Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1993_07_15-1-seq54> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1993_07_15-1-seq54 type Speech.
- 1993_07_15-1-seq54 number "54".
- 1993_07_15-1-seq54 date "1993-07-15".
- 1993_07_15-1-seq54 isPartOf 1993_07_15-1.
- 1993_07_15-1-seq54 spokenAs 77.
- 1993_07_15-1-seq54 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj, cienījamie kolēģi! Šī izveidotā darba grupa, kurā bija pārstāvji pa vienam no katras frakcijas, savu darbu uzsāka, faktiski balstoties tikai uz veco Kārtības rulli, kā arī varbūt uz informatīvajiem materiāliem par tām komisijām, kādas pašlaik darbojas, piemēram, Lietuvas parlamentā un Igaunijas parlamentā. Pamazām izvērtējot, mēs virzījāmies uz priekšu, fiksējot būtiskākos principus. Es tos mēģināšu uzskaitīt, lai jūs redzētu, kādā veidā šie principi pēc tam atspoguļojas šīs darba grupas ierosinātajā variantā. Tātad viens no galvenajiem principiem, kurš tika nopietni diskutēts, ir tas, ka katrs deputāts var darboties vienā pastāvīgajā komisijā. Tas ir ļoti svarīgi. Nākamais variants - mēs izdalām vienu grupu pastāvīgo komisiju, un šīs desmit tika nosauktas. Tālāk ir izdalīta atsevišķa grupa komisiju, kuras darbojas neregulāri, un tā ir otra komisija, kur katrs deputāts varētu darboties. Nākamais. Tātad tika izdebatēti un nominēti šo komisiju nosaukumi, kādi, manuprāt, ir nepieciešami. Arī faktiski šis skaitlis desmit radās pēc tam, kad tika izskatīta šo komisiju struktūra. Es tātad atsaucos gan uz Kārtības rulli, gan arī, kā jau teicu, uz to pieredzi, kāda pašreiz ir citos parlamentos. Turpinājumā ir nosauktas nozīmīgākās komisijas, un es Kides kungam šeit varu piekrist, ka te tika piedāvāts tieši mazākajām frakcijām pašām nominēt tās nozīmīgākās komisijas, kurās tās uzskata par nepieciešamu būt arī vienmēr klāt. Viens no būtiskākajiem principiem, par kuru mēs vēlāk arī nopietni debatējām, bija tas, ka šajās pastāvīgajās komisijās ir jābūt proporcionālam pārstāvības principam. Tas arī tika pieņemts. Tas nozīmē, ka lielākajās komisijās ir pārstāvētas visas frakcijas, turpretī mazākajās komisijās atsevišķas frakcijas nav pārstāvētas. Tas automātiski izriet no tā, ka, piemēram, mazākā frakcija ir 5 deputāti, un, ja mums ir 10 komisijas, tad ir skaidrs, ka princips par to, ka katrs deputāts strādā tikai vienā pastāvīgajā komisijā, automātiski noved pie tā, ka pusē komisiju, piemēram, Demokrātiskā centra partija, nevar būt pārstāvēta, un tā arī pret šādu situāciju absolūti nemaz neiebilda. Tā soli pa solim mēs virzījāmies uz priekšu, un faktiski viss tas tika apkopots, lūk, tanī projektā, kas tika iesniegts Kārtības ruļļa komisijai, sagatavošanas komisijai, un atspoguļojas kā 149. panta redakcija. Tālāk par to, kā mēs izpildīsim to, kas būs rakstīts 149. pantā. Tas mums būs jālemj atsevišķi tad, kad mēs apstiprināsim komisiju sastāvu. Tad mums būs jāapstiprina arī mūsu pašu šī procedūra, un tādā gadījumā mēs arī nominēsim jau uzvārdus, to, kā šie locekļi, teiksim, katrā komisijā tad arī sauksies. Bet kāda tagad ir situācija? Pēc šiem iesniegumiem un pirmā lasījuma man veidojas priekšstats, ka tikai divas frakcijas ir nopietni izturējušās pret šo darbu, kuru tās pārstāvji ir veikuši. Tas, ka, piemēram, no atsevišķām frakcijām šajā darba grupā vienreiz strādāja viens cilvēks, bet citreiz nāca cits, nereti pat ne deputāts... jāteic, ka šī situācija arī raksturoja attieksmi pret darbu. Taču kopumā - es vēlreiz atkārtoju - tikai divas frakcijas, pēc tam visu izdebatējot un jau visa šā procesa darba gaitā saskaņojot frakcijās savu darbību, galarezultātā nonāca pie vienkārša un loģiska varianta, kas ir pieņemams arī frakcijai. Citur parādās interesanta situācija. Piemēram, Zemnieku savienība pati uzstāj par Lauksaimniecības komisijas izveidošanu, bet tieši pārējo frakciju pārstāvji bija tie, kuri panāca, ka tika izveidota un integrēta šāda komisija. Ņemot vērā pārējo frakciju ieteikumu, pamazām mēs nonācām pie secinājuma, ka ir jāveido šāda integrēta Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komisija. Turpretī pirmajā lasījumā iznāca tā, ka Zemnieku savienība tagad pati aizstāv to viedokli, kurā ir panākts konsensus, bet pārējās savas pozīcijas it kā noraida un uzstājas no pretējām pozīcijām. Tādā veidā strādājot, es neredzu iespēju, kā mēs normāli, saglabājot šos principus... Tad mums ir jāatgriežas atpakaļ un jāatsakās no visiem principiem, kādā veidā mēs esam strādājuši, un es neparedzu mums vieglas dienas. Tāpēc mans priekšlikums būtu tiešām respektēt to, ko pašas frakcijas līdz šim ir darījušas, un, ja runājam par šīs Lauksaimniecības komisijas izveidošanu, kas tagad tiek izcelta ar kādu zināmu akcentu, tad es domāju, ka tieši zemnieki paši šeit pateiks savu vārdu, kur viņi saskata problēmu un kādēļ tā šādā veidā ir arī atrisināta. Runa varētu būt vienīgi par variantu, kas notiktu tad, ja mēs, piemēram, tagad apstiprinātu 11 šīs pastāvīgās komisijas. Pirmkārt, tad mums principā būtu visur automātiski jārevidē locekļu skaits, protams, to samazinot. Otrkārt, mums parādītos divas alternatīvas - Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komisija un Zemkopības komisija. Tātad mums šī alternatīva būs tagad balsojot jāizvēlas, kuru no tām mēs vēlamies. Es ierosinātu izvēlēties to, kuru darba grupa ir sagatavojusi un pie kuras, loģiskā ceļā strādājot, ir nonākusi. Protams, mēs varam debatēt par to, vai mums, teiksim, šis nosaukums ir atbilstošs, vai tas ir tas, ko mēs ar to saprotam, un kādā veidā izpaudīsies šīs komisijas darba virziens. Taču attiecībā uz pārējiem principiem, kuri šeit pamazām ir realizēti, jāteic, ka tos sagraujot, mums sagrūs visa šī struktūra. Tādas ir ierosmes, kas nāk no šīs darba grupas un ko arī es ieteiktu jums ievērot jau konkrēti balsojot. Paldies.".
- 1993_07_15-1-seq54 language "lv".
- 1993_07_15-1-seq54 speaker Janis_Vaivads-1946.
- 1993_07_15-1-seq54 mentions Q37.
- 1993_07_15-1-seq54 mentions Q191.
- 1993_07_15-1-seq54 mentions Q1807079.
- 1993_07_15-1-seq54 mentions Q4157658.