru. Iespējams, ka mums vajadzētu vienu valsts ministru sarunām ar Krieviju. Tad, protams, Saeima lems par to un pieņems šo priekšlikumu vai to noraidīs. Taču varētu tāda situācija gadīties. Pašreizējā projektā tas nav paredzēts, taču varbūt tiešām pēc pusgada mums to vajadzēs, un tad Saeima pati izlems, vai mums tas ir vajadzīgs vai nav vajadzīgs. Es domāju, ka nevajag iepriekš uzskatīt, ka Saeima arī nav, teiksim, politiski atbildīga vai rīcības spējīga. Es domāju, ka Saeima ir atbildīga valsts institūcija un kā tā pati zina, cik ministru un kādus ministrus iecelt. Tātad, pirmkārt, es gribētu noslēgt ar tādu konkrētu un ciešu secinājumu - šis likums, šis likumprojekts visā pilnībā atbilst Satversmei. Otrkārt, par Ministru kabineta sastāva lietderību (šis ir elastīgs sastāvs) lemj un atbild Saeima. Treškārt, es domāju, ka mēs ņemam vērā jebkuru konstruktīvu priekšlikumu. Šeit tādi izskanēja, piemēram, ja runā par valsts ministriem. Es domāju, ka pie attiecīgā panta mēs atkal atgriezīsimies pie šīs diskusijas. Mēs varētu izteikt viedokļus pie attiecīgā panta "par" un "pret" un tad izlemt šo jautājumu.".
- 1993_07_15-2-seq67 language "lv".
- 1993_07_15-2-seq67 speaker Egils_Levits-1955.
- 1993_07_15-2-seq67 mentions Q822919.
- 1993_07_15-2-seq67 mentions Q211.
- 1993_07_15-2-seq67 mentions Q193089.
- 1993_07_15-2-seq67 mentions Q159.