Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1993_07_15-1-seq58> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1993_07_15-1-seq58 type Speech.
- 1993_07_15-1-seq58 number "58".
- 1993_07_15-1-seq58 date "1993-07-15".
- 1993_07_15-1-seq58 isPartOf 1993_07_15-1.
- 1993_07_15-1-seq58 spokenAs 78.
- 1993_07_15-1-seq58 spokenText "Godātie deputāti! Tātad daži vispārēji apsvērumi par 149. pantu, jo mums visiem neatkarīgi no tā, kādai frakcijai mēs piederam, ir skaidrs, ka komisiju izveidošana ir visai būtisks mūsu likumdošanas darba nosacījums. Saeimas kārtības rullī taču ir sacīts, ka plenārsēdē nevar izskatīt nevienu projektu, kamēr tas nav izskatīts komisijās. Tātad būtībā šobrīd viss darbs tiek bremzēts vai arī katrā gadījumā nākas veidot speciālas komisijas, kas, protams, nav pārāk ērti. Vaivada kungs šeit jau pateica vienu otru lietu no tā, ko es pats gribēju teikt, jo arī es darbojos tajā frakciju pārstāvju grupā, kura strādāja vēl pirms 6. jūlija. Es vienkārši gribu pievērst uzmanību tam, ka šeit bija divi principi komisiju skaitliskā sastāva veidošanā, tātad aiz katras komisijas iekavās ir norādīts cilvēku skaits, taču šobrīd, kad mūsu darbs noslēdzās, tad tā doma bija tāda, ka pirmās desmit komisijas, varētu teikt, ir pastāvīgas, kas strādā ar pilnu slodzi, un visu to locekļu summa iekavās ir tieši 100. Bija arī, protams, otrs viedoklis, kuru izteicu es un arī vairāki citu frakciju pārstāvji, ka, izejot no Saeimas kārtības ruļļa, nekur gan nav teikts, ka viens deputāts nevarētu būs vairākās komisijās, dabiski, ja viņš pats uz to ir spējīgs. Un tiešām varēja būt arī tāds formulējums, ka deputāts var būt vairākās komisijās, kas lielā mērā būtu atvieglojums mazajām frakcijām. Protams, nevis kā obligāta prasība. Taču šī grupa, kas darbojās pirms 6. jūlija, šo variantu tomēr noraidīja, tādējādi tās komisijas, kas nāk aiz skaitļa "11", ir tā saucamās mazāk pastāvīgās, kuras sanāk atsevišķos gadījumos, un tādējādi deputāti, kas ir šajās pirmajās desmit komisijās, var būt arī tajās, kas ir aiz "padsmit" un tālāk. Taču pēdējā Saeimas kārtības ruļļa komisijas sēdē tika iesniegts jauns priekšlikums par Zemkopības komisiju, kas tagad projektā ir ar 11. numuru, un tādējādi uzreiz rodas jautājums, kas šeit sēdē, dabiski, ir jāizšķir. Pie kura veida komisijās piederēs šī komisija? Acīmredzot tā jau nebūs tik neregulāra, kā, teiksim, Revīzijas komisija vai Saimnieciskā komisija. Tātad, ja tā darbojas regulāri un ja patur vērā to principu, ka viens deputāts darbojas vienā komisijā, tātad ir jāatrod variants, kā visus šos skaitļus iekavās mainīt, jo Zemkopības komisijā ir 11 cilvēku, līdz ar to automātiski pirmajām desmit komisijām, ja mēs gribam šo principu saglabāt, 11 cilvēki ir jāņem nost, bet, ja atņem nost, tad kādā veidā to izšķirt: vai vienkārši pēc kaut kāda proporcionālā principa vai pēc balsošanas? Kā saka, kuram mazāk žēl, tas tad arī balsos samazināt, jo tādā gadījumā ir visai interesantas sekas. Kad šīs komisijas proporcijas tika veidotas, tad tika sastādīts grafiks, par kuru ir panāktā vienošanās gan varbūt neapmierināja visas frakcijas, bet šī vienošanās ir fiksēta šādā grafikā. Tagad katrai frakcijai ir zināms skaits noteiktā komisijā, šī summa saskan ar pirmajām desmit komisijām un ar cilvēku kopskaitu frakcijās. Ja tagad Zemkopības komisijas dēļ iepriekš samazina jau panākto vienošanos par pirmajām desmit komisijām, tad es domāju, ka šādā gadījumā katrai frakcijai jau nu gan būtu jāizlemj, no kurām komisijām tā ir gatava savu cilvēku atsaukt un no kurām - ne, jo mazajām frakcijām, tajā skaitā, arī "Tēvzemei un brīvībai", kurā ir tikai 6 cilvēki, ir savas noteiktas prioritātes gan cilvēku spēju ziņā, gan arī tīri politiskās prioritātes. Un, ja plenārsēde pēkšņi pārbīdītu šo te komisiju skaitlisko sastāvu, nerēķinoties ar to, kā mēs tieši šos cilvēkus varam un gribam izvietot, tad es uzskatu, ka mēs būtu kategoriski pret to, un droši vien arī viena otra cita skaitliski ne tik liela frakcija, kas nevar "nosegt" jebkuru frakciju skaitu vismaz ar vienu cilvēku. Tā ka situācija nav tik vienkārša. Cita lieta ir izlemt, ka, teiksim, Zemkopības komisija nav pārāk pastāvīga frakcija un sanāk tikai epizodiski, taču tam droši vien atkal nepiekritīs tie cilvēki, kuri ir tieši ierosinājuši šīs frakcijas izveidošanu. Tā ka situācija nav tik vienkārša. Bez tam es domāju, ka cienījamie lauksaimnieki varbūt arī piekritīs tam, ka Zemkopības komisijas kā atsevišķas komisijas pastāvēšanas nebūt nav izšķirošais nosacījums tam, lai Latvijas lauki zeltu un plauktu, bet gan tas, vai tiešām likumdošanas darbs tiek veikts atbilstoši lauksaimniecības kā nozares interesēm. Šīs nozares intereses, dabiski, var tikt ievērotas arī Tausatsaimniecības komisijas ietvaros, kur arī tika panākts šis ārkārtīgi garais nosaukums - Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komisija, jo pretējā gadījumā atkal ir viena komisija, kas nodarbojas ar zemkopības lietām, bet otra ir komisija, kas nodarbojas ar tautsaimniecību, lai gan zemkopība arī ietilpst tautsaimniecībā. Tā ka es personīgi katrā ziņā pret šo papildinājumu izturos visai kritiski un nepavisam ne tāpēc, ka nenovērtētu zemkopības nozīmi, bet gan tāpēc, ka, manuprāt, saistībā ar citām tautsaimniecības nozarēm šī nozare tomēr var tikt novērtēta labāk nekā atsevišķi. Un, ja bija runa par šā vārda "agrāro" iekļaušanu tieši 9. komisijā, tad es labi atceros - un domāju, ka to apliecinās arī citi šīs iepriekšējās darba grupas dalībnieki -, ka vārds "agrārā" šeit parādījās ne jau tāpēc, ka agrārā politika nebūtu tautsaimniecības sastāvdaļa, bet gan vienīgi politiska žesta dēļ pret laukiem, lai nebūtu tā, ka šis vārds "agrārā" vispār neparādītos. tā tiešām bija tautsaimniecības sastāvdaļa, un par to neviens arī īpaši nestrīdējās. Tā ka, lūk, tāda ir situācija, un, pirms mēs balsojam principiāli "par" vai "pret" šīs Zemkopības komisijas kā atsevišķas komisijas iekļaušanu, tomēr ir jātiek skaidrībā, vai tā būs uz to 100 cilvēku rēķina, kuri ir ietverti šajās pirmajās desmit komisijās, vai arī tas būs papildus, jo mazajām frakcijām tomēr šāda pēkšņa cilvēku skaita pārbīde nav gluži vienaldzīga. Tad mums ir jāmaina iesniegums attiecībā uz to, kurā komisijā kurš no mūsu cilvēkiem strādās. Tāda ir problēma, un es kolēģus iepriekš brīdinu, ka tādas grūtības var rasties, kaut arī, dabiski, būtu ideāli, ja mēs šodien nobalsotu par šīm komisijām, bet jau rīt šīs komisijas nāktu kopā. Komisijām ir vadītāji, tātad tās strādā, un likumprojektu virzīšanas mašīna darbojas ar pilnu slodzi, un tas būtu ļoti jauki. Paldies.".
- 1993_07_15-1-seq58 language "lv".
- 1993_07_15-1-seq58 speaker Maris_Grinblats-1955.
- 1993_07_15-1-seq58 mentions Q822919.
- 1993_07_15-1-seq58 mentions Q211.