Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_03_03(27)-seq114> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2014_03_03(27)-seq114 type Speech.
- 2014_03_03(27)-seq114 number "114".
- 2014_03_03(27)-seq114 date "2014-03-03".
- 2014_03_03(27)-seq114 isPartOf 2014_03_03(27).
- 2014_03_03(27)-seq114 spokenAs 84.
- 2014_03_03(27)-seq114 spokenText "Godātie kolēģi, gribas teikt paldies par atbalstu idejai, jo, lai arī cik mēs būtu runājuši un stāstījuši, un dažādās vietās tikušies ar jums, faktiski visi ir apliecinājuši: jā, tik tiešām mācīties ir svarīgi, un tas ir nepieciešami. Protams, pēc tam vienmēr ir sekojuši „bet”... Un daudzus „bet” mēs šodien šeit no tribīnes jau dzirdējām, taču man kā juristei ir jautājums deputātiem, kuri, kad tika ievēlēti Saeimā, nebija juristi: cik laika prasīja saprast, ka likumprojekta pants un likuma pants ir divas pilnīgi atšķirīgas lietas? Man kā deputātei, kura ir juriste un nav ekonomiste, bija diezgan sarežģīti saprast, rudenī ievēlētai, ieraugot pirmo reizi budžeta likumprojektu, kas tur ir rakstīts, kurā vietā jāmeklē tas, ko man liekas svarīgi atrast, un kādā veidā ir sagatavojami priekšlikumi šim budžeta likumprojektam. (Zālē aug troksnis.) Tāpēc, jā, man tik tiešām būtu svarīgi, lai ir kāds, kurš šīs parastās, ierastās Saeimas procedūras parāda, izstāsta un paskaidro. Un es nebūt neuzskatu, ka tas pazemina kaut kādā veidā cilvēka zināšanas vai pieredzi, kas ir iegūta līdz ievēlēšanai Saeimā, jo tā viennozīmīgi ir atšķirīga no Saeimas darba. Agešina kungs Juridiskās komisijas sēdē pamatoti norādīja, ka tas lielā mērā būtu frakcijas vadītāja pienākums. Ziniet, jā, man ir tam jāpiekrīt. Taču diemžēl ne visās frakcijās tas tā notiek, ne visās frakcijās tiek organizēta vai piedāvāta šāda veida apmācība un skaidrojumi. Un es atļaušos teikt vēl trakāk: kādā hipotētiskā parlamentā, kādā hipotētiskā frakcijā pat varētu būt tā, ka frakcijas vadītāji manipulē ar to, ka deputāti nav informēti par visām parlamenta darba niansēm. Rasnača kungs atsaucās uz Saeimas deputātu ētikas kodeksu, un tas arī mani visvairāk uzrunāja, lai šodien šeit runātu par šo lietu. Pastāvīgas izglītošanās pienākums atšķiras no tā, ka jābūt zināšanām un sagatavotībai konkrēta darba veikšanai. Mēs saprotam - šeit, parlamenta sēdē, mums ir jābalso un jāpieņem lēmums par jebkuru likumprojektu, jebkuru priekšlikumu jebkurā jomā (piemēram, šodien par Reskāja kunga iesniegtajiem priekšlikumiem saistībā ar pensiju fondu un Attīstības finanšu institūciju). Taču ikdienā mēs strādājam ar kādu konkrētu virzienu, konkrētu jomu, konkrētām lietām. Un tad te nu arī parādās tā atšķirība: kā deputātei man ir jābūt sagatavotai visās jomās pieņemt... nu, vismaz saprast, par ko tiek runāts un par ko ir konkrētais priekšlikums, taču pastāvīgi es turpināšu izglītoties tomēr tajā jomā un tajā sfērā, ar kuru es visvairāk strādāju un ikdienā saskaros. Tas, ko mēs piedāvājam savā priekšlikumā, ir iedot jaunievēlētam deputātam pamatu zem kājām, lai ir iespēja pēc iespējas ātrāk produktīvi uzsākt darbu un lai nav tā, kā stāsta anekdotēs: pirmais gads - iešūpoties, vēl viens gads - pastrādāt, un tad - trešais gads pirms vēlēšanām. Kolēģi! Nu neliksim smieties par sevi! (No zāles dep. A.Elksniņš: „Bet jūs to darāt! Jūs to darāt!”) Ļausim sagatavoties jaunajiem deputātiem jau tūlīt pēc ienākšanas Saeimā! Paldies.".
- 2014_03_03(27)-seq114 language "lv".
- 2014_03_03(27)-seq114 speaker Inga_Bite-1981.
- 2014_03_03(27)-seq114 mentions Q822919.
- 2014_03_03(27)-seq114 mentions Q9151087.