Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2014_01_30(23)-seq90> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2014_01_30(23)-seq90 type Speech.
- 2014_01_30(23)-seq90 number "90".
- 2014_01_30(23)-seq90 date "2014-01-30".
- 2014_01_30(23)-seq90 isPartOf 2014_01_30(23).
- 2014_01_30(23)-seq90 spokenAs 10.
- 2014_01_30(23)-seq90 spokenText "Labdien, cienījamās dāmas un godātie kungi! Par šo likumu. Likums nosaka ilgtermiņa stabilizācijas rezerves izveidošanas, līdzekļu izlietošanas, pārvaldīšanas, uzskaites un pārskatu sagatavošanas kārtību. Attiecībā uz līdzekļu pārvaldīšanas, uzskaites un pārskatu sagatavošanas kārtību iebildumu nav. Iebildumi ir pret to, kā tiks izlietoti tie līdzekļi, kas būs ieskaitīti ilgtermiņa stabilitātes rezervē. Es gribu vēlreiz atgādināt, ko ir teicis tikko ziņotājs, - ka jau pastāv Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums, kurš nosaka, ka līdzekļus var izmantot, lai uzsāktu fiskālo, ekonomisko un sociālo risku ietekmes mazināšanas pasākumu īstenošanu. Tomēr pēc tam, kad bija pieņemts Fiskālās disciplīnas likums, parādījās jaunas prasības. Proti, saskaņā ar šo Fiskālās disciplīnas likumu līdzekļi tiek uzkrāti ekonomiski labajos gados, veidojot valsts budžetu ar pārpalikumu, lai ekonomiski sliktajos laikos šos līdzekļus varētu tērēt deficīta finansēšanai. Tomēr Fiskālās disciplīnas likumā nav rakstīts, ka līdzekļi tiek uzkrāti tikai tādēļ, lai ekonomiski sliktajos laikos šos līdzekļus varētu tērēt deficīta finansēšanai. Es gribu pievērst uzmanību tam, ka esošais likums dod iespēju izmantot budžeta pārpalikumu arī citiem ekonomikas politikas mērķiem: proti, mērķtiecīgiem projektiem, lai stimulētu attiecīgo ekonomikas nozaru attīstību, piemēram, ieguldot līdzekļus valstij piederošajās kredītiestādēs ar nolūku kreditēt ekonomiku, uz ko mēs frakcijā vienmēr esam uzstājuši. Līdz šim esam pārliecināti, ka attīstības banka kredītiestādēm būtu nopietns instruments, kas varētu palīdzēt veicināt Latvijas ekonomikas attīstību, taču šis likums tagad tikai to traucēs. Dažreiz man liekas, ka likumprojekta autori izturas pret naudu kā zemnieks pret graudiem, proti, savāc ražu, daļu ražas atdod kaimiņam kā parādu, daļu izmanto maizes cepšanai, daļu pārdod gadatirgū, bet visu pārējo liek klētī un gaida nākamo sēju. Tomēr brīvajā tirgus ekonomikā nauda nav tikai graudi, nauda ir arī līdzeklis, ar kuru var piesaistīt resursus, lai attīstītu, pavairotu aktīvus, bet ar šo likumprojektu valsts sev šo līdzekli aizliedz. Šis likumprojekts būs vēl viena tāda tērauda stīpa, kas aptvers Latvijas ekonomikas augošo organismu un kavēs tā attīstību. Tas ir sistēmas elements, kura pamatos ir Eiropas starpvaldību līgums par stabilitātes koordināciju un pārvaldi Eiropas ekonomikas un monetārajā savienībā jeb fiskālais kompakts, kas, manuprāt, ir vislielākā muļķība, kura tika izdarīta Eiropas ekonomikas pārvaldē pēc Eiropas Savienības izveidošanas. Diemžēl mūsu valsts bija šajā vilcienā, kas tika konstruēts, lai nodrošinātu šīs sistēmas darbību, pirmajos vagonos, un es gribētu, lai mēs vienkārši pārstātu piekopt šo politiku un paskatītos nopietni uz to, kas notiek Eiropā. Proti, uz to, ka esošā ekonomikas pārvaldes sistēma, kas ir nodrošināta šajā likumā, uz kuru es atsaucos, lielā mērā kaitēja Eiropas ekonomikas attīstībai, veicināja to stagnāciju, kuru mēs vērojam patiesībā visu Eiropas dalībvalstu ekonomikas datos un ekonomikas attīstības ciparos un ne tikai Latvijā, kas patiesībā no bedres izlēca un tikai tādēļ mūsu tempi ir mazliet lielāki nekā citām Eiropas Savienības dalībvalstīm. Es nedomāju, ka šis likums veicinās mūsu galveno uzdevumu atrisināšanu, proti, ekonomikas motivāciju. Līdz ar to es aicinu šo likumprojektu neatbalstīt. Paldies.".
- 2014_01_30(23)-seq90 language "lv".
- 2014_01_30(23)-seq90 speaker Igors_Pimenovs-1953.
- 2014_01_30(23)-seq90 mentions Q211.
- 2014_01_30(23)-seq90 mentions Q193089.
- 2014_01_30(23)-seq90 mentions Q458.