Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1993_07_15-2-seq39> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1993_07_15-2-seq39 type Speech.
- 1993_07_15-2-seq39 number "39".
- 1993_07_15-2-seq39 date "1993-07-15".
- 1993_07_15-2-seq39 isPartOf 1993_07_15-2.
- 1993_07_15-2-seq39 spokenAs 77.
- 1993_07_15-2-seq39 spokenText "Priekšsēdētāja kungs, dāmas un kungi, cienītie kolēģi. Pēc tam, kad tika noraidīts vakar iesniegtais likumprojekts par Ministru kabineta iekārtu, komisija, kurai bija uzdots šo likumprojektu izstrādāt, izstrādāja jaunu likumprojektu un ir šā rīta sēdē to akceptējusi un tagad steidzamības kārtā virza to tālāk plenārsēdei. Šis likums atšķiras no vakar iesniegtā likumprojekta ar to, ka ir ņemti vērā galvenokārt LNKK un frakcijas "Tēvzemei un brīvībai" priekšlikumi, kuri ir iestrādāti un saskaņoti ar šo koncepciju. Es daudz vairāk par šīs koncepcijas būtību negribētu runāt, jo domāju, ka tagad pēc visām debatēm tā ir skaidra, taču princips ir tāds, ka šis likums balstās uz 1925. gada 1. aprīļa Latvijas tradicionālo Ministru kabineta iekārtas likumu un ka šeit ir ņemta vērā arī modernā Eiropas mazo valstu pieredze. Šis Ministru kabinets ir neliels, efektīvi strādājošs un šī Ministru kabineta darbība ir saskaņota tā, ka šis Ministru kabinets var strādāt kopā ar Saeimu, efektīvi izpildot savus uzdevumus, bet vienlaicīgi atrodoties atkarībā no Saeimas. Es uzsveru - atkarībā no Saeimas, jo Ministru kabinets darbojas tikai un vienīgi ar Saeimas uzticību. Ministru kabineta locekļi ir ministri. Ir īpašs ministru veids - valsts ministri, kas tāpat ir ministri, taču tie var balsot tikai savas kompetences ietvaros un nevis par visiem jautājumiem. Tātad ministri, kuri ir vairāk speciālisti tieši savās nozarēs un kurus var iecelt vienā no 12 ministrijām ( šis ministriju skaits ir noteikts 1. pantā). Un otrs jauninājums ir tas, ka parlamentārie sekretāri nav Ministru kabineta locekļi. Ar to mēs esam lielā mērā nākuši pretī LNNK iebildēm. Un es domāju, ka mēs atņemam visu polemiku, kas vakar izskanēja, jo tas laikam bija viens no galvenajiem LNNK iebildumiem un tas ir ņemts vērā. Arī citas frakcijas šeit bija iesniegušas savus priekšlikumus. Es domāju, ka ar to mēs šo jautājumu varam uzskatīt par atrisinātu. Bija vairāki priekšlikumi no LNNK frakcijas. Pirmkārt, par šā likuma nosaukumu, kas arī ir pilnībā pārņemts LNNK variants. Otrkārt, par preambulu. Treškārt, tieši arī par šiem parlamentārajiem sekretāriem, kuri ir paredzēti kā amats, taču tie nav Ministru kabineta locekļi. Tad ir jauns un interesants priekšlikums, kas vakar izskanēja no LNNK puses un ko LNNK bija tieši iesniegusi komisijai. Tas ir, ka Ministru kabineta locekļiem un parlamentārajiem sekretāriem, stājoties amatā, ir jāiesniedz sava ienākumu un īpašumu deklarācija un arī vēlāk vismaz reizi gadā ir jādeklarē ienākumi un īpašumi. Es domāju, ka šis priekšlikums ir tiešām vērtīgs, un mēs to esam arī šajā koncepcijā iestrādājuši. Šo priekšlikumu atbalstīja arī frakcija "Tēvzemei un brīvībai". tātad tie varētu būt galvenie interesantākie jauninājumi. Par dažiem citiem jauninājumiem, kas ir šajā projektā, es varbūt īpaši vairs neskaidrošu, jo to var izlasīt likumprojektā, kuru jūs esat dabūjuši iepriekš un jums bija laiks ar to iepazīties. Tātad šie ir mūsu galvenie jauninājumi šajā jaunajā likumā. Ar to es varētu beigt šo ziņojumu. Kā zināms, šo likumprojektu mēs izskatām kā steidzamu. Varbūt varētu pirmajā lasījumā sākt debates par likuma koncepciju kā tādu. Varbūt vienkārši ir priekšlikums tagad neiedziļināties atsevišķos punktos, jo būs otrais lasījums, kur mēs apspriedīsim katru pantu atsevišķi. Bet pirmajā lasījumā tātad runāsim par visu likuma koncepciju kopumā.".
- 1993_07_15-2-seq39 language "lv".
- 1993_07_15-2-seq39 speaker Egils_Levits-1955.
- 1993_07_15-2-seq39 mentions Q822919.
- 1993_07_15-2-seq39 mentions Q211.
- 1993_07_15-2-seq39 mentions Q193089.